Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-05-03@07:38:06 GMT

ادامه کشکمش شهردار و شورای شهر خرمشهر

تاریخ انتشار: ۱۲ دی ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۳۳۷۸۳۴

ادامه کشکمش شهردار و شورای شهر خرمشهر

شهردار عزل شده توسط شورای شهر خرمشهر با رای دیوان عدالت اداری بازگشت.

به گزارش خبرگزاری فارس از خرمشهر، ۲۸ آذرماه سال ۹۶ داوود دارابی در رقابت با دیگر کاندیداهای وقت برای تصدی‌گری سکان شهرداری خرمشهر، با کسب ۵ رأی موافق و ۲ رأی مخالف شهردار  خرمشهر شد. دارابی ۴۶ ساله در دوران تصدی‌گری شهرداری خرمشهر لحظات پر فراز و نشیب فراوانی داشت و در برهه‌های مختلف برای او و مجموعه شهرداری اتفاقات و حاشیه‌هایی پیش می‌آمد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دشمنی و اختلاف شدید برخی از اعضاء شورای شهر با دارابی، درگیری و تیکه پرانی مستقیم و غیر مستقیم میان او و نماینده شهر، درگیری فیزیکی میان او و برخی از اعضاء شورای شهر و شکایت کردن از یکدیگر، عزل برخی از مدیران باسابقه و چندین ساله و آتش زدن منزل او و تهدیدهای متعدد گوشه‌ای از این حواشی بود.

اما با این وجود دارابی سعی داشت که به دور از اتفاقات به کار خود ادامه دهد و به انتقادات اعضاء شورای شهر و برخی از مسؤولان از جمله نماینده شهر اعتنا نکند اما سپس تسلیم رای اعضاء شد.

یکی از انتقادهایی که برخی از اعضاء متوجه دارابی کردند، بحث سکونت شهردار و خانواده او در خارج از شهرستان بود و این اعضاء مکرر در مکرر این امر را تکرار کردند و به دنبال عزل و برکناری وی به این دلیل بودند، اگرچه این مورد از سوی دارابی تکذیب می‌شد.

در آن مدت کش و قوس‌های فراوانی میان اعضای شورای شهر خرمشهر پدید آمد و عملا مدت‌های زیادی شهر و مسائل خدماتی آن به حاشیه کشیده شد و دود آن به چشم مردم رفت و دیگر هم شهردار و هم اعضاء به دنبال زورآزمایی بودند.

در نهایت آخرین روز شهریور سال جاری، عزل شهردار خرمشهر در دستور کار شورای شهر قرار گرفت و ۴ تن از اعضای شورای شهر(موسی مطور جزیره، علی بندری، امیر سامری و میلاد پورحمزاوی) با رای خود عدم احراز سکونت شهردار خرمشهر را تایید کردند.

همچنین پس از عزل دارابی از شهرداری خرمشهر، عزیز ساعدی که سابقه سکانداری شهرداری خرمشهر را داشت با ۴ رای به عنوان سرپرست شهرداری خرمشهر انتخاب شد و شهرداری خرمشهر اولین روز مهرماه سال ۹۸ را با سکانداری ساعدی آغاز کرد.

دو تن از اعضای شورای شهر که مخالف عزل دارابی بودند به همراه خود دارابی نسبت به این تصمیم اعتراض داشتند چرا که آنها معتقد بودند علت عزل درست نیست به این معنا که دارابی و خانواده او ساکن خرمشهر هستند.

همین امر باعث شد که کار به شکایت و اعتراض به مسؤولان ذیربط در کشور و استان برسد و پیگیری‌های فراوانی از سوی برخی صاحب نفوذان در استان و شهرستان صورت گرفت. اما شورای شهر خرمشهر که خوشحال از رفتن دارابی بود، نسبت به این اعتراضات اعتنا نکردند و استدلال‌های طرف مقابل را قابل قبول نمی‌دانستند.

یک ماه و ۲۰ روز از عزل دارابی و انتخاب ساعدی گذشت و اعضای شورای شهر خرمشهر پس از جلسات فراوان شهردار جدیدی را برای خرمشهر انتخاب کردند. بر همین اساس با ۶ رای موافق و یک رأی ممتنع، محمود دلف لویمی به عنوان شهردار خرمشهر انتخاب شد و عملا خرمشهر پس از حدود ۶۰ روز صاحب شهردار شد.

خرمشهر و مجموعه شهرداری منتظر معارفه لویمی بودند اما حکم انتصاب شهرداری جدید خرمشهر از سوی استان صادر نشد و گمانه‌زنی‌ها روز به روز در رابطه با عدم صدور حکم بیشتر می‌شد. در این مدت عزیز ساعدی که برای مجموعه شهرداری شناخته شده است به عنوان سرپرست شهرداری مشغول فعالیت بود و امور خدماتی اجرایی را انجام می داد و در این آبگرفتگی اخیر حضور فعالی در میدان و صحنه داشت.

