Web Analytics Made Easy - Statcounter

قوسی از برگزایر اولین همایش ملی علمی ترویجی یافته های کاربردی پنبه ۱۵ و ۱۶ دی‌ماه در شهرستان بشرویه خبر داد و گفت: ۱۴۰ مقاله به صورت سخنرانی و پوستر پذیرفته شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بیرجند، «غلامرضا قوسی» امروز (12 دی) در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار کرد: اولین همایش ملی علمی ترویجی یافته های کاربردی پنبه 15 و 16 دی‌ماه در شهرستان بشرویه برگزار می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی با بیان اینکه 171 مقاله به این همایش ملی ارسال شده است، گفت:  از این تعداد 140 مقاله به صورت سخنرانی و پوستر پذیرفته شده است.

 

قوسی با اشاره به اینکه در این همایش کاربرد پنبه در روغن کشی و خوراک دام بررسی خواهد شد، افزود: این همایش با هدف تبادل اطلاعات علمی و تخصصی و انتقال یافته های پژوهشی کاربردی و نهایتا ارتقای سطح دانش فنی بهره برداران و کشاورزان پنبه کار  برگزار می شود.

 

وی به محورهای این همایش اشاره کرد و ادامه داد:  ژنتیک و به نژادی، به زراعی و مدیریت مزرعه، مدیریت مصرف آب، کیفیت آب و شیوه های نوین آبیاری، گیاهپزشکی (مدیریت تلفیقی آفات، بیماری ها و علف های هرز)، تغذیه و حاصلخیزی خاک، کشاورزی حفاظتی و کشت نشایی، علوم و تکنولوژی بذر، تغییر اقلیم و تنش‌های محیطی،  اقتصاد، بازاریابی و تجارت از جمله محورهای همایش ملی پنبه است.

 

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی بیان کرد: فناوری‌های نوین کاشت، داشت و برداشت، شیوه های نوین آموزش، انتقال دانش و یافته ها، صنایع پنبه پاک کنی، صنایع ریسندگی، نساجی و صنایع وابسته، صنایع روغن کشی، خوراک دام و صنایع وابسته، صنایع اشتغال زای کوچک و زنان روستایی، صنایع و فرآورده های بهداشتی، پنبه و سلامت، پنبه و گردشگری و  پنبه و اشتغال از دیگر محورهای این همایش است.

 

قوسی با بیان اینکه برای شرکت در این همایش 17 استان از سراسر کشور دعوت شدند، عنوان کرد: شهرستان بشرویه با سه هزار و 500 هکتار بیشترین میزان سطح کشت پنبه در خراسان‌جنوبی را دارد.

 

وی با اشاره به اینکه در خراسان‌ جنوبی 7 کارخانه در صنعت مرتبط با پنبه فعال هستند که از این تعداد در حال حاضر تنها سه کارخانه فعال است، بیان داشت: در استان 7 هزار و 100 هکتار زمین سطح زیر کشت پنبه است که میانگین سالانه 17 هزار تن محصول پنبه از آن برداشت می‌شود.

 

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی گفت: برداشت محصول پنبه از مهرماه آغاز شده است و  امسال برداشت 17 هزار و 500 تن محصول پنبه توسط کشاورزان خراسان جنوبی پیش بینی می شود.

 

به گفته وی محصول پنبه استان با توجه به قیمت پایین خرید تضمینی و عدم تمایل کشاورزان به فروش با این مبلغ، به صورت توافقی خریداری می‌شود.

 

قوسی با بیان اینکه سال گذشته پنبه‌کار نمونه کشوری با 10 تن و 700 کیلوگرم  برداشت از خراسان‌جنوبی بود، افزود: امسال نیز پیش‌بینی می شود با برداشت 12 تن پنبه باز هم کشاورز پنبه کار نمونه کشوری از خراسان جنوبی انتخاب شود.

 

پایان پیام/375

منبع: شبستان

کلیدواژه: مسجد کانون های فرهنگی هنری مساجد اردبیل خبرگزاری شبستان حماسه 9 دی استان بوشهر قرآن کریم طرح ملی فهما آیت الله محقق داماد فهما همایش ملی پنبه ارسال مقاله بشرویه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۳۳۹۷۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیش بینی برداشت بیش از سه هزار تن انگور امسال از تاکستانهای مهاباد

به گزارش خیرگزاری صدا وسیمای مرکز مهاباد؛ معاون فنی جهاد کشاورزی شهرستان مهاباد گفت: سطح زیر کشت باغهای انگور این شهرستان حدود ۶۰۰ هکتار است که ۵۴۸ هکتار آن بارور و ۹۲ هکتار نهال است.

سعیدیان افزود: پیش بینی می شود امسال سه هزار و 400 تن انگور از تاکستانهای این شهرستان برداشت شود.

وی، از باغداران خواست نسبت به مبارزه به موقع با بیماری سفیدک سطحی موکه از بیماریهای شایع  در منطقه است، اقدام کنند.

معاون فنی جهاد کشاورزی شهرستان مهاباد اضافه کرد: همچنین آفت تریپس مو جزو آفاتی است که می‌تواند خسارات زا باشد و باغداران باید در موقع مناسب با آن مبارزه کنند.

سعیدیان، آفت کرم خوشه خوار انگور را یکی دیگر از آفات این محصول دانست که در مرحله دوم سمپاشی، باغداران همزمان با مبارزه با بیماری سفیدک سطحی با آفت خوشه خوار هم مبارزه کنند.

از مجموع ۶۰۰ هکتار از تاکستانهای شهرستان مهاباد ۴۱۷ هکتار آن، انگور دیم و مابقی انگور آبی است.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • پیش‌بینی برداشت ۲۸۰۰ تُن گل محمدی در خراسان رضوی
  • بیست و هفتمین همایش ملی مهندسی نقشه برداری و اطلاعات مکانی در ایستگاه آخر
  • برنامه ریزی جهاد کشاورزی برای افزایش ۳۰ درصدی کشت پنبه در گلستان + فیلم
  • برنامه ریزی جهاد کشاورزی برای افزایش ۳۰ درصدی کشت پنبه در گلستان
  • پیش بینی برداشت بیش از سه هزار تن انگور امسال از تاکستانهای مهاباد
  • معرفی گوهرسنگ خراسان جنوبی در نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی ایران
  • ارائه ۱۱ مقاله در همایش علمی «اسوه حسنه» در مرکز گلستان
  • تاکید بر انجام اقدامات جهش زا توسط اعضای شوراها
  • همایش روز شوراهای خراسان جنوبی برگزار شد
  • همایش بین المللی اندیشه‌های قرآنی حضرت آیت الله خامنه‌ای در قم برگزار می شود