Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «قدس آنلاین»
2024-04-27@18:14:19 GMT

احداث بوستان کتاب در محله شهید خزانه داری

تاریخ انتشار: ۱۲ دی ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۳۳۸۹۴۷

احداث بوستان کتاب در محله شهید خزانه داری

1- اینکه در همین صفحات سایر همکارانم در روزنامه قدس در مقوله محرومیت‌زدایی رسالت 57 (محله شهید بهرام خزانه‌داری) چه تعداد خبر و گزارش به چاپ رسانده، بی‌خبرم، اما آخرین گزارش من برمی‌گردد به نخستین روزهای اردیبهشت سال 96! پ

احمد فیاض

1- اینکه در همین صفحات سایر همکارانم در روزنامه قدس در مقوله محرومیت‌زدایی رسالت 57 (محله شهید بهرام خزانه‌داری) چه تعداد خبر و گزارش به چاپ رسانده، بی‌خبرم، اما آخرین گزارش من برمی‌گردد به نخستین روزهای اردیبهشت سال 96! پیش از آن مجموعه گزارش‌هایی به تناوب با حضور مسئولان شهری، سپس بازدید معاون اول وقت رئیس جمهور و در مقطعی با حضور اعضای ستاد ساماندهی حاشیه شهر و یا منتخبان مردم شهر در شورای اسلامی شهر مشهد و.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

.. در همین زمینه و در همین صفحات به رشته نگارش درآورده بودم. در همان آخرین گزارش بلند با عنوان «عقب‌نشینی بهار در بستر متعفن فاضلاب و زباله‌های شهری محله شهید بهرام خزانه‌داری» آوردم که «اهالی منطقه محروم و نابرخوردار این محله از پیگیری‌های روزنامه قدس در انجام متعهدانه به رسالت رسانه‌ای در جهت رفع معضلات و نابسامانی‌های این محله حاشیه‌نشین ‌تقدیر کردند.

اما آنچه در بازدید میدانی عصر یکشنبه از این محله - که برای چندمین بار اتفاق افتاد-  شادمانی راستین هیئت تحریریه روزنامه قدس را در پی داشت؛ به فرجام رسیدن تعهدات و مصوبات بازدید جمعی از مسئولان شهری در جهت گره‌گشایی از کلاف هزار توی این نابسامانی‌هاست که حقیقت بهار را معنا می‌کند». ناگفته نماند گزارش تصویری در کنار گزارش مکتوب در پایگاه خبری تحلیلی قدس آنلاین نیز ارائه دادم. در متن کوتاه ذیل گزارش تصویری نوشتم: «کودکان محله نه بر بستر گُل‌های بهار بلکه بر روی گِل‌های فاضلاب خانگی پا به توپ هستند و توپ مسئولان و دست‌اندرکاران امر در زمین یکدیگر همچنان می‌چرخد و می‌چرخد و می‌چرخد».

2- شماره تلفن فردی ناشناس رشته افکارم را پاره می‌کند! آن سوی خط خیلی زود خود را معرفی می‌نماید!. حجت‌الاسلام علی‌اکبر سبزیان، مدیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی استان است که با دادن خبرهای خوش، گرمابخش محفل رسانه‌ای ما می‌شود. می‌گوید: سلسله گزارش‌های میدانی روزنامه قدس موجب شد تا کتابخانه عمومی «۹دی» در حاشیه شهر مشهد گشایش یابد. وی افزود: شناسایی دقیق آسیب‌های اجتماعی و نیاز به ارتقای امکانات در مناطق مختلف توسط خبرنگاران، تأثیر بسزایی در توسعه خدمات اجتماعی و رفاهی در جامعه و نگاه عمیق مسئولان به مسائل خواهد داشت.

حجت‌الاسلام سبزیان خاطرنشان کرد: بر مبنای گزارش احمد فیاض، خبرنگار روزنامه قدس در ارتباط با مشکلات محله شهید بهرام خزانه‌داری رسالت ۵۷ مشهد، با همکاری مسئولان مسجد امام حسن مجتبی(ع) این منطقه به ویژه امام جماعت این مسجد و در اختیار قرار دادن ۲۵۰متر از فضای مسجد به صورت مستقل در اختیار نهاد کتابخانه‌های استان، کتابخانه عمومی «۹دی» در این منطقه تأسیس و به بهره‌برداری رسید.

وی همچنین اضافه کرد: گزارش‌های روزنامه قدس که منجر به تأسیس این کتابخانه شد در حقیقت منجر به ایجاد یک فرهنگسرای اجتماعی برای این منطقه شده است که به افزایش شادابی و نشاط اجتماعی ساکنان کمک زیادی خواهد کرد. شناسایی اماکن و مجموعه‌هایی که در حاشیه شهر مشهد ظرفیت استفاده به عنوان کتابخانه را دارند در حال بررسی و انجام است و تا پایان سال جاری حداقل پنج مجموعه کتابخانه عمومی در مناطق کم‌برخوردار مشهد راه‌اندازی می‌شود و مورد استفاده عموم قرار خواهد گرفت.

