Web Analytics Made Easy - Statcounter

سرهنگ زهرایی با ارائه گزارشی از فعالیت های سازمان بسیج سازندگی و گروه های جهادی و تصریح به این نکته که دنبال تصدی گری نیستیم؛ گفت: صیانت از گروه‌های جهادی برای این است تا کادر نیروهای انقلابی شناخته شود و کارهای جهادی بهانه‌ای است تا افراد ساخته شوند

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از کرمان، سرهنگ محمد زهرایی، چهارشنبه شب(۱۱ دی) در نشست خبری با خبرنگاران کرمانی؛ وضعیت کنونی کشور را ناشی از فشار حداکثری علیه ایران اسلامی دانست و گفت: تهاجم از جهت فرهنگی و سیاسی و .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

. عبور کرده و دشمن آخرین تیر خود را برای قشر آسیب پذیر که پای انقلاب بودند، بکار گرفته تا آنها را به اعتراض بکشاند.

 

رییس سازمان بسیج سازندگی کشور با بیان اینکه وقتی فتنه ۸۸ از جریان روشنفکر مآبی در شهرهای بزرگ شکل گرفت و دغدغه آن معیشت نبود و مردم هم با آنها همراهی نکردند؛ دشمن در صدد به اعتراض کشاندن قشر متوسط به پایین جامعه برآمد و از طرفی هم سوءتدبیر و مدیریت در برخی مسئولین که نمونه آن، بی سلیقگی تام در قضیه بنزین بود، عده ای هم دنبال پالس ناامیدی هستند.

 

وی گفت: آنچه باید در رسانه و فضای مجازی به آن پرداخته شود اینکه ناامید کردن مردم برای دشمن یک اصل است و او می خواهد فسادی که در یک درصد مسئولین است را به همه آنان نسبت دهد؛ و اگر نرخ بیکاری افزایش یافته که یافته و بخش واقعی آن قابل کتمان نیست اما می خواهد تسری بدهد که در هر خانه ای یک بیکار است اما روی دیگر سکه این است اگر مردم ناامید شوند دیگر نمی شود آنها را امیدوار کرد.

 

زهرایی تصریح کرد: هر چه دشمن بیشتر وارد شده ما خود را کمتر مسلح کردیم؛ در زلزله کرمانشاه اما بچه های ما در فضای مجازی به آنها پاتک زدند اما در سیل خوزستان موازنه برقرار شد و اول بچه های انقلابی رسانه آمدند و واقعیت ها را نشان دادند بعد آنها پمپاژ کردند.

 

وی با تأکید بر امیدوار کردن مردم و نشان دادن الگوها به ویژه برای قشری که انقلاب مدیون ایشان است؛ تأکید کرد: باید هر خدمتی را به سمت این قشر سوق دهیم و در این راستا ما محرومیت زدایی را نه یک رسالت که یک مأموریت تعریف کردیم زیرا مأموریت با خود تعهد، شاخص، برنامه و... دارد.

 

رییس سازمان بسیج سازندگی کشور؛ منطق بسیج را تبدیل تهدید به فرصت خواند و افزود: امروز اما بعضی از آسیب ها در حال تبدیل به تهدید است و رسانه باید خیلی جدی به این موضوع توجه کند زیرا فضای مجازی هم اگر درست مدیریت نشود تهدید است و یا حاشیه نشینی که امروز تبدیل به آسیب شده لذا باید رسانه روی این موضوعات مطالعه کند؛ ضمن اینکه به مسائل محرومیت و آسیب های اجتماعی مناطق حاشیه ای باید پرداخته شود اما جذبه برای مهاجرت نشود و محل امن و پاخور معتادان متجاهر نباشد بلکه تبدیل به محل امن شهروندی شود.

 

وی با اشاره به اینکه اگر شبکه سازی جریان جهادی در بسیج پایه گذاری شده، ما نه فرمانده جهادی ها هستیم و نه تصدی می کنیم و نه می خواهیم آن را در سیطره خود دربیاوریم؛ گفت: امروز ۱۲ هزار و ۸۰۰ گروه جهادی جغرافیامحور و ۱۱ هزار و ۲۰۰ گروه محله محور داریم که جریان های سیاسی نتوانستند از این گروه ها استفاده کنند و ذینفع آنها شوند؛ صیانت از این گروه ها برای ایجاد کادر انقلاب اسلامی است تا برای آینده انقلاب۵۰۰ هزار زبرالحدید داشته باشیم. 

 

زهرایی به تشکیل شورای جهادی مجامع شهرستانی و ایجاد ۵۰۰ شورای شهرستانی در این راستا هم اشاره و بیان کرد: هیئت رییسه مجمع جهادی استان کرمان هم(۱۲ دی) انتخاب می شود و ۱۷ بهمن انتخابات هیئت رییسه مرکزی را داریم که امیدوارم باز هم از کرمان در آن هیئت داشته باشیم زیرا کرمان به لحاظ پتانسیل در شکل دهی گروه های جهادی و اعزام آن در بحران ها خیلی بالا است و وزن و نقش اینها بادید در هیئت رییسه تهران هم مشخص شود.

