Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری برنا»
2024-04-30@23:13:02 GMT

امروز هوای تهران آلوده است؟

تاریخ انتشار: ۱۲ دی ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۳۳۹۰۸۴

امروز هوای تهران آلوده است؟

بر اساس اعلام شرکت کنترل کیفیت هوای تهران، کیفیت هوای پایتخت امروز (۱۲ دی ماه) در شرایط سالم قرار دارد.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری برنا؛ بر اساس پیش‌بینی‌های انجام‌شده در شرکت کنترل کیفیت هوا، با برقراری شرایط جوی مساعد و وزش باد مؤثر طی ساعات گذشته، در صبحگاه امروز (۱۲ دی ماه) باوجود افزایش تردد خودروها در بیشتر مناطق کیفیت هوا در شرایط سالم قرار گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به‌تدریج با کاهش سرعت باد طی روز بر غلظت آلاینده‌ها افزوده می‌شود و احتمال می‌رود در مناطق پرتردد شرایط ناسالم برای گروه‌های حساس برقرار شود.

در شامگاه پنجشنبه (۱۲ دی ماه) همزمان با ساعات اوج ترافیک، افزایش نسبی در غلظت آلاینده‌ها به‌ویژه در بعضی مناطق پرتردد دور از انتظار نخواهد بود. هرچند با افزایش نسبی سرعت باد احتمال می‌رود شاهد پراکنده شدن آلاینده‌ها و به تبع آن بهبود نسبی کیفیت هوای پایتخت باشیم.

استمرار این شرایط جوی همراه با کاهش تردد خودروها در روز تعطیل سبب می‌شود در صبح روز جمعه (۱۳ دی ماه) کاهش نسبی در غلظت آلاینده‌ها نسبت به روز قبل مشاهده شود. رشد ابر و عدم وزش باد مؤثر طی روز جمعه سبب انباشت آلاینده‌ها خواهد شد بنابراین در ساعات اوج ترافیک شامگاهی جمعه، غلظت ذرات معلق نسبت به روز قبل افزایش پیدا می‌کند و با وجود احتمال بارش در ساعات پایانی شرایط نامطلوب کیفیت هوا در بیشتر مناطق پیش‌بینی می‌شود.

بر اساس اعلام شرکت کنترل کیفیت هوای تهران میانگین شاخص کیفیت هوا در ۲۴ ساعت گذشته ۱۰۰ و هوا در شرایط سالم بود. این شاخص هم‌اکنون ۸۶ و هوا در شرایط سالم است.

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: پایتخت ترافیک رشد شاخص وزش باد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۳۳۹۰۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نقش تغییرات آب و هوایی در گسترش ویروس ها

به گزارش خبرنگار مهر به نقل از هلث دی نیوز، محققان گزارش می دهند که به نظر می رسد افزایش سطح دی اکسید کربن در جو و فضاهای داخلی عامل اصلی افزایش طول عمر انواع کووید موجود در قطرات ریز معلق در هوا باشد.

«آلن هادرل»، محقق ارشد و دانشیار ارشد علوم آئروسل در دانشگاه بریستول بریتانیا، گفت: «ما می‌دانستیم که کروناویروس مانند سایر ویروس‌ها از طریق هوایی که تنفس می‌کنیم پخش می‌شود. اما این مطالعه نشان‌دهنده یک پیشرفت بزرگ در درک ما از اینکه دقیقاً چگونه و چرا این اتفاق می‌افتد، و مهم‌تر از همه، چه کاری می‌توان برای متوقف کردن آن انجام داد، است.»

در مطالعات آزمایشگاهی، محققان دریافتند که افزایش غلظت دی اکسید کربن در هوا می تواند مدت زمان عفونی ماندن ویروس های موجود در هوا را افزایش دهد.

به گفته محققان، هوای معمولی در فضای باز دارای 400 ppm دی اکسیدکربن است.

بر اساس نتایج منتشر شده، افزایش غلظت CO2 به تنها 800 ppm، بقای ویروس های معلق در هوا را افزایش می دهد.

محققان دریافتند وقتی هوای داخل خانه به غلظت CO2 3000 ppm می رسد- مشابه غلظت یک اتاق شلوغ- حدود ۱۰ برابر بیشتر ویروس بعد از ۴۰ دقیقه مسری تر باقی بماند.

هادرل گفت: «ویروس ها به دلیل اسیدیته کمتر قطرات بازدمی، عفونی شدن خود را از دست می دهند. اما CO2 هنگام تعامل با قطرات مانند یک اسید عمل می کند و به ویروس ها اجازه می دهد در هوای بیشتری زندگی کنند.»

هادرل گفت: «این نشان می‌دهد که باز کردن یک پنجره ممکن است قوی‌تر از آن چیزی باشد که در ابتدا تصور می‌شد، به ویژه در اتاق‌های شلوغ و با تهویه ضعیف، زیرا هوای تازه غلظت کمتری از CO2 دارد و باعث می‌شود ویروس خیلی سریع‌تر غیرفعال شود.»

هادرل افزود: «نتایج همچنین نشان می دهد که چگونه اهداف تغییر آب و هوا که به دنبال محدود کردن سطح CO2 در جو زمین هستند می تواند به کاهش انتشار ویروس های موجود در هوا کمک کند.»

محققان خاطرنشان کردند که علوم هواشناسی اخیر پیش بینی کرده است که غلظت CO2 در جو تا پایان قرن به بیش از 700 ppm برسد.

هادرل در پایان می‌گوید: «داده‌های مطالعه ما نشان می‌دهد که افزایش سطح CO2 در جو ممکن است با افزایش قابلیت انتقال سایر ویروس‌های تنفسی از طریق افزایش مدت زمانی که آنها در هوا عفونی می‌مانند، همزمان باشد.»

کد خبر 6093463

دیگر خبرها

  • نقش تغییرات آب و هوایی در گسترش ویروس ها
  • شاخص آلودگی هوای اصفهان امروز سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ + آخرین وضعیت
  • تداوم تنفس هوای مطلوب در تهران
  • وضعیت آلودگی هوای تهران امروز سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ + شاخص به تفکیک مناطق
  • وضعیت کیفیت هوای پایتخت امروز سه شنبه
  • کیفیت هوای امروز تهران
  • وضعیت آلودگی هوای تهران امروز دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ + شاخص به تفکیک مناطق
  • کیفیت هوای تهران در چه وضعیتی است؟
  • شاخص آلودگی هوای اصفهان امروز یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ + آخرین وضعیت
  • وضعیت آلودگی هوای تهران امروز یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ + شاخص به تفکیک مناطق