Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، حمید پرورشی خرم صبح پنج شنبه در نشست هماهنگی و هم اندیشی اجرای عملیات آسفالت حفاظتی در محورهای روستایی و فرعی استان همدان با بیان این‌که حفظ و نگهداری راه‌های ارتباطی و شریانی یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های حوزه راه به‌شمار می‌رود، افزود: اقدامات مؤثری در زمینه نگهداری از راه‌های ارتباطی استان انجام شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه با وجود ۵ هزار و ۳۰۰ کیلومتر راه در این استان، نگهداری مناسب این راه‌ها، پل‌ها، تونل‌ها و ابنیه فنی از اولویت‌های اصلی ما است، یادآور شد: دغدغه و اولویت امروز حوزه راهداری، بحث نگه‌داری راه‌های ارتباطی است.

پرورشی خرم با تاکید بر اینکه به همان اندازه که احداث راه به‌عنوان یکی از زیرساخت‌های توسعه در جوامع امروزی از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است، بحث نگهداری از راه‌ها نیز می‌تواند تا حدود زیادی در کاهش سوانح جاده‌ای مؤثر باشد، بیان کرد: جاده به عنوان یکی از سه عامل اصلی در بروز سوانح رانندگی به‌شمار می‌رود.

وی ادامه داد: با وجود این‌که آمار حاکی از آن است که عامل انسانی بیشترین دلیل بروز این حوادث است، اما باید با اهتمام به بحث نگهداری از راه‌ها، گامی بلند به منظور کاهش نقاط حادثه‌خیز برداشت.

معاون راهداری استان همدان در ادامه با اشاره به مقوله نگهداری راه‌ها، اظهار داشت: یکی از روش‌های کم هزینه، اجرای طرح‌های حفاظتی آسفالت مانند فوگ سیل و چیپ سیل است.

پرورشی خرم ادامه داد: باید با یک حرکت جهادی و با امکانات و ماشین آلات موجود، در محورهایی که سطح آسفالت آنها دچار رخ رفتگی و به اصطلاح ترک‌های موزائیکی و سوسماری شده از این روش استفاده کرد.

وی اضافه کرد: در صورت مناسب بودن شرایط جوی در این فصل می‌توان این طرح را اجرا و با این اقدام تا پایان سال از آسیب بیشتر محورها جلوگیری کرد.

گفتنی است، فوگ سیل عملیات حفاظتی آسفالت است که با ترکیب قیر امولسیون و یک لایه ماسه درشت دانه در محورهای که سطح آسفالت آنها دچار رخ رفتگی و به اصطلاح ترک‌های موزائیکی شده به منظور جلوگیری از نفوذ آب‌های سطحی در مواقع بارندگی و همچنین افزایش طول عمر آسفالت و ایجاد سطح ایمن برای استفاده کنندگان از راه اجرا می‌شود.

چیپ سیل نیز عملیات حفاظتی آسفالت همراه با قیرپاشی و یک لایه ماسه ریز دانه است و به منظور جلوگیری از نفوذ آب به سطح زیرین آسفالت انجام می‌شود.

کد خبر 4814053

منبع: مهر

کلیدواژه: جاده تصادفات رانندگی 9 دی بوشهر ایلام قزوین آلودگی هوا انتخابات مجلس شورای اسلامی بیرجند گرگان شیراز شهرکرد مشهد استانداری سمنان گردشگری صفحه اول روزنامه های استان ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۳۳۹۴۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بهسازی ۲۱۰ کیلومتر از آسفالت آزادراه تبریز - زنجان

 رحمتی در خصوص بهسازی و آسفالت آزادراه تبریز- زنجان گفت: این موضوع باید توسط سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کشور انجام شود.

وی افزود: عملیات ترمیم روکش آسفالت آزادراه زنجان –تبریز به طول ۲۱۰ کیلومتر شروع شده و تا پایان سال به اتمام خواهد رسید.

رحمتی گفت: در این مسیر دو محور مهم وجود دارد که محور اول به طول ۵۳ کیلومتر بسیار اساسی بوده و قرار است کل آسفالت این محور تعویض شود ۱۶۰ کیلومتر دیگر هم نوسازی و بهسازی می‌شود.

استاندار آذربایجان شرقی با بیان اینکه در مجموع در این جاده ۲۱۰ کیلومتر باید تامین منابع شود و در اختیار مجموعه راهداری قرار گیرد که مصوب شد ادامه داد: با ابلاغ وزیر راه و شهرسازی، بهسازی و آسفالت آزادراه تبریز- زنجان توسط سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کشور به طول ۲۱۰ کیلومتر از محل منابع در اختیار سازمان مذکور با فوریت با اعتبار یک‌هزار و ۱۰۰ میلیارد تومان که ۴۰۰ میلیارد تومان از محل قیر رایگان توسط وزارت راه و شهرسازی و۷۰۰ میلیارد تومان هم از محل اعتبارات سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کشور تامین می‌شود.

وی افزود: آزادراه پیامبر اعظم (ص) یا همان آزادراه تبریز- زنجان یکی از موضوعات مهمی بود که در سفر روز جمعه وزیر راه و شهرسازی به استان مطرح شد چراکه همه مردم نسبت به وضعیت این مسیر معترض هستند.

باشگاه خبرنگاران جوان آذربایجان شرقی تبریز

دیگر خبرها

  • بهسازی ۲۱۰ کیلومتر از آسفالت آزادراه تبریز - زنجان
  • پروژه تعریض جاده اجیرلو ۲۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد
  • ایمن‌سازی ۴۱ نقطه پرحادثه در محورهای مواصلاتی کرمانشاه
  • ایمن سازی ۴۱ نقطه پرحادثه در محورهای مواصلاتی کرمانشاه
  • خط کشی ۳هزار و ۵۰۰ کیلومتر از محورهای مواصلاتی سیستان و بلوچستان
  • مشکلات ۴۱۲ نقطه حادثه خیز پرتصادف مرتفع شد/ پیش‌بینی ۴ میلیون زائر برای اربعین امسال
  • خط کشی ۳۵۰۰ کیلومتر از محورهای مواصلاتی سیستان و بلوچستان
  • خط‌کشی ۳۵۰۰ کیلومتر از محورهای مواصلاتی سیستان و بلوچستان در سال ۱۴۰۲
  • بیشترین خسارت سیل به راه‌های مواصلاتی خراسان جنوبی
  • اجرای اعمال محدودیت‌های ترافیکی در محورهای مواصلاتی مازندران