Web Analytics Made Easy - Statcounter

 ارسلان زارع روز چهارشنبه در حاشیه بازدید از تصفیه خانه بزرگ استان با بیان این که همه روستاهای در مسیر که در این طرح پیش بینی شده اند، از طریق همین پروژه بزرگ، از آب آشامیدنی سالم بهره مند خواهند شد  افزود:همین امر تاثیر بسزایی در افزایش جمعیت تحت پوشش آب روستایی دارد.

وی   گفت: زمانی که آب آشامیدنی واحدهای صنعتی، تولیدی و گردشگری با کیفیت خوب و رضایت بخش در اختیار آنان قرار گیرد، به یقین تاثیر مستقیمی در کارآفرینی ، اشتغال و در نهایت توسعه استان خواهد داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی خاطرنشان کرد:تکمیل مرحله  دوم تصفیه خانه بزرگ استان موجب ارتقاء کیفیت و رفع افت فشار آب شهرهای تحت پوشش می شود.

 زارع به نقش و اهمیت تامین آب آشامیدنی سالم در زندگی مردم اشاره و بیان کرد: با توجه به افزایش شهرها و جمعیت شهری و نیاز به آب آشامیدنی بیشتر ، احداث مرحله دوم و ارتقاء مرحله  اول تصفیه خانه آب ضرورت دارد.

 وی همچنین افزایش کیفیت و کمیت آب آشامیدنی سالم برای شهروندان و روستاییان را از اهداف مهم دولت عنوان و اضافه کرد: یکی از پروژه های مهم استان، احداث مرحله دوم تصفیه خانه بزرگ گیلان است.

 زارع با اشاره به پیشرفت فیزیکی 95 درصدی این پروژه  بیان کرد:  ساختمان این تصفیه خانه تکمیل، بخشی از تجهیزات و تاسیسات مورد نیاز آن وارد شده و بخش دیگر هم در حال وارد شدن است .

استاندار گیلان تصریح کرد: با توجه به برنامه ریزی های صورت گرفته ، امیدواریم این پروژه بزرگ و مهم، اوایل تابستان سال آینده تکمیل و به بهره برداری برسد.

وی با اشاره به محدودیت منابع مالی طرح‌های عمرانی افزود: باید از ظرفیت بخش خصوصی و به روش BOT که در این تصفیه خانه شروع شده ، نهایت استفاده انجام شود.

زارع با اشاره به اینکه علاوه بر رشت 14 شهر بزرگ و کوچک استان از آب آشامیدنی سالم بهره مند می شوند، اظهار کرد: این پروژه ضمن برطرف کردن افت فشار، موجب ارتقاء کیفیت آب نیز خواهد شد.

نماینده عالی دولت در گیلان به توصیه و آموزش های شرکت آب و فاضلاب و مجموعه دولت در صرفه جویی و استفاده بهینه از آب نیز اشاره و اضافه کرد: هرچند شاهد همراهی هایی از سوی مردم در مقوله صرفه جویی هستیم ولی همچنان با استانداردهای جهانی فاصله داریم.

 استاندار گیلان خاطر نشان کرد: توجه داشته باشیم به هر میزان صرفه جویی صورت گیرد، در راستای کیفیت بخشی خدمات، گام هایی موثری برداشته ایم.

استاندار گیلان  با تاکید بر ضرورت   جلب رضایت ارباب رجوع گفت: استفاده از ظرفیت های دولت الکترونیک، از مراجعه حضور مردم می کاهد و بر این اساس؛  شاهد خدمات رسانی به موقع خواهیم بود ضمن آنکه باید کوشید تا امور از جمله اخذ مجوز انشعاب آب ، با سرعت بیشتری انجام شود.

پروژه تصفیه خانه بزرگ آب گیلان با سرمایه گذاری اولیه یک هزار و 680 میلیارد ریال بر پایه سال 1392 به روش ساخت، بهره برداری و انتقال ( BOT  ) ساخته شد .

 ظرفیت مدول اول این تصفیه خانه سه هزار لیتر بر ثانیه است که با احداث مدول دوم، سه هزار لیتر بر ثانیه به آن اضافه و ظرفیت نهایی به شش هزار لیتر بر ثانیه خواهد شد.  

شهرهای تحت پوشش این تصفیه خانه شامل رشت، سنگر، خمام، انزلی، سیاهکل، آستانه اشرفیه، کیاشهر، لاهیجان، لنگرود، شلمان، کومله، اطاقور است و اتصال به شهرهای کوچصفهان و خشکبیجار نیز در دست اجرا و اتصال به لشت نشا هم در آینده انجام خواهد شد.

منبع: جماران

کلیدواژه: قیمت خودرو قیمت بنزین بودجه 99 استفاده از ظرفیت بخش خصوصی خدمات رسانی گردشگری منابع مالی قیمت خودرو قیمت بنزین بودجه 99 امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۳۳۶۲۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای هزار میلیارد طرح عمرانی در روستاهای استان یزد

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار یزد گفت: فعالیت‌های عمرانی در سطح روستاهای استان با بیش از هزار میلیارد تومان در حال اجراست.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از یزد و به نقل از روابط عمومی استانداری یزد، محمدجواد ابوالحسینی در نشست با اعضای شورای اسلامی شهر و روستاهای مهریز به نقش شوراها اشاره کرد و اظهار کرد: شوراهای روستاها نقش مهم و مؤثری در فعالیت عمرانی و امنیت اجتماعی روستاها دارند.

وی افزود: اعتبار روستاهای استان در سال گذشته از محل اعتبارات ارزش افزوده و سایر اعتبارات حداکثر ۴۰۰ میلیون تومان بود، اما هم اکنون شاهد فعالیت‌های عمرانی در سطح روستاها با بیش از هزار میلیارد تومان هستیم.

معاون استاندار تأکید کرد که همه این اقدامات و فعالیت‌های عمرانی مرهون تلاش اعضای شوراها و جلب مشارکت آنهاست.

وی در پایان ادامه داد: همکاری و مشارکت مردم با دهیاران و اعضای شوراهای اسلامی و تعامل مناسب با دستگاه‌های اجرایی، مهمترین عامل در راستای تسریع در اجرا و بهره برداری از طرح‌ها و توسعه مناطق روستایی است.

کد خبر 750186

دیگر خبرها

  • دولت نسبت به بهره برداری به موقع سد دیورش رودبار اهتمام دارد
  • طرح جلوگیری از ورود مستقیم فاضلاب برخی محله‌ها به خورها آغاز می‌شود
  • بازدید استاندار هرمزگان از تصفیه خانه فاضلاب بندرعباس
  • بازدید استاندار هرمزگان از تصفیه خانه فاظلاب بندرعباس
  • اجرای هزار میلیارد طرح عمرانی در روستاهای استان یزد
  • کمبود فضای آموزشی رنج معلمان روستاها/علم هدیه معلم به انسان‌ها
  • تعریف ۷۵ پروژه در قالب ۵۲ تصفیه‌خانه برای ۹.۳ میلیون نفر
  • آماده سازی شبکه های آبرسانی البرز برای ورود به تابستان ۱۴۰۳
  • پیشرفت فیزیکی ۹۲ درصدی پل سفیدرود
  • بهره مندی هشت روستای مجتمع امام علی (ع) شهرستان کرمانشاه از آب آشامیدنی