Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-07@11:37:05 GMT

فرودگاه قزوین ظرفیت جا به جایی مسافر را دارد

تاریخ انتشار: ۱۲ دی ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۳۳۷۴۶۸

فرودگاه قزوین ظرفیت جا به جایی مسافر را دارد

احمد طمراسی، مدیرعامل شرکت هواپیمایی خدمات ویژه قزوین روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: فرودگاه خدمات ویژه قزوین از سال ۵۴ با مشارکت بخش‌های خصوصی و دولتی و با هدف توسعه بخش کشاورزی و مبارزه با آفات راه‌اندازی و هم اکنون نیز روزانه پذیرای پرواز هواپیماهای آموزشی و توریستی برد کوتاه نیز هست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به فعالیت ۲۷ فروند هواپیمای سمپاشی و آموزشی در این مرکز، تصریح کرد: توسعه باند این فرودگاه از مدت‌ها پیش در دست اقدام بوده که با محقق شدن آن نشست و برخاست هواپیماهای کوچک مسافربری در آن امکان پذیر خواهد شد.

این مسوول با بیان اینکه شرکت هواپیمایی خدمات ویژه قزوین بهره‌مند از ابزارهای وزارت جهاد کشاورزی جهت مقابله با آفات و بیماری‌های گیاهی است، افزود: یکی از مهمترین وظایف این مرکز سمپاشی، بذرپاشی، کود پاشی، اطفای حریق بوده که طی سال‌های اخیر مشغول به انجام آن می‌باشد.

به گفته وی، خوزستان، فارس، گلستان و قزوین از جمله استان‌های کشور به شمار می‌روند که از فرودگاه‌های خدمات ویژه جهت مقابله با بحران‌های کشاورزی بهره‌مند هستند.

مدیرعامل شرکت هواپیمایی خدمات ویژه قزوین با اشاره به یک هزار و ۳۱۷ مورد عملیات هوایی در این فرودگاه، خاطرنشان کرد: طی سال گذشته با توجه به هجوم ملخ‌های صحرایی و درگیر شدن هشت استان کشور با این پدیده، ۷۰۰ ساعت پرواز برای مهار هجوم ملخ‌ها از این مرکز صورت گرفت.

طمراسی با اشاره به استقرار و نگهداری ۲ فروند بالگرد دانشگاه علوم پزشکی و هلال احمر در فرودگاه خدمات ویژه قزوین برای استفاده در مواقع بحرانی، گفت: تنها فرودگاه استان قزوین دارای ۱۹۶ هکتار وسعت است که با افزایش طول باند و روکش مناسب می‌توان زمینه احداث یک پایانه مسافربری کوچک را در آن را فراهم آورد.

فرودگاه خدمات ویژه قزوین در حال حاضر مرکز آموزش پرواز و سمپاشی مزارع کشاورزی است.

برچسب‌ها استان قزوین قزوین هواپیمایی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: استان قزوین قزوین هواپیمایی استان قزوین قزوین هواپیمایی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۳۳۷۴۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

احداث باغ در پایاب چاه‌های قزوین، ممنوع

محمدحسین عطایی رییس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین گفت: هرگونه تغییر اراضی کشاورزی از حالت اولیه نیاز به مجوز دارد که احداث باغ نیز از جمله مواردی است که برای احداث آن باید از جهادکشاورزی مجوز گرفت.

وی اضافه کرد: دلیل ممنوعیت احداث باغ در پایاب شبکه دشت قزوین با هدف تامین آب از این شبکه با هدف برون رفت از وضعیت موجود بوده که باید مورد توجه بهره برداران استان قرار گیرد.

عطایی با بیان اینکه روش‌های نوین آبیاری و اجرای الگوی کشت مهمترین راهکار برون رفت از وضعیت موجود در منابع آبی است، ادامه داد: با توجه به وضعیت منابع آبی چاره‌ای جز استفاده از روش‌های نوین برای تولید محصولات کشاورزی و اجرای الگوی کشت در مزارع استان نداریم.

این مسئول در ادامه به اجرای طرح جهش تولید در دیمزار‌های استان قزوین اشاره کرد و یادآور شد: طرح جهش تولید به عنوان یک طرح ساختاری و هوشمند در راستای اجرای الگوی کشت و با هدف افزایش تولید اجرا می‌شود که در این طرح با روش کارشناسی می‌توان افزایش تولید در دیمزار‌ها را شاهد باشیم.

رییس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین بیان کرد: رعایت الگوی کشت و استفاده بهینه از منابع آبی می‌تواند علاوه بر حل معضل کم آبی به افزایش راندمان تولید و بهره وری در سطح منجر شود.

باشگاه خبرنگاران جوان قزوین قزوین

دیگر خبرها

  • پرواز تهران - خرم‌آباد به فرودگاه مهرآباد بازگشت
  • واژگونی مینی بوس در آزاد راه قزوین _ زنجان/ ۱۵ مسافر مصدوم شدند
  • پیش‌بینی تولید ۱۰۵ هزار تن تخم‌مرغ در قزوین
  • توزیع بیش از ۴۳ هزار تن انواع کود در استان قزوین
  • قول وزیر نیرو برای رها کردن بخش دیگری از حق آبه قزوین از سد طالقان
  • نرخ جمعیت در قزوین بحرانی است/ روند کاهشی در مرکز استان
  • نرخ جمعیت در قزوین بحرانی است / کاهش جمعیت در مرکز استان
  • احداث باغ در پایاب چاه‌های قزوین، ممنوع
  • رکورد جدید ثبت شد | برقراری بیش از ۲۷۰۰۰ پرواز در ایام نوروز
  • دادستان مرکز لرستان: تیراندازی در عروسی پرواز‌های خرم‌آباد را لغو کرد