Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس کمیسیون عمران، حمل‌ونقل و ترافیک شورای شهر مشهد گفت: اگر شورای نگهبان، طرح ممنوعیت تراکم فروشی شهرداری‌ها در مجلس شورای اسلامی را تصویب کند، شهرداری‌ها دچار مشکلات فراوانی می‌شوند و این طرح در مجموع طرح دردسرسازی است.

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، مجتبی بهاروند امروز در نشست تخصصی با عنوان «چالش‌های مدیریت ترافیکی در کلانشهر مشهد» که به دانشجویان دانشگاه صنعتی سجاد مشهد در محل این دانشکاه داشت، به پرسش‌های دانشجویان پاسخ داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس کمیسیون عمران، حمل‌ونقل و ترافیک شورای شهر مشهد در پاسخ به سؤال یکی از دانشجویان مبنی بر انجام نشدن مطالعات ترافیکی کافی برای احداث پل آیت‌الله رفسنجانی و عدم ایفای نقش ترافیکی مناسب توسط این پل عنوان کرد: قبل از احداث این پل مطالعات ترافیکی لازم صورت گرفته و کمبودی از لحاظ آماربرداری ترافیکی وجود ندارد، همچنین برخی پروژه‌های اجرایی کنونی شورای شهر در شورای قبلی مصوب شده و ما تنها در حال اجرای آن‌ها هستیم.

وی در پاسخ به یک انتقاد مبنی بر بسته شدن خروجی‌های پل آیت‌الله هاشمی پس از جشن افتتاح پل و غیرحرفه‌ای و غیرعلمی بودن این عمل عنوان کرد: چنین چیزی صحت نداشته و من در شبکه‌های اجتماعی نیز چنین موردی را مشاهده نکردم، البته خوشبختانه یا متأسفانه شورای پنجم توسط عده‌ای به‌شدت رصد می‌شود به‌طوری که اگر من اینجا سرفه نامناسبی بکنم فردا در شبکه‌های اجتماعی پخش می‌شود.

بهاروند در پاسخ به انتقاد در مورد بتنی بودن عرشه این پل که منجر به مسدود شدن چندین ماهه جاده سنتو و تحمیل ترافیک شدید به مسافران و مجاوران شد نیز گفت: تمام پل‌های ما عرشه بتنی نبوده و چپ‌گرد ناصری در بزرگراه کلانتری با عرشه فولادی و با کمترین اختلال ترافیکی ساخته شده است.

رئیس کمیسیون عمران، حمل‌ونقل و ترافیک شورای شهر مشهد در پاسخ به سؤالی مبنی بر ارائه طرح ممنوعیت تراکم‌فروشی شهرداری‌ها در مجلس شورای اسلامی نیز بیان کرد: اگر این طرح را شورای نگهبان تصویب کند شهرداری‌ها دچار مشکلات فراوانی می‌شوند و این طرح در مجموع طرح دردسرسازی است.

وی خاطرنشان کرد: فردا نیز شهرداران و رؤسای شورای شهر کلانشهرها در مشهد جلسه‌ای پیرامون همین موضوع ممنوعیت تراکم‌فروشی خواهند داشت تا قبل از تصویب این طرح رایزنی‌های لازمه را انجام دهند، مجلس حتی جلسه‌ای با شورای عالی استان‌ها ترتیب نداده و من دلیل این طرح مجلس محترم را درک نمی‌کنم.

بهاروند در پاسخ به انتقادی مبنی بر ثبت یک سفر با هزینه 2 هزار یورو از منابع شورای شهر در سامانه فاش و عدم ثبت هیچگونه دستاوردی از این سفر در این سامانه اظهار کرد: این خیلی جالب است، چون من امسال و سال قبل هیچ سفری از جانب شورا نرفته‌ام، البته من فعال بخش خصوصی هستم و سفرهای خارجی زیادی می‌روم اما نه از سوی شورای شهر.