 

وی ترکیب گروه های جهادی، صندوق های قرض الحسنه، کارگاه های اقتصاد مقاومتی و پروژه های محرومیت زدایی را مورد اشاره قرار داد و افزود: از مهرماه سال گذشته تاکنون ۱۵ هزار و ۴۵۰ صندوق در کشور شکل گرفته که ۷۰۰ هزانفر عضو دارد و این یعنی یک شبکه اجتماعی؛ همزمان دوره آموزشی تسهیل گران هم برگزار کردیم.

 

رییس سازمان بسیج سازندگی کشور؛ حرکت به سمت اشتغالزایی پایدار را از دیگر برنامه های بسیج سازندگی عنوان و بیان کرد: تاکنون ۲۹ هزار شغل مستقیم پایدار شکل گرفته و امیدواریم در آینده بتوانیم هزار تعاونی شکل بدهیم.

 

وی با بیان اینکه وقتی اولویت سپاه در محرومیت زدایی است؛ نقش جهادگران هم در حال بازتعریف است؛ آموزش و توانمندسازی مردم برای کسب و کارهای محلی را از دیگر برنامه ها دانست و با استناد به فرمایاشات رهبری تأکید کرد: گفتمان جهادی باید در همه جوانان عمومی شود.

 

زهرایی گفت: رهبری فرمودند «کارهای شما را که از تلویزیون می بینم قانع نمی شوم»این یعنی بلد نیستید کار خودتان را خوب نشان دهید؛ لذا ما قرارگاه رسانه ای بسیج سازندگی را در صداوسیما راه اندازی و ۵ شبکه را به دبیری شبکه افق پای کار آوردیم و از هفته بسیج ۱۵ کارآفرین به این برنامه ها فرستادیم تا معرفی شوند.

 

وی با افزودن اینکه سعی کردمی در جشنواره ملی جهادگران و مالک اشتر نیز سهمیه بدهیم تا بسترهایی برای معرفی جهادگران دیده شود؛ تفکر جهادی را مهمتر از تشکل جهادی خواند و تصریح کرد: بر این اساس، کسی که در نهاد، اداره و دستگاهی برای انقلاب دل می سوزاند و دغدغه مند است از نظر ما بسیجی و جهادی است.

 

رییس سازمان بسیج سازندگی کشور اظهار داشت: تأکید رهبری بر گسترش کمی و کیفی گروه های جهادی است؛ ۲۸ درصد گروه های جهادی ما عمرانی و ۳۵ درصد فرهنگی و مابقی هم تخصصی(پزشکی و...) است.

 

وی درباره چگونگی انتخاب مناطق توسط گروه های جهادی، اولین اولویت در این باره را ضریب محرومیت منطقه که بیشترین آن ۹ است؛ عنوان کرد و سپس بسته به علاقه مندی خود گروه ها دانست و افزود: بسیج سازندگی استان ها نسبت به مناطق محروم خود و محرومیت ها شناخت دارند و آن را در اختیار گروه ها می گذارند.

 

زهرایی اولویت نخست در محرومیت زدایی مناطق روستایی و حاشیه شهرها را مسئله آب دانست و با اشاره به اینکه پس از آن دوم طرح «آبخیز تا جالیز» را مد نظر داریم؛ تصریح کرد: در کشور هر چه تلاش می شود محرومبت زدایی شکل بگیرد.؛ محرومیت زایی چه با قوانین و چه با آدم ها پیشی می گیرد و این یعنی یا خوب کار نکردیم یا آدم هایی باید به نفع مردم تعبیر و تفسیر کنند.

 

وی با اشاره به اینکه برای یک کارگاه کوچک ۱۴ ماه معطلی و ۱۴ استعلام لازم است و حالا با اینهمه پیچ و خم، چجوری ۳  هزار و ۱۰ هزار میلیارد می رود؟! تأکید کرد: انتخابات و بدنه مدیران میانی خیلی مهم است ما باید از مطالبه گری و نهضت روشنفکری یک گام بالاتر برویم.

 

رییس سازمان بسیج سازندگی کشور ادامه داد: در طرح بزرگ خدمت رسانی۴۰ هزار پروژه زودباده را با وزارت کشور تفاهم کردیم که عمدتاً در روستاها و محلات است که ۱۲ هزار پروژه از آن مربوط به زیرساخت و اشتغال است و ۱۷ هزار پروژه تا حالا در کردستان و همدان و خراسان جنوبی افتتاح شده و ۱۰ هزار پروژه دیگر تا ماه آینده افتتاح می شود.

