Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-27@06:13:33 GMT

فاز اول متروی قم در سال آینده تکمیل می شود

تاریخ انتشار: ۱۲ دی ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۳۳۹۰۳۸

فاز اول متروی قم در سال آینده تکمیل می شود

ایسنا/قم شهردار قم از تکمیل فاز یک متروی قم در سال آینده خبرداد.

سید مرتضی سقاییان نژاد در خصوص اجرای پروژه مترو قم با اشاره به تحریم‌های ظالمانه و محدودیت شدید منابع که منجر به بروز شرایط بسیار سختی برای احداث و توسعه پروژه‌های عمرانی کشور شده است، گفت: تاکنون شهرداری قم و سازمان قطار شهری با برنامه‌ریزی و مدیریت بهینه توانسته پیشرفت خوبی در خط یک مترو قم ایجاد کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: اقدامات خوبی طی یک سال گذشته شامل تامین ۸۰ دستگاه واگن مترویی از محل قرارداد شرکت پوژن چین، اخذ مجوز پرداخت تعدیل از شورای عالی فنی کشور، خرید ۴ هزار تن ریل مورد نیاز کل پروژه و… توسط همکاران مجموعه سازمان قطار شهری قم به سرانجام رسیده است که نقش به سزایی در راه اندازی پروژه دارد.

شهردار قم ادامه داد: در خصوص خرید سایر تجهیزات مورد نیاز نیز گام‌های موثری توسط عوامل پیمانکار برداشته شده که انتظار می‌رود با همت و توان مضاعف تسریع در کار صورت پذیرد .

سقاییان‌نژاد با بیان انجام برخی اقدامات مهم برای تعیین تکلیف پروژه منوریل، بیان کرد: اخیراً مکاتبه‌ای با رئیس جمهور انجام شده و چنانچه مسائل مطرح شده در شورای دستگاه‌های نظارتی استان، جمع بندی و نحوه تامین منابع مالی آن نیز مشخص شود، آمادگی راه اندازی پروژه ملی منوریل به طول 4.7 کیلومتر تا ایستگاه شهید مطهری مطابق با مصوبه کمیسیون ماده 23 وجود داشته و می‌توان در آینده نزدیک به منظور افزایش کارایی این پروژه، مطابق با مقتضیات زمان، تدابیر لازم مانند اتصال به خطوط ۱ و ۲ مترو، امتداد تا شهرک‌های تازه تاسیس در بزرگراه قم-تهران و غیره را در سطح مدیریت کلان استان، اتخاذ کند.

وی در خصوص اجرای خط 2 مترو قم تصریح کرد: بررسی نقشه‌ها و مدارک مربوطه در کمیسیون ماده ۵ استان انجام شده و پروژه در مرحله انجام مطالعات است که در این بخش نیز تاکنون پیشرفت حدود ۵۰ درصدی محقق شده است.

شهردار قم با ابراز نگرانی از کاهش شدید اعتبارات عمرانی طرح مترو و منوریل قم در لایحه بودجه سال ۹۹ کل کشور در مقایسه با سایر شهرها و عدم صدور مجوز انتشار اوراق مشارکت ۳ هزار میلیارد ریالی خط یک مترو تاکنون، حمایت و مساعدت بیش از پیش دولتمردان و نمایندگان مردم شریف استان قم در مجلس شورای اسلامی را خواستار شد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: مترو قم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۳۳۹۰۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جلسه نهایی تعیین تکلیف «برج‌های دوقلو» خرم‌آباد برگزار می‌شود

به گزارش خبرنگار مهر، ابوطالب شفقت روز جمعه در بازدید از پروژه «برج‌های دوقلو» در شهر خرم‌آباد، اظهار داشت: پروژه «برج‌های دوقلو» از جمله پروژه‌هایی است که از مطالبات عمومی مردم است و تقریباً بر اساس گزارشی که به من داده‌اند، قریب به ۱۰ سال بوده که شروع شده است.

وی عنوان کرد: الان مدتی است که کارگاه این پروژه فعال نیست.

استاندار لرستان در ادامه با بیان اینکه این پروژه صاحبان متعددی دارد، بخشی از آن مربوط به بنیاد شهید، بخشی مربوط به شهرداری و همچنین شرکت پیمانکاری هم بوده که ادعایی دارد در پروژه مشارکت داشته است، افزود: صحبت کردیم، گزارشی که شهردار و.. دادند، زمینه آغاز فعالیت این پروژه فراهم شده است.

شفقت، بیان داشت: قرار شده که دو تا سه هفته دیگر با حضور همه کسانی که در این پروژه دست‌اندرکار بوده‌اند، جلسه نهایی را برگزار کنیم و دررابطه‌با این پروژه سیاست‌گذاری و تصمیم‌گیری شود و ببینیم راهکار اجرایی چیست.

وی تأکید کرد: الان هیچ‌گونه تصمیمی من نمی‌توانم بگیرم، ولی بر اساس گزارش شهردار، فرایند شروع به کار پروژه تقریباً فراهم شده است.

استاندار لرستان، تأکید کرد: من خودم هم یک سری پیشنهادت دررابطه‌با این پروژه دارم که در جلسه‌ای که قرار است برگزار شود در مورد آنها صحبت خواهم کرد.

کد خبر 6089413

دیگر خبرها

  • صدای دایی و مهدوی‌کیا خیلی زود از سکه افتاد!
  • جلسه نهایی تعیین تکلیف «برج‌های دوقلو» خرم‌آباد برگزار می‌شود
  • همراهی دولت و شهرداری باعث شکستن قفل واردات واگن های مترو
  • سلبریتی های مترو سوار؛ هالیوودی هایی که ممکن است آن ها را در مترو ببینید (+عکس)
  • تکمیل متروی گلبهار به مشهد در اولویت قرار گرفت
  • همراهی دولت و شهرداری باعث شکستن قفل واردات واگن‌های مترو
  • ارتباط نامعقول طرح سوال از شهردار کرج با جابجایی برخی مدیران
  • شهرداری تهران به دنبال ارائه کیفی خدمات در نمایشگاه کتاب است
  • تکمیل پروژه‌های نیمه تمام مدارس تیران در دستور کار قرار گیرد
  • بدهی‌های ایران تا سال ۱۴۰۲ را به صفر رساندیم