Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه، محمودرضا نیازی مدیرکل استاندارد استان کرمانشاه با اشاره به پتانسیل‌ها و قابلیت های این استان در بخش بازرگانی گفت: با وجود موقعیت ممتاز جغرافیایی استان در برقراری ارتباط با کشور عراق و همچنین فعالیت ۷مرز رسمی و بازارچه مرزی برای کمک به کشور به منظور حضور در بازار های خارجی، استراتژیاداره کل استاندارد استان، صدور مجوز برای کالاهای با کیفیت به کشورهای هدف می باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



او بیان کرد:از ابتدای سال جاری میزان صادرات غیر نفتی، اظهاری و عبوری مشمول مقررات استاندارد اجباری از مرزهای استان کرمانشاه قریب ۲.۴۰۰.۰۰۰ تن بوده است که به طور میانگین ۶۰ درصد کل کالاهای صادراتی از مرزهای استان مشمول مقررات استاندارد اجباری و با نظارت این اداره کل انجام می‌گیرد.

او  این مورد توجه ویژه به استانداردسازی کالاهای صادراتی و وارداتی افزود:در این راستا، اداراتاجرایی این اداره کل، بااستقرار در مبادی خروجی منطقه، باهدف تسریع در روند صادرات، کنترل و نظارت مستقیم بر کالا‌های صادراتی و وارداتی، ارائه خدمت مطلوب به فعالان اقتصادی، ارائه خدمات آزمایشگاهی به گمرکات منطقه جهت تعیین ماهیت کالا‌ها در مبادی مرزی فعالیت مستمر دارد.
مدیرکل استاندارد استان کرمانشاه یادآور شد از ابتدای سال جاری تا کنون قریب ۳۵۰۰ مورد بازرسی، تعداد ۳۵۵مورد کنترل اسنادی ازمحموله‌های صادراتی مشمول استاندارد اجباری، همچنین تعداد ۱۸۰۳ اظهارنامه‌های صادراتی و ۱۰۹ اظهار نامه واردتی توسط این اداره کل بررسے شده است که عمده تعیین ماهیت کالاهای صادراتی شامل خاک بنتونیت، کربنات کلسیم، اسید سولفوریک، خرده سنگ، پودر قیر طبیعے، سولفات آلومینیوم، سنگ آهن، سولفات باریم و ... و عمده تعیین ماهیت کالاهاب وارداتی مربوط به ضایعات کاغذ و کارتن، تخمه آفتاب گردان، لاستیک خودرو است.

نیازی در پایان گفت:کرمانشاه با کشور عراق۳۷۱ کیلومتر مرز مشترک دارد که به عنوان محور تجارت خارجی کشور و دروازه خاورمیانه شناخته می شود.
انتهای  پیام/ز

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: استاندارد ملی صادرات کالا کشور عراق گمرکات استان کرمانشاه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۳۳۸۶۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عراقی‌ ها کدام کالاهای ایرانی را می‌ خرند؟

به گزارش همشهری آنلاین، آخرین جزئیاتی که از ریز مبادلات ایران و عراق منتشر شده مربوط به ۹ ماهه ۱۴۰۲ است که نشان می‌دهد در این بازه زمانی، حدود ۲۰ درصد از تجارت ۷.۳ میلیارد دلاری ایران و عراق به صادرات گاز اختصاص داشته و مابقی کالاهای غیرنفتی و مصرفی بوده است.

بنا بر اعلام سازمان توسعه تجارت، در ۹ ماهه پارسال، علاوه بر گاز، محصولات فولادی، پلاستیکی، لبنی، معدنی فلزی، صنایع تبدیلی، کاشی و سرامیک، شیرینی و شکلات مهم‌ترین محصولات صادراتی ایران به عراق بوده‌اند.

بیشتر بخوانید:

ایران بازار عراق را از دست می‌دهد؟ | واکنش معاون وزیر صمت به رقابت ترکیه با ایران در بازار عراق

کد خبر 847420 منبع: روزنامه همشهری برچسب‌ها صادرات تجارت خارجی عراق

دیگر خبرها

  • بازار‌های صادراتی خود را در کشور‌های اروپایی توسعه می‌دهیم
  • ۴ میلیارد و ۴۴۴ میلیون دلار ارز برای واردات کالاهای اساسی، صنایع و خدمات تامین شد
  • امکان ایفای تعهدات صادراتی، از طریق بانک سامان
  • تامین ارز برای واردات کالاهای اساسی، صنایع و خدمات از مرز ۴٫۲ میلیارد دلار گذشت
  • کشف بیش از ۴۸ میلیارد ریال کالای قاچاق در ایلام
  • تامین بیش از یک میلیارد دلار ارز برای کالاهای اساسی
  • تامین ۴.۲ میلیارد دلار ارز کالاهای اساسی، صنایع و خدمات
  • استقبال ‌روس‌ها از کالاهای ایرانی
  • عراقی‌ ها کدام کالاهای ایرانی را می‌ خرند؟
  • مرغ؛ از «تولید و تامین بازار داخل» تا «ارزآوری و صادرات»