Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش جام جم آنلاین از فارس، اعضای یک نیروی امنیتی که توسط «المجلس الانتقالی الجنوبی» (شورای انتقالی جنوب» وابسته به امارات به کار گرفته شده بودند، به ترمینال کانتینری بندر «عدن» در جنوب یمن حمله کردند و اموال متعلق به بانک مرکزی یمن در عدن را به غارت بردند.

بر اساس گزارش شبکه «المسیره»، مبلغ اموال به غارت رفته ۱۸ میلیارد ریال یمنی اعلام شده و اعضای نیروی امنیتی مذکور موبایل‌های مسؤولان بندر هنگام تصویربرداری از این غارت را ضبط کرده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در ادامه این گزارش آمده، یورش به بندر عدن برای دزیدن اموال برای اولین بار در این بندر «تحت اشغال» صورت می‌گیرد.

فعالیت بندر عدن تعلیق شد

مدیریت بندر عدن در اعتراض به اقدام نظامیان وابسته به امارات در غارت ۱۸ میلیارد ریال یمن ، کار در این بندر را به حالت تعلیق در آورد.

بر اساس گزارش رسانه‌های یمنی این بندر نامه‌ای رسمی به فرماندهی دولت مستعفی درباره سرقت مذکور فرستاده است.

مسؤولان اداره بندر عدن اعلام کردند، افراد مسلح وابسته به المجلس الانتقالی چهار کانتینر حامل اموال بانک مرکزی را سرقت کردند.

عدن نیوز: اموال برگردانده شد

در همین ارتباط وبگاه «عدن نیوز» اعلام کرد، نیروهای وابسته به ائتلاف سعودی امروز (پنجشنبه) کانتینرهای حامل اموال بانک مرکزی عدن را بازگردانده است.

بر اساس این گزارش، فرمانده ائتلاف سعودی در عدن به «عیدروس الزبیدی» رئیس شورای انتقالی ابلاغ کرده این اموال باید بدون تأخیر بازگردانده شود.

«نزار هیثم» سخنگوی شورای انتقالی به این موضوع که نیروهای مذکور در پشت پرده سرقت یاد شده بوده‌اند، اعتراف کرد.

وی در صفحه توئیتر خود نوشت، الزبیدی دستور تحویل اموال به ائتلاف را داده و این اقدام در چارچوب تعهد شورای انتقالی به اجرای توافق ریاض صورت می‌گیرد.

دولت مستعفی یمن عدن را پایتخت خودخوانده خود اعلام کرده بود اما نیروهای اماراتی در آگوست سال گذشته در درگیری‌های شدید با نیروهای دولت مستعفی، این شهر را از کنترل آنها خارج کردند و اگرچه توافق «ریاض» برای پایان دادن به درگیری‌ها در عدن و جنوب یمن امضا شده اما این وضعیت همچنان ادامه دارد.

منبع: جام جم آنلاین

کلیدواژه: ائتلاف سعودی بندر عدن یمن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت jamejamonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام جم آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۳۳۸۸۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عملیات ارتش روسیه در مقر فرماندهی نیروهای اوکراینی

وزارت دفاع روسیه امروز چهارشنبه اعلام کرد ارتش این کشور به مقر فرماندهی نیروهای اوکراینی در بخش جنوبی جبهه حمله کرده است.

به گزارش ایسنا، گزارش‌های اولیه حاکی از سه انفجار در مرکز اودسا است.

طبق گزارش راشا تودی، وزارت دفاع روسیه در بیانیه‌ای اعلام کرد که تاسیسات نظامی، نیروها و تجهیزات اوکراینی مورد اصابت حملات هوایی، موشکی و توپخانه‌ای قرار گرفته‌اند.

خبرگزاری نووستی پیش از این به نقل از نیروهای محلی گزارش داد که ارتش روسیه یک مقر اوکراینی را در مرکز شهر بندری اودسا هدف قرار داده است.

براساس آنچه تاکنون گزارش شده، سه انفجار در منطقه رخ داده که یکی از آنها در نزدیکی مقر فرماندهی اوکراین با قدرت بیشتری بوده است.

«اولگ کیپر» رئیس اداره منطقه‌ای اودسا ضمن تایید این گزارش، گفت که در این حمله از موشک بالستیک استفاده شده و دست‌کم سه نفر کشته‌ شده‌اند.

روسیه بارها تاکید کرده است که طی عملیات نظامی خود فقط مراکز نظامی اوکراینی را هدف قرار می‌دهد و هیچ اقدامی علیه زیرساخت‌های غیرنظامی انجام نمی‌دهد.

در حال تکمیل...

دیگر خبرها

  • نجات مصدوم در ارتفاعات سخت‌گذر اشنویه
  • دادسرای نظامی ناحیه بندر جاسک افتتاح شد
  • بازدید رئیس قوه قضائیه از بندر شهید رجایی
  • لاپید به امارات می‌رود
  • عملیات ارتش روسیه در مقر فرماندهی نیروهای اوکراینی
  • لاپید به امارات سفر می‌کند
  • خرس روسی زخمی کاملا به ایران وابسته شده است!
  • تشدید اختلاف میان انگلیس و امارات بر سر سودان
  • نبرد دیپلماتیک میان سودان و امارات
  • جزئیات جدید از پیشنهاد مصر درباره غزه