Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایکنا»
2024-04-29@09:39:32 GMT

«فکه» به ایستگاه 200 رسید

تاریخ انتشار: ۱۲ دی ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۳۳۸۳۶۴

«فکه» به ایستگاه 200 رسید

گروه جهاد و حماسه ــ شماره 200 ماهنامه فرهنگی، اجتماعی، سیاسی «فکه» با سرمقاله‌ای درباره ننه‌علی‌ها منتشر شد.

به گزارش ایکنا؛ ماهنامه فرهنگی، اجتماعی و سیاسی «فکه» در تازه‌ترین شماره خود به مطالبی با عناوین ننه‌علی‌ها، طبع جنگ، خاطره‌بازی، فکه و فکه‌ای‌ها، نگاهی به اتفاق‌های اخیر در ایران، تلاش‌های امیرکبیر و رونق تولید، یادی از شهیدان واحدی در سالروز شهادت اعضای فداییان اسلام، اشک‌ها و لبخندها، آن سوی جبهه‌های خودی، تحریم بی‌اثر، خاک و خنده، آفتاب فکه کتابنامه اختصاص یافته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

«ننه‌علی‌ها» عنوان سرمقاله شماره ۲۰۰ فکه است که به قلم علی حسین‌پور نوشته شده است، در بخشی از آن آمده است: ننه‌علی آن روز‌ها به اصرار سردار حاج قاسم سلیمانی قبول کرد با ما صحبت کند و ما قراری با ایشان گذاشتیم. او مادری سرشار از معرفت و عرفان بود. هر چند بی‌سواد، اما بی‌اغراق، اساتید بزرگ باید جهت کسب معارف دین، پای حرف‌های قشنگ و دلنشینش زانو بزنند. ننه‌علی دیدنی است و شرحش در گفتار نمی‌آید.

او از همه دنیا فقط یک چادر کهنه و چارقد سفید با سنجاقی زیر چانه‌اش دارد. تنهای تنهاست. چه کسی می‌داند امروز ننه‌علی که تمام زندگی‌اش را با کار کردن و بزرگ کردن فرزند برومندش گذرانده کیست؟ کسی که ثمره عمرش را در راه خدا داده و طلبکار هیچ کس نیست و از دنیا هیچ چیز نمی‌خواهد. آنچه ننه‌علی می‌خواهد آرامش و امنیت و عدل و انصاف در جامعه است. بیاییم درک کنیم آنچه داریم از برکت خون فرزندان ننه علی‌هاست.

پرونده ویژه این ماهنامه به مناسبت انتشار شماره ۲۰۰ فکه است که در معرفی آن آمده است: چند سالی از پایان جنگ گذشته بود که عده‌ای از جوانان بازمانده، دور هم جمع شدند و دغدغه‌های‌شان را روی هم گذاشتند تا نتیجه‌اش تأسیس یک مؤسسه فرهنگی و هنری به نام مؤسسه جنات فکه باشد. ابتدا کار چاپ فکه با مشکلات زیادی مواجه بود که قبل از چاپ شماره اول، برای مجوز گرفتن دوندگی‌های بسیاری کردیم تا شماره اول چاپ شد و اکنون بیست سال از چاپ آن می‌گذرد و تنها از طریق اشتراک با مخاطبان به دستشان می‌رسد و به دلیل بی‌توجهی توزیع‌کنندگان در پیشخوان فروش روزنامه و نشریات دیده نمی‌شود.

خاطره‌بازی، شماره‌های منتخب فکه در یک نگاه را شامل می‌شود که با عناوینی مانند «بی‌تاب این بیت»، «نبرد سیاه»، «عملیات آسمانی»، «روایت یک عکس»، «فرمانده روزهای سخت»، «صعود در محاصره»، «سوسوی سکوت شب»، «چشمان زبای مصطفی»، «راز یک جاده»، «شاگر اول عاشقی» ، «طعم باروت» و ... آمده است.

طبع جنگ نیز به مطبوعات و دفاع مقدس و همچنین روزنامه‌نگاری جنگ پرداخته است. «فکه و فکه‌ای» هم بررسی جغرافیا و تاریخ منطقه فکه در طول هشت سال دفاع مقدس را دربرگرفته است.

در صفحه کتابنامه نیز تازه‌های نشر دفاع مقدس با عنوان «تپه کرجی‌ها»، «تا ابد با تو می‌مانم»، «سوگ چهل و هشتم»، «سیری در رجزها و شعارهای عاشوراییان»، «بی‌تو پریشانم» و «قصه‌های جنگ» معرفی شده است.

انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: فکه ماهنامه جنگ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۳۳۸۳۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جدول مربوط به اعتبارات دستگاه‌های اجرایی تصویب شد

به گزارش خبرنگار مهر، نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه نوبت صبح امروز (دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ماه) صحن مجلس و در جریان رسیدگی به جدول شماره ۷ گزارش کمیسیون تلفیق درباره لایحه بودجه ۱۴۰۳ کل کشور با عنوان «اعتبارات دستگاه‌های اجرایی ذیل دستگاه‌های سیاست‌گذار در سال ۱۴۰۳» پس از اعمال اصلاحاتی، با تصویب این جدول موافقت کردند.

همچنین در ادامه جلسه، جدول شماره (۱-۷) این لایحه با عنوان «اعتبارات ردیف‌های متفرقه منتقل شده به جدول شماره (۷) دستگاه‌های اجرایی» تصویب شد.

کد خبر 6091887 زهرا علیدادی

دیگر خبرها

  • جدول مربوط به اعتبارات دستگاه‌های اجرایی تصویب شد
  • موافقت مجلس با جدول شماره ۵ درآمد‌های بودجه ۱۴۰۳
  • طعنه هواداران اینتر به یوونتوس با عدد 14 / عکس
  • چشمک یوزهای ایرانی به قهرمانی شماره ۱۳
  • آزادی ۲ زندانی جرائم غیر عمد در همدان
  • سیتی شماره دو با گواردیولای شماره دو: صعود!
  • مردِ شماره «۴۴» گرافیکِ ایران کیست؟
  • خروش شماره 10 تیم ملی با نقش جدید! (عکس)
  • نادال: با آلکاراس می‌توانیم در المپیک بازی کنیم
  • سکانس‌هایی از فیلم شماره ده