اما با تمام این اتفاقات و آماده شدن برای حضور لویمی در خرمشهر، ناگهان نام داوود دارابی بار دیگر در فضای مجازی خرمشهر به میان آمد. بر همین اساس تصاویری منتشر شد که حاکی از آن بود که داوود دارابی به رای دیوان عدالت اداری بار دیگر به عنوان شهردار خرمشهر انتخاب شده است.

از ظهر سه شنبه فعالیت خود در شهرداری خرمشهر را آغاز کردم

داوود دارابی در گفت‌و‌گو کوتاه با خبرنگار فارس در خرمشهر ضمن تایید رای دیوان عدالت اداری، گفت: بنده با رای دیوان عدالت اداری به عنوان شهردار خرمشهر انتخاب شدم.

وی افزود: از ظهر روز سه شنبه بنده فعالیت خود در شهرداری خرمشهر را آغاز کردم.

حکمی که توسط دیوان عدالت اداری ابلاغ شده، موقت است

موسی مطوری جزیره که از منتقدین اصلی و جدی دارابی به شمار می‌رود در گفت‌وگو با خبرنگار فارس، اظهار کرد: ما بر اساس قانون دارابی را عزل کردیم و معتقد هستیم که قانون فصل‌الخطاب هست و همه به آن احترام می‌گذاریم.

وی عنوان کرد: حکمی که اکنون توسط دیوان عدالت اداری ابلاغ شده، موقت است به این معنا که قطعی نیست و امکان رفتن دارابی وجود دارد.

رئیس شورای شهر خرمشهر گفت: برای ما آن چه که مهم است، خرمشهر است و همه ما باید با همدلی و اتحاد به مردم خرمشهر خدمت کنیم.

وی افزود: دارابی که اکنون موقتا شهردار خرمشهر است باید کاملا به مردم خدمت کند، ما با کسی تعارف نداریم و با کسی نیز عقد اخوت نبستیم، هدف اصلی ما شهر و مردم است و همه باید خادم مردم باشند.

به گزارش خبرگزاری فارس، اکنون دارابی شهردار خرمشهر است و باید دید این مسئله پر از حاشیه و قیل و قال در نهایت به کجا خواهد رسید و دود این اختلاف به چشم چه کسی خواهد رفت.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: خرمشهر دیوان عدالت اداری شورای شهر شهرداری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۳۳۷۸۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آسفالت معابر کرمان شتاب می‌گیرد/ آغاز به کار طرح «جهاد آسفالت»

شهردار کرمان از آغاز آسفالت دو میلیون و ۵۰۰ هزار مترمربع از معابر شهر کرمان در قالب «جهاد آسفالت» خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کرمان و به نقل از روابط عمومی شهرداری، محسن تویسرکانی با بیان اینکه آسفالت معابر شهر کرمان در سه فاز به مناقصه گذاشته می‌شود، اظهار کرد: هم‌اکنون فاز نخست مناقصه آسفالت معابر برگزار شده است و طی آن به‌زودی ۴۶۰ هزار مترمربع از معابر با اعتباری بیش از ۱۸۰ میلیارد تومان توسط پیمانکار آسفالت خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه علاوه بر معابر اصلی، کوچه‌های پیرامونی معابر هم که تردد زیادی دارند و نقش مسیر اصلی را ایفا می‌کنند، آسفالت می‌شود، افزود: در فاز دوم نیز با برگزاری مناقصه، ۵۸۰ هزار مترمربع از معابر توسط پیمانکار آسفالت خواهد شد و مابقی آسفالت معابر تا یک میلیون مترمربع در فاز سوم اجرا می‌شود.

شهردار کرمان با بیان اینکه یک میلیون مترمربع از معابر توسط سازمان عمران و بازآفرینی فضاهای شهری شهرداری آسفالت می‌شود، گفت: اخیراً برخی معابر شهر در نقاط کم‌برخوردار از جمله خیابان شهید قدوسی آسفالت شد و آسفالت خیابان شهید دستغیب» در حال انجام است.

وی ادامه داد: تلاش می‌کنیم تا آبان و پیش از شروع سردی هوا، دو میلیون و ۵۰۰ هزار مترمربع از معابر شهر کرمان را آسفالت کنیم تا مشکل آسفالت برطرف شود.

کد خبر 749928

دیگر خبرها

  • شیراز چکیده تمام افکار بزرگان است
  • مهر تأیید وزارت کشور بر قانونی بودن ورود واگن‌های چینی
  • جمع‌آوری ۲۷۶ معتاد متجاهر در کردستان
  • آسفالت معابر کرمان شتاب می‌گیرد/ آغاز به کار طرح «جهاد آسفالت»
  • سوالی که گم شد؛ قرارداد خرید اتوبوس از چینی‌ها کجاست؟
  • حقوق و بیمه کارگران شهرداری بندرعباس به روز شد
  • توضیح زاکانی درباره امکان همکاری شهرداری تهران با «طرح نور »
  • قرارداد خرید اتوبوس از چینی‌ ها کجاست؟
  • قرارداد خرید اتوبوس از چینی‌ها کجاست؟
  • منع قانونی برای ادامه حضور شهردار قم وجود ندارد