Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-29@14:57:07 GMT

حال و روز لیدری که صدایش را از دست داد+فیلم و عکس

تاریخ انتشار: ۱۲ دی ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۳۳۷۲۹۸

حال و روز لیدری که صدایش را از دست داد+فیلم و عکس

‍‍‍‍‍‍

کسانی که از فضای ورزش برای افزایش توان مالی یا مدیریتی خود استفاده کردند، برای حمایت از «آقارحمت» های ورزشی جامعه وظیفه دارند.

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس از مازندران، وقتی از قطار قائم‌شهر پیاده می‌شوی در کنار ایستگاه دکه‌ای با تصاویر فوتبالی مربیان بزرگ فوتبال، شیپوربه‌دستان و لیدر‌های ورزشی نظرتان را جلب می‌کند و کنجکاوی شما موقعی بیشتر می‌شود که صاحب این دکه نمی‌تواند حرف بزند و با ورود هر مشتری هم صدای زنگ زور‌خانه‌ای نصب‌شده بر در دکه خودش را به صدا در‌می‌آورد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

 

بخشی از صحبت‌های این لیدر قدیمی به دلیل وضعیت خاص حنجره او برای ما مبهم بود که از دوست قدیمی‌اش کمک گرفتیم و بخشی از صحبت‌ها را نیز برای ما روی کاغذ نوشت.

 

 

سهراب عظیمی تعریف می‌کند که در گذشته وقتی «آقا‌رحمت مرزبان» در ورزشگاه شهید وطنی تماشاگران نساجی را هدایت می‌کرد، صدایش به طرف دیگر ورزشگاه هم می‌رسید.

 

 

* چشم انتظار کمک با با دل شکسته

رحمت مرزبان متولد ۱۳۴۰ سیدمحله قائم‌شهر است، او لیدر فوتبال ایران در جام جهانی فرانسه بود و برای رشته‌های ورزشی کشتی، والیبال و همچنین در بازی‌های آسیایی سال ۱۹۸۶ که حسین مسگرساروی با مربیگری زنده‌یاد پرویز دهداری در تیم ملی بازی می‌کرد، لیدر بود.

 

 

وی با بیان اینکه اولین بار در سال ۱۳۵۴ لیدر فوتبال خانه جوانان بود و تماشاگران را برای تشویق هدایت می‌کرد، افزود: از ابتدای تشکیل تیم نساجی همراه این تیم بودم و تشویق می‌کردم و کار من لیدری فوتبال بود و با کمک‌های مردمی به زندگی‌ام می‌رسیدم.

 

 

آقارحمت بوق‌های معروفش را هم بر سر در دکه‌اش آویزان کرده و درباره آسیب‌دیدن حنجره‌اش از بازی با آمریکا در جام جهانی فرانسه یاد می‌کند و می‌گوید: اینقدر هوار و سر و صدا کردم که تارهای صوتی‌ام پاره شد.

 

 

مرزبان به کشور‌های فرانسه، استرالیا، چین، کره، ژاپن و روسیه برای تشویق تیم‌های کشتی، والیبال و فوتبال سفر کرده است.

وی افزود: با دل شکسته، چشم‌انتظار کمک هستم و حدود ۲۰ سال تا جام جهانی فرانسه تیم‌های ورزشی را تشویق کردم، با  وجود عمل جراحی ولی صدایم بازنگشت و پزشکان معتقدند که با حدود ۴۰ میلیون تومان امکان بازگشت صدایم وجود دارد.

 

 

وی به قول‌های باشگاه نساجی، فدراسیون‌ فوتبال، کشتی و والیبال برای انجام تقاضای کمک به او اشاره کرد که هنوز عملی نشد.

مرزبان گفت: الان با افتخار به زمین فوتبال می‌روم و بازیکنان و فوتبالیست‌های قدیمی مثل نادر دست‌نشان، حسین مسگرساروی، بهرام فروتن، محمد تقوی و عباس عظیمی و بزرگان دیگر به دیدن من می‌آیند، لطف می‌کنند و نور چشم من هستند.

 

 

جمع‌آوری جنازه‌های  ۸ هوادار نساجی در جاده گرگان را ناراحت‌کننده‌تر‌ین خاطره خود می‌داند و دور افتخار با پرچم ایران پس از برد تیم ملی فوتبال در استرالیا و راه‌یابی به جام‌جهانی و کسب مقام دومی عسکری‌ محمدیان در المپیک سئول را از خاطرات شیرین خود یاد کرد.

وی می‌گوید: مسؤولان و خیّران باید کمک کنند تا صدایم برگردد، در حال حاضر مستأجر و چشم‌انتظار کمک هستم، یک دختر و یک پسر محصل در رشته‌های پزشکی و زبان دارم.

 

 

* پیگیری از طریق فدراسیون فوتبال

 

 

رئیس هیأت فوتبال مازندران در گفت‌و‌گو با فارس، با بیان اینکه لیدر‌ها به معنای واقعی عاشق تیم‌شان هستند و جامعه ورزشی، لیدر‌هایی که الان مشکل دارند را نباید فراموش کند، گفت: هنگامی که توان پیشکسوتان و لیدر‌ها کم شد، نباید فراموش شوند.

