Web Analytics Made Easy - Statcounter

آیت الله سید مصطفی محقق داماد فرزند مرحوم آیت الله محقق داماد در این همایش در پژوهشکده علوم و معارف قرآنی علامه طباطبایی (ره) قم با اشاره به ویژگی‌های اخلاقی این عالم برجسته گفت: آن عالم جلیل القدر تمام همت خود را  صرف تربیت شاگردان قراردادند و از هیچ تلاش در این زمینه کوتاهی نکردند.

وی با تاکید براینکه حوزه علمیه قم سرافراز است و باید همه طلاب علوم دینی تمام تلاش خود را بر افزودن مایه‌های علمی این حوزه انجام دهند، افزود:‌ حوزه علمیه قم قابل مقایسه با هیچ یک از مراکز علمی در سطح دنیا نیست و از سطح علمی بسیار بالایی برخورداراست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آیت­‌الله سید محمد موسوی محقق­ احمدآبادی معروف به «محقق داماد»، در سال ۱۳۲۵ قمری برابر ۱۲۸۶ شمسی، در روستای احمدآباد از توابع اردکان یزد متولد شد. این عالم فرزانه و فقیه دانش پرور، در تاریخ دوم ذی‌الحجه ۱۳۸۸ قمری برابر با اول اسفند ۱۳۴۷ خورشیدی در اثرسکته  قلبی درگذشت و در حرم مطهر حضرت معصومه به خاک سپرده شد.

 از تألیف‌های مرحوم داماد چند اثر باقی مانده که مهم‌ترین و عمده‌ترین آنها حواشی بر کتاب العروه الوثقی اثر ارزشمند فقهی آیت‌الله طباطبایی است، که به قلم خود آن مرحوم نوشته شده‌است، برخی از دروس او را شاگردانش تقریر کرده و به رشته تحریر درآورده‌اند که برخی از این تقریرات به زیور طبع آراسته گشته‌است.

در این آیین که با حضور حضرات آیات ناصر مکارم شیرازی، نوری و سبحانی از مراجع تقلید، آیات سید محمدجواد علوی بروجردی از اساتید برجسته حوزه علمیه قم، علیرضا اعرافی مدیر حوزه‌های علمیه، سید محمد سعیدی تولیت حرم حضرت معصومه(س) و تنی چند از علما و فضای برجسته حوزه علمیه و همچنین علی لاریجانی رییس مجلس شورای اسلامی، سید عباس صالحی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی درپژوهشکده علوم و معارف قرآنی علامه طباطبایی قم ترتیب یافت، بخش هایی از دیدار رهبر معظم انقلاب با دست‌اندرکاران این همایش پخش شد.

منبع: جماران

کلیدواژه: قیمت خودرو قیمت بنزین بودجه 99 حرم مطهر حضرت معصومه حوزه های علمیه علی لاریجانی قم مجلس شورای اسلامی قیمت خودرو قیمت بنزین بودجه 99 امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۳۴۰۱۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تامین اعتبار مطالعات چهار پروژه شیلات استان اردبیل

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، مرکز اردبیل و به نقل از دانشگاه محقق اردبیلی، محمد الله‌بخش در نشست با رئیس دانشگاه محقق اردبیلی با بیان اینکه تولید جلبک موضوعی دانش‌بنیان است که به دنبال آن هستیم، افزود: بحث پرورش ماهیان خاویاری نیز مطرح شده و در قزل‌اوزن اقدام خواهد شد.
وی با بیان اینکه در حوزه شیلات فرصت فراهم شده تا همکاری خوبی در زمینه مطالعات پروژه‌‍ها با دانشگاه محقق اردبیلی داشته باشیم، بر لزوم استفاده از توانمندی‌های دانشگاه محقق اردبیلی در مطالعات پروژه‌های شیلات استان اردبیل تاکید کرد.
رئیس دانشگاه محقق اردبیلی هم در این نشست با اشاره به اقدامات دانشگاه محقق اردبیلی در خصوص راه‌اندازی رشته شیلات در این دانشگاه گفت: به دنبال جذب اعضای هیات علمی در این حوزه هستیم.
اسماعیل چمنی در ادامه کمک به توسعه شیلات استان را بسیار بااهمیت برای دانشگاه عنوان کرد و افزود: در همین راستا همکاران توانمند ما در حوزه پرورش زالو و جلبک می‌توانند کمک حال شیلات باشند، در عین حال شیلات می‌تواند از امکانات آزمایشگاهی و پژوهشی دانشگاه استفاده کند.
معاون پژوهش و فناوری دانشگاه محقق اردبیلی نیز با بیان اینکه جذب اعضای هیات علمی در حوزه شیلات بسیار مهم است، گفت: دغدغه اصلی ما در دانشگاه ارتباط با دستگاه‌های اجرایی و بخش خصوصی است.
جبرائیل رزمجو با بیان اینکه این ارتباط هر چه قوی باشد به نفع دانشگاه، دستگاه‌های اجرایی و بخش خصوصی خواهد بود، افزود: این ارتباط باعث به حداقل رسیدن مشکلات دستگاه‌های اجرایی و بخش خصوصی شده و زمینه پیشرفت استان را فراهم خواهد کرد.
اردبیل استانی غیرساحلی بوده ولی دارای منابع آبی و استعداد‌های بالقوه کشاورزی و آبزی پروری است. بیش از ۳۰۰ واحد مزرعه و ۴۰۰ استخر پرورش ماهی در استان اردبیل فعال بوده و چند سد معیشتی نیز در این زمینه بهره برداری شده است.
۱۷۱ مورد قنات، ۴۵ سد، پنج هزار و ۳۰۰ چاه و یک هزار و ۶۳۶ چشمه در استان اردبیل وجود دارد که می‌تواند نوید بخش افزایش تولیدات در بخش شیلات باشد.

دیگر خبرها

  • تامین اعتبار مطالعات چهار پروژه شیلات استان اردبیل
  • فراخوان پذیرش داوطلب برای حوزه علمیه استان
  • چهارمین همایش حوزه انقلابی، حوزه منتظر برگزار می‌شود
  • دانش‌آموزی که داماد معلمش شد! | ویدئو
  • همایش «حوزه انقلابی حوزه منتظر» به میزبانی شیراز برگزار می‌شود
  • حوزه‌های علمیه مهمترین نقش تربیتی را در جامعه دارند
  • ‌چهارمین همایش «حوزه انقلابی، حوزه منتظر» در شیراز برگزار می‌شود
  • عضو مجلس خبرگان: دشمن از فضای مجازی به عنوان قتلگاه جوانان استفاده می‌کند
  • بزرگداشت آیت الله ضیاءالدین نجفی(ره) در قم برگزار شد
  • حوزه‌های علمیه در مقابل اهداف دشمن رسالت سنگینی دارند