Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گفت: برنامه اقدام ملی با همکاری سازمان جهانی گردشگری و یونسکو در حال تهیه است و به رونق گردشگری کشور کمک می‌کند. ۱۲ دی ۱۳۹۸ - ۰۹:۳۰ استانها اردبیل نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اردبیل، علی‌اصغر مونسان شامگاه چهارشنبه در جلسه بهره‌برداری از پروژه‌های بخش گردشگری استان اردبیل که به‌صورت ویدئوکنفرانس برگزار شد اظهار داشت: پروژه‌های گردشگری موفق شده تا یک اقتصاد مردم‌پایه را ایجاد کند به‌طوری که عامه مردم توانستند با سرمایه‌های کم و زیاد در حوزه گردشگری برای خود اشتغال و درآمد ایجاد کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه وزارت گردشگری نقش مهمی در ایجاد اشتغال ایفا کرده است، گفت: هم‌اکنون 19 میلیون مترمربع فضا در قالب دو هزار و 550 پروژه در کشور در حوزه گردشگری در حال اجراست و چهار هزار پروژه مرمت و حفاظت در کشور در حال اجراست که بیانگر لزوم توجه و حمایت بیشتر از این بخش است.

 وزیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری با قدردانی از فعالان بخش گردشگری کشور بیان کرد: با وجود همه مولفه‌های تهدیدکننده گردشگری در کشور شامل تنش‌های منطقه‌ای، تحریم، کاهش پروازهای مستقیم خارجی و اتفاقات درون کشور با تلاش فعالان در این حوزه صنعت گردشگری شتاب رو به جلو داشته و فعالان این بخش همراه دولت بوده و کمترین توقع کسب و کار خود را شکل داده‌اند.

نوبخت: 1341 میلیارد تومان برای ایجاد 20 هزار فرصت شغلی در اردبیل اختصاص می‌یابدرئیس جمهور از 11 محصول دانش‌بنیان در اردبیل بازدید کرداردبیل| میراث فرهنگی به‌دنبال صیانت از آثار تاریخی و فرهنگی است

مونسان با قدردانی از حمایت رئیس جمهور از بخش گردشگری تصریح کرد: در دولت امید یک رکورد در ساخت هتل‌های مختلف در کشور ایجاد شده است به‌طوری که برای نخستین بار سند توسعه گردشگری کشور تهیه شده و در کمیسیون‌های دولت در حال بررسی بوده که به‌زودی با تصویب در صحن دولت اجرایی می‌شود تا مسیر آینده گردشگری کشور را برنامه‌ریزی شده، مشخص کند.

وی با بیان اینکه برنامه اقدام ملی با همکاری سازمان جهانی گردشگری و یونسکو در حال تهیه است و به رونق گردشگری کشور کمک خواهد کرد، افزود: سند برند ملی گردشگری کشور نیز به خوبی جلو رفته که امیدواریم دهه فجر به بهره‌برداری برسد.

وزیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گفت: در حال حاضر تنوع محصولات گردشگری از تاریخی و فرهنگی به سایر بخش‌ها به‌ویژه اکوتوریسم و گردشگری، حوزه سلامت و درمانی، بوم‌گردی و ایجاد ترم‌های جدید در گردشگری توسعه یافته است.

مونسان اظهار کرد: تعداد واحدهای بوم‌گردی با حمایت از این بخش از 400 واحد به دو هزار واحد افزایش یافته و در راستای توسعه گردشگری در کشور ایجاد بازارهای جدید گردشگری در کشورهای هدف، و معرفی و تبلیغات در این کشورها مد نظر است.

وی از صدور پنج هزار و 200 موافقت اصولی گردشگری در دولت دوازدهم خبر داد و افزود: این مهم نشان از توجه سرمایه‌گذاران به بخش گردشگری است و آینده گردشگری کشور را تضمین می‌کند.

 وزیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری با انتقاد از برخی غفلت‌ها به بخش گردشگری بیان کرد: اقتصاد نوظهور کشور علی‌رغم توجه به کشاورزی و صنعت در کشور، در بخش گردشگری خود را نشان خواهد داد به‌طوری که در آینده این صنعت در رتبه‌های اول و دوم برای رونق اقتصادی کشور قرار می‌گیرد.

