Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-05-01@13:53:57 GMT

دیدار مسئولان خنداب با پرستاران

تاریخ انتشار: ۱۲ دی ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۳۳۸۳۰۶

دیدار مسئولان خنداب با پرستاران

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک،  بمناسبت سالروز ولادت حضرت زینب و روز پرستار جمعی از مسئولین شهرستان خنداب با حضور در بیمارستان مهر خنداب این روز را به پرستاران تبریک گفتند.

پنجم جمادی‌الاول سالروز ولادت بانوی قهرمان کربلا، حضرت زینب به نام روز پرستار نامگذاری شده است تا روزی برای تقدیر از پرستاران باشد؛ این روز در سال ۹۸ مصادف است با چهارشنبه ۱۱ دی‌ماه، است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پرستاری مکمل پزشکی است و پرستار کسی است که مجموعه‌ای از فعالیت‌های درمانی را برای مراقبت از بیمار، بهبود و نجات جان او انجام می‌دهد؛ پرستاران از مهم‌ترین افراد کادر درمان هستند که نقش مؤثری در بهبود و مراقبت از بیماران دارند.

حضرت زینب پرستاری امام زمانش حضرت زین العابدین علیه السلام و دیگر بیماران و مصیبت زدگان اهل بیت را برعهده داشت، و ضمن این که رسالت مهم نگهداری و تبلیغ از نهضت حسینی را به خوبی انجام داد، از پرستاری بیمار کربلا نیز با تحمل آن همه سختی‌ها و ناملایمات لحظه‌ای فروگذاری نکرد.

انتهای پیام / ج

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: روز پرستار تجلیل از پرستار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۳۳۸۳۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پرستاری یک شغل سخت و دشوار است/ ۷۵ درصد پرستاران ایران زن هستند

به گزارش خبرگزاری مهر، عباس عبادی، با اشاره به نقش پررنگ بانوان در حرفه پرستاری گفت: در دنیا ۹۰ درصد پرستاران را بانوان و ۱۰ درصد را آقایان تشکیل می‌دهند، اما در کشور ما پذیرش دانشجویان مرد افزایش یافته و ۷۵ درصد پرستاران، زن و ۲۵ درصد آنها، مرد هستند.

وی ادامه داد: جمعیت بزرگ بانوان در این حرفه نشان از تأثیرگذاری زنان در اجتماع دارد و نیاز به توجه خاص به این گروه را بیشتر می‌کند.

عبادی گفت: ماهیت شغل پرستاری، سخت و دشوار است، زیرا خدمت پرستاری لحظه‌ای متوقف نشده و مراقبت از بیمار در شیفت‌های پی در پی ادامه دارد.

معاون پرستاری وزارت بهداشت، ضمن قدردانی از تلاش‌های ارزشمند دستیار رئیس جمهور در پیگیری حقوق و آزادی‌های اجتماعی، در زمینه پیگیری فرآیند نگارش لایحه حمایت مادی و معنوی از پرستاران، افزود: این لایحه به انجمن‌های پرستاری ارسال شده و در این زمینه نیاز به حمایت بیشتری داریم.

وی گفت: امیدواریم پس از تدوین لایحه نهایی و چکش کاری آن در وزارت بهداشت، از ظرفیت‌های نهاد ریاست جمهوری برای ابلاغ آن نیز بهره ببریم تا خدمات سلامت توأم با حفظ کرامت مردم و پرستاران، با کیفیت بالا به جامعه ارائه شود.

کد خبر 6094491 حبیب احسنی پور

دیگر خبرها

  • فعالیت ۲۳۰ هزار پرستار در ایران / سهم سلامت از تولید ناخالص ملی۳ تا ۴ درصد است
  • پرستاری یک شغل سخت و دشوار است/ ۷۵ درصد پرستاران ایران زن هستند
  • در برخی از حوزه‌های پرستاری پیوست عدالت وجود ندارد
  • کمبود بیش از ۳۰۰۰۰ کمک‌پرستار در کشور
  • فعالیت ۲۳۰۰۰۰ پرستار در ایران/ ۷۵ درصد پرستاران زن هستند
  • پرستاران ۳۰ درصد از جمعیت نظام سلامت هستند
  • موج مهاجرت پرستاران؛ عمان ۶ برابر ایران حقوق می‌دهد
  • موج مهاجرت پرستاران به کشور‌های خلیج فارس
  • مشکل کمبود پرستار با جذب نبرو حل نمی‌شود/ معیشت بزرگ‌ترین دلیل مهاجرت پرستاران
  • درخواست جذب سالانه ۱۵۰۰۰ نیروی پرستاری