 

وی افزود: تفاهم مخصوص سیل نیز میان بسیج و بنیاد مسکن بسته شد که ساخت ۸۷۰۰ منزل مسکونی است که تا الان ۶ و ۳۰۰ باب تحویل شده است.

 

 

پایان پیام/80

منبع: شبستان

کلیدواژه: مسجد حماسه 9 دی 9 دی کانون های فرهنگی هنری مساجد کانون های فرهنگی هنری مساجد مسجد استان بوشهر خبرگزاری شبستان نهم دی قرآن کریم سرهنگ زهرایی نشست خبری در کرمان بسیج سازندگی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۳۳۷۴۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ظرفیت گروه‌های جهادی در نوسازی مدارس استفاده شود

استاندار چهارمحال و بختیاری گفت: باید از گروه‌های جهادی، دانش آموزان و همچنین مشارکت مردم برای بازسازی و زیباسازی و نوسازی مدارس استفاده کرد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از شهرکرد، غلامعلی حیدری امروز در شورای آموزش و پرورش استان چهارمحال بختیاری، اظهار داشت: باید یک کارگروه برای برنامه‌ریزی مقدمات همایش مجمع خیرین صورت گیرد و مسئولیت تمامی افراد مربوطه مشخص شود.  

وی گفت: در این همایش تنها خیرین گذشته حضور نداشته باشند بلکه خیرین جدید نیز دعوت شوند و تعهدات لازم را داشته باشند تا یک تحولی را متفاوت با همایش‌های گذشته، شاهد باشیم.

استاندار چهارمحال و بختیاری با تاکید بر استفاده از ظرفیت گروه‌های جهادی، مطرح کرد: باید از گروه‌های جهادی، دانش آموزان و همچنین مشارکت مردم برای بازسازی و زیباسازی و نوسازی مدارس استفاده کرد.

وی با تاکید بر برگزاری مراسمی در شأن معلمان، اظهار داشت: هفته معلم زمان خوبی است تا از این قشر زحمتکش و تاثیرگذار تجلیل شود، امید است مراسمی در شأن معلمان استان با برنامه‌ریزی خوب برگزار و از خانواده شهدای معلم نیز سرکشی و تجلیل شود.

حیدری با تأکید بر انجام جهاد تبیین، تصریح کرد: باید آموزش و پرورش در این دو سال خدمات خود را به خوبی اطلاع‌رسانی کند. رتبه‌بندی معلمان، استخدامی‌ها و کمک‌های فرهنگی، اعتباراتی که تخصیص داده شده و توسعه زیرساخت مدارس، ایجاد چمن‌های مصنوعی بسسار در ظرف 2 سال و ... اقدامات خوبی است که همه باید در نشست خبری با رسانه‌ها بیان شوند.

استاندار چهارمحال و بختیاری بیان داشت: بروشورهای در خصوص اقدامات انجام شده در دو سال اخیر تهیه و در بین خیرین و افراد ذی نفوذ توزیع شود. امتحانات نهایی فرصتی برای چیدن میوه یک سال تلاش دانش آموزان و والدین آنها است لذا باید اهتمام لازم جهت برگزاری آزمون بدون دغدغه در یک شرایط مناسب را داشت.

وی تصریح کرد: حداقل 12 جلسه شورای آموزش و پرورش در سال باید در شهرستان‌ها برگزار شود. باید یک برنامه‌ریزی ویژه در خصوص آموزش و پرورش عشایر داشت تا آموزش کافی و لازم به دانش آموزان داده شود.

حیدری در پایان خاطرنشان کرد: هر قدر در دانشگاه فرهنگیان هزینه شود نوعی سرمایه‌گذاری است و باید برای سال آینده برنامه‌ریزی دقیقی داشت تا دغدغه‌ای در زمینه کمبود معلم و سرویس مدارس و هر آنچه که مربوط به مدرسه و دانش آموزان است وجود نداشته باشد.

انتهای پیام/7540

  

دیگر خبرها

  • واکسیناسیون ۲۶ هزار رأس دام سبک و سنگین در مناطق محروم چهارمحال و بختیاری
  • ظرفیت گروه‌های جهادی در نوسازی مدارس استفاده شود
  • هوای ۲ شهر خوزستان در وضعیت نارنجی آلودگی
  • بسیج همراه مردم در جبران خسارت های سیل
  • امداد رسانی گروه‌های جهادی بسیج در سیل بم
  • بازسازی منازل محرومان روستای دولت‌آباد به همت جهادگران قمی
  • خدمات پزشکی رایگان گروه های جهادی به مردم ورامین
  • ارائه ۱۰ میلیارد تومان خدمات از سوی کمیته امداد در سال گذشته
  • هوای ۲ شهر خوزستان ناسالم برای گروه های حساس
  • فعالیت هدفمند در فضای مجازی مورد توجه قرار گیرد