Web Analytics Made Easy - Statcounter

خرداد: دومین سفر رییس جمهوری و هیات دولت به استان اردبیل روز چهارشنبه گرچه بسیار فشرده و یک روزه بود اما نتایج آن می‌تواند با تحقق مصوبات سفر آینده و دورنمای خوشی در بخش‌های مختلف اقتصادی برای استان در پی داشته باشد.
به گزارش خرداد به نقل از ایرنا ،در جریان این سفر به گفته رییس جمهوری،  طرح‌های بزرگ و کوچک اقتصادی و عمرانی به ارزش 51 هزارر میلیارد تومان در استان به بهره‌بردای رسید  و اجرای طرح‌هایی به ارزش 19 هزار میلیارد  تومان  نیز آغاز شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


به گفته مسوولان  استانی، در جریان این سفر یک‌روزه ۹۳ طرح عمرانی  و ۵۰ طرح اقتصادی با اشتغال‌زایی چهار هزار و ۳۹۵ نفر بهره‌برداری شد.
در این میان افتتاح طرح‌های زیربنایی  از جمله پروژه‌های  بزرگراهی و فرودگاهی،  بهره برداری از  دو کارخانه بزرگ و نیز سه سد در کنار دهها طرح کوچک و بزرگ عمرانی در بخش‌های مختلف می‌تواند زمینه ساز تحول و توسعه استان در سال‌های آتی باشد.
بر اساس اعلام محمد باقر نوبخت معاون رییس جمهوری و رییس سازمان برنامه و بودجه ، در این سفر که  دومین سفر  استانی هیات دولت به اردبیل می‌باشد  در ۲ بخش زیرساخت‌ها و اشتغال، اعتبار برای استان در نظر گرفته شد که در زمینه طرح‌های زیربنایی  هزار و ۲۸ میلیارد تومان از منابع عمومی و ۱۳۲ میلیارد تومان از صندوق توسعه ملی و در زمینه اشتغال نیز  هزار و ۳۴۱ میلیارد تومان با فرصت اشتغال 20 هزار و ۲۷۳ نفر به تفکیک ۹ برنامه را  شامل خواهد شد.
در سفر نخست هیات دولت به استان اردبیل در سال 93 بنا به گفته نوبخت، برای ۴۶ طرح و پروژه ۳۲۵ میلیارد تومان تصویب شده بود و این در حالی است که مبلغ پرداختی به طرح‌ها و مصوبات تاکنون بالغ بر  هزار و ۷۵۱ میلیارد تومان بوده و هفت میلیارد دیگر نیز از این محل به استان اردبیل اختصاص خواهد یافت
در این میان یکی از نتایج مثبت سفر دوم دولت که مورد توجه افکار عمومی و مسوولان استانی قرار گرفت اخبار و وعده‌های نوید بخش رییس جمهروی در باره پروژه راه آهن اردبیل - میانه بود. این پروژه که نزدیک به یک ربع قرن از آغاز عملیات اجرایی آن می گذرد در دولت دوازدهم مورد توجه قرار گرفته و نخستین فایناس داخلی با تخصیص یک هزار و 700 میلیارد تومان برای آن عملی و وعده پایان آن در این دولت از سوی استاندار اردبیل داده شد.
شرایط اقتصادی کشور و تورم موجود نگرانی‌هایی را برای تحقق این وعده داده  شده را موجب شده بود  اما در جریان  این سفر  دولت با تخصیص 600 میلیارد تومان اعتبار اتمام این پروژه را  تا پایان دولت دوازدهم  به نوعی ضمانت کرد.
حجت الاسلام روحانی در جلسه شورای اداری استان  تاکید کرد که با تمام توان تلاش خواهیم کرد طرح راه‌آهن اردبیل در تابستان سال ۱۴۰۰ به سرانجام برسد.
وی  افزود: مسئله  راه‌آهن برای این استان بسیار مهم است، طرح واگذاری راه‌آهن اردبیل به یک شرکت منتخب باید انجام شود و وزیر راه و شهرسازی قول دادند تا ۲۰ روز این موضوع حل شود، موضوع ریل‌گذاری هم به عنوان قدم اول در ۲۰ روز آینده عملی خواهد شد. 
وی گفت: بر اتمام راه‌آهن اردبیل تا پایان دولت دوازدهم اصرار داریم و مسوولان ذیربط باید تمام تلاش خود را در این زمینه انجام بدهند.
رییس جمهوری همچنین با اشاره به فقر راه های استان و فاصله با مناطق دیگر کشور وعده ساخت 150 کیلومتر بزرگراه برای استان تا پایان دولت دوازدهم را  داده  تا از این طریق استان در زمینه زیرساخت‌ها  تقویت شود.
همچنین امضای چندین تفاهم نامه اجرای طرح‌های اقتصادی عمرانی بین استانداری اردبیل و شرکت‌های سرمایه‌گذاری و بانک‌ها  برای اجرای طرح‌های اقتصادی و عمرانی در این سفر نیز درونمایی امید بخشی از توسعه و رونق اقتصادی در استان اردبیل در سال‌های آتی ایجاد کرده است.
بی شک در روزهای آینده با تشریح جزییات تصمیم‌ها و مصوبه‌های دومین سفر هیات دولت به استان اردبیل  زوایای بیشتری از نتایج این سفر در آینده رونق اقتصادی استان بازگو خواهد شد اما  تحقق اهداف و مصوبه ها نیازمند تلاش و پیگیری همه مسوولان استان است .
به هر حال بامداد روز پنجشنبه یک روزکاری فشرده و سخت کاروان تدبیر و امید به ریاست حجت‌الاسلام والمسلمین حسن روحانی و بیش از نیمی از اعضای دولت در قالب سفر استانی به سرانجام رسید با این امید که نتایج این تلاش‌های خستگی ناپذیر نوید بخش آینده خوش برای استان تاریخ ساز اردبیل باشد. برچسب ها: استان اردبیل ، دولت ، روحانی

منبع: خرداد

کلیدواژه: استان اردبیل دولت روحانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khordad.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خرداد» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۳۳۷۹۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکنش اوسمار به استوری امید نورافکن

واکنش اوسمار به استوری امید نورافکن

دیگر خبرها

  • اولین اجلاسیه استانی روایت پیشرفت در ایلام برگزار می‌شود
  • واکنش اوسمار به استوری امید نورافکن
  • خدمات هوشمند دولت برای واحد‌های صنفی با صدور مجوز‌های الکترونیکی
  • تعیین اعتبارات محرومیت‌زدایی استانی در لایحه بودجه ۱۴۰۳ در مجلس
  • برگزاری چهل و دومین جشنواره فرهنگی - هنری «امید فردا» در همدان
  • پای حرف شما هم استانی‌ها در صدای مردم
  • ثبت بیش از ۲ میلیون و ۶۰۰ هزار تردد بین استانی در خوزستان
  • دومین رویداد اهدای جایزه جوانی جمعیت در استان اردبیل برگزار می‌شود
  • برخی پروژه هایی که رئیس جمهور در سفرهای استانی افتتاح می کند، آنقدر کوچک است که توسط بخشدار محل هم قابل افتتاح است
  • صفحه نخست روزنامه‌های استانی - یکشنبه ۹ اردیبهشت