3- اما آنچه در این ماجرا اهمیت می‌یابد و بر حلاوت آن می‌افزاید رفتار حرفه‌ای مدیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی استان است که می‌تواند الگویی مناسب برای سایر مدیران استانی و شهری قرار گیرد.

وی در صفحه اینستاگرامش نیز علاوه بر بارگذاری تصاویر گزارش تصویری خبرنگار، می‌نویسد: احمد فیاض خبرنگار روزنامه قدس روز سه‌شنبه ۵ اردیبهشت ۹۶ در گزارشی تصویری با عنوان «بهار خاکستری در محله شهید خزانه‌داری خیابان رسالت مشهد» این‌گونه روایت کرد؛ زیر پوست شهر یا روی پوست شهر...! فرقی مگر می‌کند؟! اینجا و در محله شهید بهرام خزانه‌داری رسالت 57 مشهد مقدس؛ انبوه مشکلات و نابرخورداری‌ها، بهاری خاکستری را رقم زده است. زیر پوست و روی پوست شهر در اینجا سمفونی محزونی می‌نوازد و با بازدیدهای چندباره مسئولان همچنان این سمفونی تلخ ادامه دارد. معضلات و کمبودهای بهداشتی و هجوم فاضلاب‌های خانگی و ایستایی آن در محله حدیث پردرد اهالی خونگرم این محله است. کودکان محله نه بر بستر گُل‌های بهار بلکه بر روی گِل‌های فاضلاب خانگی پا به توپ هستند و توپ مسئولان و دست‌اندرکاران امر در زمین یکدیگر همچنان می‌چرخد و می‌چرخد و می‌چرخد. اما امروز در روز دوشنبه ۹دی ۹۸، به همت اداره کل کتابخانه‌های عمومی خراسان رضوی، مردم محله شهید خزانه‌داری خیابان رسالت مشهد که تاکنون هیچ مرکز فرهنگی نداشتند، صاحب کتابخانه عمومی 9دی شدند. این اتفاق بزرگ فرهنگی مبارک مردم خوب و با مرام محله شهید بهرام خزانه‌داری باشد. وی در انتها نیز مجدد از روزنامه قدس و خبرنگار آن قدردانی و تشکر می‌کند.

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: بوستان کتاب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۳۳۸۹۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شهرداری میانه از پیشگامان ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی است

به گزارش خبرنگار مهر، اسد بابایی مدیرکل کتابخانه های عمومی استان ظهر پنج شنبه در دیدار با عادل مرتضایی شهردار میانه، شهرستان میانه را یکی از شهرستان‌های پیشرو در ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی عنوان کرده و افزود: شهرداری میانه همواره از پیشگامان و حامیان حوزه فرهنگ و ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی می‌باشد.

بابایی با اشاره به ظرفیت‌های موجود در شهرستان میانه، برنامه ریزی برای احداث و راه اندازی کتابخانه مرکزی در شهرستان میانه با همکاری و مساعدت شهردار و مسئولین شهرستان میانه را از اولویت‌های کتابخانه های عمومی استان عنوان کرد.

عادل مرتضایی شهردار میانه نیز در این در دیدار، فعالیت در حوزه فرهنگ علی الخصوص در زمینه ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی را ارزشمند عنوان کرده و از زحمات کتابداران و کارکنان کتابخانه های عمومی تقدیر و تشکر کرد.

مرتضایی آمادگی همه جانبه شهرداری میانه با کتابخانه های عمومی شهرستان در زمینه‌های انجام فعالیت‌های فرهنگی و تأمین جوایز مسابقات فرهنگی را اعلام کرد.

کد خبر 6088620

دیگر خبرها

  • رشد ۱۵۳ درصدی امانت کتاب در آذربایجان شرقی
  • زمین مورد نیاز برای احداث کتابخانه‌های عمومی در اردبیل تامین می‌شود
  • جریان حکمت عراق ۲هزار نسخه کتاب به کتابخانه‌های عمومی اهدا کرد
  • کتاب‌های مشکوک به آرسنیک در کتابخانه ملی فرانسه
  • قرنطینه‌شدن کتاب‌های مشکوک به آرسنیک در کتابخانه ملی فرانسه
  • «گزیده نفایس مطبوعات ایران»، پیش روی مخاطبان در کتابخانه مرکزی رضوی
  • شهرداری میانه از پیشگامان ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی است
  • میانه ظرفیت ایجاد و احداث کتابخانه مرکزی را دارد
  • پیشرفت ۴۶ درصدی بوستان ۵ هکتاری بانوان طُرق مشهد
  • احداث زیرگذر حصه شمالی در ۱۴۰۳