رئیس کمیسیون عمران، حمل‌ونقل و ترافیک شورای شهر مشهد در پاسخ به سؤالی در رابطه با خطوط بی آر تی و واگذاری آن‌ها به بخش خصوصی توضیح داد: ما در ابتدای شورا خط 3 بی آر تی را احداث کردیم و تا میدان توحید امتداد دادیم، فردا صبح آن روز، عده‌ای آن را نابود کردند، این در حالی است که اگر اجازه احداث آن را به ما می‌دادند ما مسیر ایزوله‌ای را برای این خط ایجاد می‌کردیم تا در حداقل زمان ممکن حمل‌ونقل انجام شود.

وی تصریح کرد: در تمام دنیا شهردار برای شهرش حرف اول و آخر را می‌زند، مثلا در لندن کسی روی حرف صادق خان حرفی نمی‌زند، حتی نخست وزیر انگلستان به او در رابطه با اداره شهر لندن چیزی را نمی‌تواند تحمیل کند، اما ما اینطور نیستیم! اختیارات شهردار مشهد کجاست؟ ما می‌خواهیم در بلوار دانشجو مسیر دوچرخه احداث کنیم اما پلیس اجازه نمی‌دهد، بی آر تی را چه کسی خراب کرد؟ وگرنه الان مسیر تمام شده بود و شما در اسرع زمان تا امیریه قابلیت جابجایی داشتید، البته همکاری پلیس راهور در این دوره واقعا خوب بوده است. 

خرید 2 هزار دستگاه دوچرخه پیشرفته، پیگیری طرح عدالت در پرداخت یارانه‌های حمل‌ونقل عمومی و در نظر گرفتن تخفیف‌های ویژه‌ دانش‌آموزان و دانشجویان برای استفاده از حمل‌ونقل عمومی، از جمله برنامه‌های عنوان شده توسط رئیس کمیسیون عمران، حمل‌ونقل و ترافیک شورای شهر مشهد در این جلسه بود.

در پایان نیز در جهت بهبود شرایط ترافیکی و حمل‌ونقل عمومی شهر مشهد، چندین طرح از سوی دانشجویان، به‌خصوص دانشجویان رشته مهندسی عمران دانشگاه صنعتی سجاد بیان شد که این طرح‌ها با استقبال بهاروند روبرو شد.

انتهای پیام/ ۷۰۰۶۸

منبع: فارس

کلیدواژه: رئیس کمیسیون عمران شورای شهر مشهد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۳۳۶۲۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توهین هاشمی‌نسب به پرسپولیس دردسرساز شد

آفتاب‌‌نیوز :

با اعلام کمیته اخلاق، مهدی هاشمی‌نسب مربی تیم فوتبال استقلال جهت ادای پاره‌ای از توضیحات باید روز ۲۶ اردیبهشت ماه در این کمیته حضور داشته باشد.

به تازگی فیلمی از مهدی هاشمی‌نسب منتشر و در آن ادعا شده است که او هنگام گرم کردن بازیکنان استقلال پیش از بازی برابر ذوب‌آهن الفاظ نامناسبی را در مورد پرسپولیس به کار برده است.

منبع: خبر ورزشی

دیگر خبرها

  • ببینید | پاسخ سخنگوی شورای نگهبان به ادعای دریافت ۱۴۰ سکه توسط یک نماینده
  • اصلاح ۴۴ نقطه از گره‌های ترافیکی مشهد تا پایان سال جاری
  • عدالت اجتماعی برای شب بازارهای مشهد، دردسرساز شد 
  • بلوار نماز باید از بُن‌بست خارج شود
  • توهین هاشمی‌نسب به پرسپولیس دردسرساز شد
  • اقراریان: درباره ممانعت از حضور عضو شورای شهر در منطقه ۱۷ شهردار تهران پاسخ دهد
  • جنجال پلمپ طلا فروشی‌های اعتصابی مشهد | آقای فرماندار شاکی شد | مگر بنده حق ندارم ورود کنم؟
  • پاسخ رئیس شورای شهر به پرداخت ودیعه میلیاردی به برخی از مدیران شهرداری
  • کنایه به اظهارات سخنگوی شورای نگهبان درباره ردصلاحیت حسن روحانی
  • دانشمندان به کمک نمک، سوپر باتری ارزان قیمت ساختند