غلام‌رضا بهروان با اشاره به اینکه لیدرها و پیشکسوتان فوتبال، انتظارات زیادی ندارند، افزود: توجه به نیاز‌های معنوی و روحی لیدرها و پیشکسوتان فوتبال، مهم‌تر از توجه مادی است.

وی با بیان اینکه رحمت مرزبان که هم‌اکنون مشکلی برای تار‌های صوتی او به‌وجود آمده، از یاد مردم فراموش نمی‌شود و مدیران باید برای تجلیل او برنامه‌ریزی کنند، خاطرنشان کرد: مردم عاشقان ورزش را فراموش نمی‌کنند و مسؤولان باید از آنها که با همه وجود و همه توان مالی و روحی‌شان در اختیار تیم بودند و شادی را به مردم هدیه می‌کردند، تقدیر و تجلیل کنند.

رئیس هیأت فوتبال مازندران در پاسخ به سؤال خبرنگار فارس، درباره کمک به رحمت مرزبان، گفت: اگر هیأت فوتبال قائم‌شهر اقدام‌های اولیه انجام را دهد از طریق مدیران استانی و فدراسیون پیگیری می‌کنیم.

* رصد و پیگیری کانون هواداران نساجی

 

 

* در کنار حامیان از لیدر‌ها و پیشکسوتان فوتبال​

رئیس هیأت فوتبال قائم‌شهر با بیان اینکه «آقارحمت» از زحمت‌کشان فوتبال قائم‌شهر بود و بارها با ایشان دیدار و صحبت کرده‌ام، گفت: در گذشته لیدرهای عاشق فوتبال و نساجی بدون دریافت ریالی و با تعهد به شهرشان فعال بودند اما امروز در فوتبال، مادیات گرایش بیشتری پیدا کرده است، در گذشته حتی بازیکنان هم مثل امروز پولی نبودند.

رضا درویشی به قدمت ۶۰ ساله باشگاه نساجی اشاره کرد و با بیان اینکه اگر لیدرها و تماشاگران عاشق نساجی نبودند، امروز نمی‌توانستیم با افتخار از این تیم نام ببریم، افزود: یاد و خاطره افرادی که عاشق نساجی بودند و فوت شدند و یا عاشقان نساجی که دچار مشکل شدند را باید گرامی داشت که بی‌ریا و بدون توقع فعالیت کردند.

وی از فعالیت لیدر‌های اخلاق‌دار در نساجی خبر داد و خواستار الگوبرداری از منش بزرگان فوتبال شد و همچنین در پاسخ به سؤال خبرنگار فارس درباره چگونگی حمایت از رحمت مرزبان، گفت: مسؤولان باید حمایت کنند و ما هم مانند موارد مختلفی که حمایت کرده‌ایم، وارد می‌شویم، باید از ظرفیت کانون حمایت از پیشکسوتان فوتبال استان استفاده کنیم و آنها وظیفه پیگیری دارند و ما نیز حمایت می‌کنیم.

 

* لزوم حمایت از پیشکسوتان و زحمت‌کشان ورزشی

 

 

مسؤول کانون پیشکسوتان ورزش مازندران در گفت‌وگو با فارس، با اشاره به اینکه «آقا‌رحمت» سلامتی خودش را برای تشویق تیم‌های ورزشی از دست داد و لازم هست که به ایشان توجه شود و از زحماتش تقدیر شود، گفت: مدیران به ورزشکاران و پیشکسوتان ورزشی توجه کنند، ما پیشکسوتان بزرگی داریم.

اسفندیار محسنیان به برگزاری جلسه با مدیرکل ورزش و جوانان استان و پیگیری وضعیت پیشکسوتان توسط مدیرکل اشاره کرد و یادآور شد: شکی نیست که از پیشکسوتان و زحمت‌کشان ورزشی باید حمایت و تجلیل شود.

وی خاطرنشان کرد: مدیران به پیشکسوتان توجه و مشکلات را رصد و برای کاهش مشکلات آنها برنامه‌ریزی کنند.

* لیدرها پرچمدار تماشاچی هستند​​

 

 

معاون فرهنگی باشگاه و مسؤول کانون هواداران نساجی با بیان اینکه شرایط باید برای حضور پرشور و سالم تماشاگران مهیا شود، گفت: وقتی از هوادار انتظار داریم که در ورزشگاه رعایت کنند، مدیران هم باید برای رفاه و آسایش هواداران برنامه‌ریزی کنند تا هوادار کمک‌کار باشد.

رضا نادری با بیان اینکه همیشه از هوادار انتظار همراهی است و بیان "حضورشان در سرما و گرما" کلیشه‌ای شد و باید حمایت عملی انجام شود، افزود: هواداران سرمایه واقعی فوتبال هستند و بدون آنان فوتبال معنا ندارد.