مونسان شتاب‌بخشی به پروژه‌های این بخش که توقف مهاجرت و حتی معکوس کردن آن را به‌دنبال دارد را از اقدامات مهم حوزه گردشگری دانست و تصریح کرد: افتتاح مداوم موزه‌های غیردولتی و ثبت زنجیره‌ای آثار تاریخی کشور از اقدامات مهم است، به طوری که برای نخستین بار دو اثر مهم طبیعی کشور شامل  جنگل‌های هیرکانی به طول 850 کیلومتر در 5 استان و کویر لوت در فهرست آثار جهانی قرار گرفته است.

وی با اشاره به پروژه‌های قابل افتتاح در استان اردبیل گفت: 21 پروژه در بخش گردشگری و 8 پروژه در بخش میراث فرهنگی استان اردبیل با 178 میلیارد تومان اعتبار به بهره‌برداری رسیده و عملیات اجرایی 11 پروژه گردشگری نیز امروز آغاز می‌شود که 40 میلیارد تومان در این سفر برای حوزه گردشگری اردبیل در نظر گرفته شده است.

انتهای پیام/ح

R41374/P/S6,49/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۳۳۸۱۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تئاتر شبستان فرصت کشف استعدادهای هنری را ایجاد کرده است

به گزارش خبرنگار مهر، مصطفی آمون شامگاه سه‌شنبه در نشست با هنرمندان تئاتر استان اردبیل اظهار کرد: تئاتر شبستان با توجه به زیست بوم مناسب استان فرصت کشف استعدادهای هنری و معرفی به جامعه هنری استان را ایجاد کرده است.

وی با بیان اینکه بیش از ۶۵۰ کانون فرهنگی و هنری مساجد در سطح استان به یک شبکه فرهنگی و هنری گسترده تبدیل شده است، افزود: کانون مساجد با وجود ظرفیت‌ها و استعدادهای موجود می‌تواند گام‌های بزرگی در عرصه هنری استان ایفا کند.

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان اردبیل با اشاره به اینکه تئاتر شبستان از جمله فعالیت‌های کانون‌‎های مساجد برای مشارکت نوجوانان و جوانان در فعالیت‌های هنری است، تصریح کرد: جشنواره تئاتر شبستان با هدف کشف و پرورش استعدادهای نوجوانان، تربیت هنرمند مومن متعهد و انقلابی، فرهنگ‌سازی با مبانی معرفتی و دینی به زبان هنر و احیای کارکردهای واقعی مساجد پایه گذاری شده و امروز شاهد ظهور و بروز استعدادهای هنری در سطح کانون های مساجد هستیم.

آمون ادامه داد: شورای سیاستگذاری تئاتر شبستان با هدف برنامه‌ریزی در حوزه تئاتر با توجه به زیست بوم منطقه و استان تشکیل می‌شود و امیدواریم تئاتر شبستان نیز با توجه به استعدادهای هنری استان اردبیل که تاکنون به عرصه تئاتر معرفی کرده بتواند گام‌های مهمی بردارد.

وی خاطرنشان کرد: تئاتر، زبان گویایی برای بیان و رفع بسیاری از معضلات و مشکلات است که با استفاده از آن می‌توان به جامعه آگاهی بخشید و زمینه پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی به زبان هنر را فراهم کرد.

کد خبر 6093560

دیگر خبرها

  • سازمان‌های بین‌المللی در ایجاد صلح و حل منازعات بین دولت‌ها نقش به‌سزایی دارند
  • برگزاری جشنواره‌های ویژه گردشگری در اردبیل برنامه‌ریزی می‌شود
  • تئاتر شبستان فرصت کشف استعدادهای هنری را ایجاد کرده است
  • هنرنمایی زنان عشایر در ۳۰ رشته صنایع دستی
  • برنامه‌ریزی برای عملیاتی شدن ۶۴ پروژه کلان استان فارس
  • تدوین رویدادهای فصل گردشگری در استان اردبیل
  • صادرات بیش از ۲ میلیون دلار صنایع دستی فارس به خارج از کشور
  • تدوین رویدادهای مهم گردشگری در استان اردبیل
  • اجرای ۱۶ پروژه شاخص در مجتمع گردشگری صفه/ برای توسعه صنعت نشاط و تفریح تلاش می‌کنیم
  • چرا تنها سایت موزه غرب کشور عاقبت به خیر نشد