Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه فعالیت‌های قرآنی ــ رتبه دوم رشته حفظ کل جشنواره قرآن و عترت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی بر این موضوع تأکید کرد که اگر برای حضور فعالانه اساتید در جشنواره‌ها و فعالیت‌های قرآنی تشویق‌های خوبی صورت گیرد، همنی حضور مشوق دانشجو خواهد شد.

به گزارش خبرنگار ایکنا؛ حسام فیوضی‌رزگی، اهل شهرستان تربت حیدریه و از دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی این شهرستان است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این حافظ قرآن، چندی پیش توانست تا رتبه دوم رشته حفظ کل را در بخش دانشجویان بیست‌وچهارمین جشنواره قرآن و عترت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از آن خود کند.

فیوضی در شهرستان تربیت حیدریه به دنیا آمده و از همان کودکی با آیات الهی کلام‌الله مجید نزد پدر و مادر خود آشنا شد و سپس، با حضور در جلسات اساتید قرآنی توانست ظرف مدت سه سال حافظ کل قرآن شود.

این حافظ کل قرآن در مسیر آموزش از محضر اساتیدی همچون احمد مرادی، محسن صادقیان و علی زاهدی در شهرستان تربت حیدریه بهره‌های فراوان برده و حفظ قرآن خود را مدیون این اساتید می‌داند.

فیوضی که هم‌اکنون در رشته علوم آزمایشگاهی در دانشگاه علوم پزشکی تربت حیدریه تحصیل می‌کند، از سه سال پیش در مسابقات دانشجویی وزارت بهداشت و همچنین، جشنواره ملی دانشجویان شرکت کرده است که در سال اول، موفق به کسب رتبه دوم جشنواره وزارت بهداشت و نیز رتبه سوم جشنواره ملی دانشجویان در رشته حفظ 10 جزء شده است. وی همچنین، سال گذشته نیز موفق شده بود تا رتبه اول جشنواره وزارت بهداشت و جشنواره ملی دانشجویان کشور در رشته حفظ 20 جزء را از آن خود کند. حسام طی سال جاری نیز توانست تا رتبه دوم رشته حفظ کل جشنواره وزارت بهداشت را به دست آورد. در ادامه مشروح گفت‌وگو با این حافظ کل قرآن را می‌خوانید.

ایکنا ــ وضعیت فعالیت‌های قرآنی در دانشگاه شما چگونه است؟ اساتید و دانشجویان به ویژه قشر پزشک و کادر درمان تا چه میزان با قرآن انس دارند؟
به شکرانه الهی، مسئله انس با قرآن در سطح دانشگاه‌ها به ویژه دانشگاه تربت حیدریه که بنده در آن حضور داشته و تحصیل می‌کنم، کاملا محسوس بوده و این امر روز به روز در حال افزایش است. البته مسابقات قرآن حالت ویترین دارد و نمی‌توان به طور کامل در رابطه با آن قضاوت کرد که میزان انس افراد حاضر در مسابقات تا چه حد است. در بحث حضور در مسابقات مختلف قرآن، تعداد ثبت نامی‌ها در دانشگاه نسبت به گذشته افزایش فراوانی داشته است. امروز حتی اساتید دانشگاه نیز استقبال بسیار زیادی از مسابقات قرآن دارند و بسیاری از ایشان نیز توانسته‌اند تا در سطح کشوری رتبه‌های فراوانی به دست آورند.

ایکنا ــ مسئولان دانشگاه چقدر به دنبال شناسایی نخبگان قرآنی هستند و از آنان حمایت می‌کنند؟
مسئولان دانشگاه ما در شهرستان تربت حیدریه تا آنجایی که امان دارد تلاش خود را جهت شناسایی و پرورش نخبگان قرآنی انجام می‌دهند. البته قرآن کریم در کل در سطح جامعه ما مهجور است و باید بیش از پیش به آن پرداخت.
با توجه به اینکه استاد علی زاهدی که از معلمان و مربیان خوب قرآنی در شهرستان تربت حیدریه است، به عنوان کارشناس قرآنی دانشگاه علوم پزشکی تربت حیدریه نی فعالیت می‌کند،‌ برنامه‌های قرآنی بسیار خوبی در سطح دانشگاه اجرا می‌شود و با اینکه دانشگاه ما دانشگاه کوچکی است، تاکنون توانسته‌ایم تا چند رتبه کشوری را در مسابقات قرآن مختلف به دست آوریم.