وی با بیان اینکه رحمت مرزبان، جوانی و حنجره خودش را برای فوتبال هزینه کرد و لطمه دید، خاطرنشان کرد: لیدرها پرچمدار تماشاچی هستند و به شهرهای دور می‌روند که باشگاه‌ها باید برای آنها برنامه‌های حمایتی تعریف کنند.

نادری گفت: از مالک باشگاه نساجی تقدیر می‌کنم که در این وضع اقتصادی کمک می‌کند و مدیران در عمل نیز باید از اصل ۴۴ حمایت کنند و جنگ ما در تیم نساجی که به صورت خصوصی اداره می‌شود، با باشگاه‌هایی که از هزینه دولتی بهره می‌برند، نابرابر است.

 

* وظیفه حمایت از «آقارحمت»‌های ورزشی جامعه

 

 

حمایت از افرادی که در گذشته برای موفقیت یک فعالیت جمعی تلاش کردند وظیفه‌ای اخلاقی است که در زمان مشکل از او حمایت شود.

وضعیت «آقا‌رحمت» بیانگر بخشی از مظلومیت ورزش ماست که از یک طرف از آن به‌عنوان مهمتر‌ین عامل مقابله با آسیب‌های اجتماعی یاد می‌شود ولی از طرف دیگر هزینه‌های کلان آن به صورت ناعادلانه تقسیم می‌شود.

به‌نظر می‌رسد کسانی که از فضای ورزش برای افزایش توان مالی یا مدیریتی خود استفاده کردند، برای حمایت از «آقارحمت»های ورزشی جامعه وظیفه دارند.

 


 

گزارش از عمران اکبرنژاد

انتهای پیام/۸۶۰۱۵/ج

منبع: فارس

کلیدواژه: فوتبال لیدر آقا رحمت پیشکسوت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۳۳۷۲۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ادامه سیاست ادواردز؛ آرنه اسلوت قدرت نقل و انتقالاتی ندارد

مایکل ادواردز و ریچارد هیوز بازیکنان مناسب لیورپول را شناسایی خواهند کرد. 

طرفداری | آرنه اسلوت سرمربی لیورپول خواهد بود و دیگر نقش سنتی «مدیر» اجرا نمی‌شود. 

به گزارش تایمز؛ لیورپول در فصل آینده مدل سرمربی/مدیر ورزشی را دنبال خواهد کرد. آرنه اسلوت، سرمربی جدید قرمزها به خوبی با این مدل آشناست و انتظار می‌رود با چنین نقشی در آنفیلد راحت باشد. او در طول دوران مربیگری خود همواره در همین ساختار فعالیت کرده است. خلاف برخی مدل‌های سنتی، در لیورپول جدید، سرمربی بر روی هدایت و آماده‌سازی تیم اصلی تمرکز خواهد کرد و گزارش کار خود را به مدیر ورزشی، ریچارد هیوز، ارائه خواهد داد. مسئولیت‌های هیوز شامل جذب بازیکن و مدیریت سایر بخش‌های فنی باشگاه است. بالاتر از این دو نفر، مایکل ادواردز، مدیر ورزشی سابق لیورپول قرار خواهد گرفت که ماه گذشته به عنوان مدیر اجرایی بخش فوتبال به این باشگاه بازگشت. باشگاه لیورپول بر این باور است که این ساختار جدید برای پیچیدگی‌ها و نیازهای فوتبال مدرن مناسب‌تر است و از این طریق می‌تواند حمایت بیشتری را از سرمربی به عمل آورد.

غیر رسمی؛ آرنه اسلوت سرمربی لیورپول شد

 

از دست ندهید ????????????????????????

ژوزه مورایس: باافتخار مسلمان شدم و عضوی از یک خانواده ایرانی‌ام آرنه اسلوت سرمربی جدید لیورپول لغو قانون رشد چگونه فوتبال ایتالیا را نابود می‌کند؟ بازیکن فرانسوی به دلیل عوارض واکسن کرونا از فایزر شکایت کرد!

دیگر خبرها

  • اعلام جزئیات حمایت مؤثر و مستمر از قهرمانان و پیشکسوتان ورزش
  • ادامه سیاست ادواردز؛ آرنه اسلوت قدرت نقل و انتقالاتی ندارد
  • دولت اساسنامه صندوق حمایت از قهرمانان و ‎پیشکسوتان را ابلاغ کرد
  • اساسنامه صندوق حمایت از قهرمانان و پیشکسوتان ابلاغ شد
  • تصویب اساسنامه صندوق حمایت از قهرمانان و پیشکسوتان
  • اساسنامه صندوق حمایت از قهرمانان تصویب شد
  • اساسنامه «صندوق حمایت از قهرمانان» ابلاغ شد
  • اساسنامه صندوق حمایت از قهرمانان و پیشکسوتان ورزش تصویب شد
  • بهادری جهرمی: اساسنامه صندوق حمایت از قهرمانان و پیشکسوتان ورزش برای اجرا، ابلاغ شد
  • همراه با اخبار ورزشی هشتم اردیبهشت استان قزوین