ایکنا ــ بهترین مکان در دانشگاه برای پیگیری فعالیت‌های قرآنی دانشگاه‌ها کجاست؟ آیا اصلاً باید مکان و نهادی را به این امر اختصاص داد یا باید به حرکات خودجوش دانشجویی دل بست؟
به نظر بنده اگر کانون‌های قرآنی در محل مساجد و یا نمازخانه‌های دانشگاه‌ها ایجاد شود، بازدهی قرآنی نیز در سطح دانشگاه‌ها افزایش پیدا می‌کند. برای مثال ما چنین کانونی را در محل نمازخانه دانشگاه علوم پزشکی تربت حیدریه ایجاد کرده و برنامه‌های مختلف قرآنی همچون محافل انس با قرآن، دوره‌های آموزشی و ... را در آن برگزار می‌کنیم که همین مسئله باعث توسعه فعالیت‌های قرآنی در سطح دانشگاه ما شده است.
در رابطه با حرکات خودجوش نیز باید اشاره کنم که قطعا این حرکات مقدمه و اصلی‌ترین حرکت در مسزیر قرآنی دانشگاه‌ها است، ولی لازم است تا نهاد خاصی برای این گونه امور در دانشگاه‌ها اختصاص پیدا کند تا حرکات خودجوش دانشگاهی به سرانجام برسد نه اینکه شور و حالی که برای انجام حرکات خودجوش وجود دارد، به دلیل عدم برنامه‌ریزی و داشتن برنامه مدون، بدون نتیجه باقی بماند.

ایکنا ــ این فعالیت‌ها چه میزان نیاز به بودجه دارد و بدون بودجه، به صورت جهادی نیز می‌توان فعالیت‌ قرآنی داشت؟
امروز برای انجام هر فعالیت و اقدامی نیاز به بودجه وجود دارد. البته در رابطه با برنامه‌ها و فعالیت‌های قرآنی تاحدودی می‌توان با اجرای برنامه‌های جهادی، برنامه‌ها را به پیش برد ولی برای اجرای برنامه‌های تأثیرگذارتر و بهتر حتما باید بودجه خاصی را در نظر گرفت.
هرچقدر میزان دسترسی به بودجه کافی برای برنامه‌های مختلف وجود داشته باشد، میزان اثرگذاری و تأثیر برنامه‌های مختلف قرآنی به ویژه در میان دانشجویان جهت تشویق و جذب ایشان به فعالیت‌های قرآنی نیز بیشتر خواهد شد. می‌توان با بهره‌گیری مناسب و بهینه از بودجه‌های قرآنی، میزان مشارکت دانشجویان در امور قرآنی را افزایش داد.

ایکنا ــ اکنون که از دانش قرآنی مطلوبی برخوردارید، حاضرید با گذراندن دوره‌های تربیت مربی در جمع دوستان و دانشگاهیان به عنوان معلم قرآن شناخته شوید؟
بنده تاکنون در دو دوره تربیت مربی قرآن نیز شرکت کرده‌ام و این آمادگی را نیز دارم تا خادم عزیزان دانشجو در دانشگاه بوده و داشته‌های قرآنی خود را به ایشان ارائه دهم. البته تاکنون نیز طی چندین جلسه در سطح دانشگاه در خدمت دانشجویان عزیز بوده‌ام و برنامه‌های مختلف قرآنی را در سطح دانشگاه برگزار کرده‌ایم.
همچنین، بنده در جلسات مختلف قرآنی در سطح شهرستان تربت حیدریه نیز شرکت می‌کنم و همواره خود را شاگرد همیشگی مکتب قرآن و اهل بیت(ع) می‌دانم. امیدوار هستم که روند افزایش گرایش به قرآن کریم روز به روز در دانشگاه‌های ما سرعت بیشتری پیدا کند و تمامی دانشگاه‌های کشور منور به نور آیات الهی قرآن کریم شوند.

ایکنا ــ آیا مدت زمان حضور در دانشگاه فرصت مناسبی برای فراگیری قرآن است؟
دانشجویانی که وارد دانشگاه‌های علوم پزشکی می‌شوند، از حداقل دو سال در مقطع کاردانی تا حداکثر هفت سال در مقطع پزشکی مشغول به تحصیل در محیط دانشگاهی هستند که می‌توانند از این فرصت استفاده کرده و در کنار مسئله تحصیل خود، به امر قرآن کریم نیز پرداخته و پس از فراگیری آموزش‌های قرآنی، دانش قرآنی خود را در اختیار دیگران نیز قرار دهند.
امروز دانشجویان فراوانی در سطح دانشگاه‌های کشور به ویژه دانشگاه‌های علوم پزشکی حضور دارند که علاقه فراوانی دارند تا در مسیر قرآن قرار گیرند که باید زمینه لازم برای ورود ایشان در این مسیر در سطح دانشگاه‌ها فراهم شود.

انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: خبرگزاری قرآن ایکنا فعالیت های قرآنی جشنواره قرآن و عترت وزارت بهداشت کانون های قرآنی مساجد دانشگاه قرآن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۳۳۸۸۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مشارکت ۳۲۵ نفر در مسابقات قرآنی شرکت گاز خراسان جنوبی

مدیرعامل شرکت گاز استان خراسان جنوبی از شرکت ۳۲۵ نفر در مسابقات قرآنی بهار در بهار این شرکت خبر داد و گفت: این مسابقات با هدف ترویج سبک زندگی قرآنی در میان کارکنان و خانواده‌های آن‌ها برگزار شده است. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بیرجند، رحمان محمودی در آیین افتتاحیه این مسابقات اظهار داشت: بدون شک مسیری که قرآن کریم برای زندگی ترسیم می‌کند، مستحکم‌ترین مسیر برای زندگی است و جامعه، خانواده، اقتصاد، فرهنگ و سیاستی که بر پایه قرآن بنا نهاده شود مستحکم خواهد بود.

وی با اشاره به نامگذاری سال 1403 با عنوان «جهش تولید با مشارکت مردم» از سوی رهبر معظم انقلاب افزود: شعار امسال بر ضرورت تقویت تولید و اقتصاد ملی با استفاده از قدرت مردم تأکید دارد و پروردگار متعال در آیه 277 سوره بقره بر اهمیت‌ایمان، عمل صالح، نماز و زکات تأکید دارد که همه این موارد می‌تواند به تقویت اقتصاد و تولید کمک کنند.

مدیرعامل شرکت گاز خراسان جنوبی با اشاره به ارزش والای خدمت به جامعه و مردم که سرلوحه کار کارکنان شرکت گاز استان خراسان جنوبی است افرود: مطابق قرآن کریم، خداوند متعال کسانی را که کار خیر و نیک انجام می‌دهند دوست مى‌دارد و چقدر خوب است که انسان محبوب خدا باشد؛ پس با خدمت و کمک به همدیگر می‌توان به رضایت الهی و لذت‌های جاودان آخرت رسید.

محمودی با اشاره به برگزاری مسابقات مقدماتی بهار در بهار با حضور نماینده رسمی شرکت ملی گاز ایران در شرکت گاز استان افزود: در این دوره از مسابقات 325 نفر از همکاران و خانواده‌های‌ ایشان در بخش‌های قرآن کریم، اذان، نهج البلاغه، مفاهیم، عکاسی، خطاطی و قصه گویی به رقابت می‌پردازند.

مدیرعامل شرکت گاز خراسان جنوبی اظهار داشت: مسابقات قرآنی بهار در بهار هرساله در جهت تحقق منویات مقام معظم رهبری (مدظله‌العالی) مبنی بر گسترش مفاهیم و فرهنگ قرآن کریم، با هدف ترویج سبک زندگی قرآنی در میان کارکنان، خانواده‌ها و جوانان و ارتقای سطح معلومات و آموزه‌های قرآنی در شرکت‌های تحت مدیریت شرکت ملی گاز ایران برگزار می‌شود.

انتهای پیام/ 252

دیگر خبرها

  • حضور قاری افغانستانی در بیست و نهمین جشنواره بین المللی قرآن و حدیث
  • ثبت‌نام لیگ قرآنی «ضحی» در گیلان آغاز شد
  • تجلیل از نخبگان قرآنی در استان البرز
  • تمرکز امسال فعالیت‌های فرهنگی بر توسعه و تقویت جلسات خانگی
  • قرائت قرآن و حمایت از فلسطین در برنامه تلویزیونی تونس+فیلم
  • مشارکت ۳۲۵ نفر در مسابقات قرآنی شرکت گاز خراسان جنوبی
  • بررسی سیر تحول هنرهای قرآنی/ اهمیت نگاه میراث فرهنگی به هنر قرآنی
  • اختتامیه جشنواره قرآن و حدیث در تانزانیا برگزار می شود
  • قرآن فضای گفتگوی بسیاری درباره هنر دارد
  • فعالیت ۶۸ دانشجو معلم جهادگر به مدت ۱۷ روز در ارومیه و خوی