Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-30@20:12:33 GMT

فعال شدن شیفت حرم؛ تشویق خادمیاران دغدغه‌مند

تاریخ انتشار: ۱۲ دی ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۳۴۰۱۷۹

فعال شدن شیفت حرم؛ تشویق خادمیاران دغدغه‌مند

مسؤول جشنواره خدمت دفتر آستان قدس رضوی در مازندران گفت: جشنواره خدمت فرصتی است تا هر خادمیار‌ فعالیت‌های الگویی خود را ارائه دهد.

به گزارش خبرگزاری فارس از مازندران، اجتماع بزرگ خادم‌یاران رضوی کانون مرکزی شهرستان جویبار با حضور خادم‌یاران رضوی در سالن اجتماعات اداره آموزش و پرورش این شهرستان برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سهیل صالحی مسؤول جشنواره خدمت دفتر نمایندگی آستان قدس رضوی در مازندران در این گردهمایی هدف از تشکیل کانون‌های خادم‌یاری رضوی را توجه به این اصل که خدمت به هشتمین امام شیعیان حضرت رضا(ع) محدود به محیط حرم و شهر مشهد و محل کار نیست اعلام کرد و افزود: بلکه علاقه‌مندان به امام رضا(ع) بتوانند در شهر سکونت خود، محل کار و زندگی خودشان در راستای محرومیت‌زدایی خدمات شایسته و در شأنی را به نیت هشتمین اختر تابناک امامت و ولایت به مردم ارائه دهند.‌

وی گفت: تعداد بسیار زیادی از علاقه‌مندان و شیفتگان امام رئوف، امام رضا(ع) در سامانه خادم‌یاری ثبت‌نام کرده و در اقصی نقاط کشور مشغول انجام خدمت در بخش‌های فرهنگی و خدمت به محرومین و سایر عرصه‌های مختلف هستند.

مسؤول جشنواره خدمت دفتر نمایندگی آستان قدس رضوی در مازندران اضافه کرد: جشنواره خدمت فرصتی است تا خادم‌یاران فعالیت‌های الگویی خود را در قالب جشنواره خدمت ارائه دهند و در جشنواره خدمت تأکید بر جنبه‌های کیفی خدمت‌رسانی به محرومان است.

صالحی جشنواره خدمت را دارای سه بخش دانست و افزود: سه بخش اصلی جشنواره فعالیت‌های ابتکاری و الگویی، قسمت دیدگاه‌ها و نظرات و بخش ویژه است که امیدواریم خادم‌یاران با ارائه خدمات ارزنده و الگویی کیفیت کار در بخش محرومیت‌زدایی را ارتقا بخشند.

وی در بخش دیگری از سخنانش الزامات تحقق شیفت حرم برای هر خادم‌یار را شرکت در آزمون سامانه‌ای و ثبت فعالیت هر خادم‌یار در سامانه برشمرد و ادامه داد: فعالیت هر خادم‌یار باید از سوی مسؤولان کانون‌های مربوطه تائید و خادمیاران فعال و غیرفعال باید از یکدیگر تفکیک شوند و خادم‌یاری که ثبت فعالیت و گزارش کار ندارد و غیرفعال است تعیین وضعیت می‌شود.

مسؤول جشنواره خدمت دفتر نمایندگی آستان قدس رضوی در مازندران بیان کرد: شیفت حرم، تشویق خادمیاران به پاس زحمات و فعالیت آنان در شهرستان محل سکونت در طول هر ماه است.

صالحی خاطرنشان کرد: مسؤولان کانون‌ها باید بانک اطلاعاتی از محرومین و خیرین در سامانه ایجاد کنند و در هشتم هر ماه برنامه‌ای تحت عنوان قرار عاشقی و در چهارشنبه‌های رضوی برنامه‌ها و خدماتی از قبیل دیدار با خانواده شهدا، ایستگاه سلامت، میز خدمت در بخش‌هایی از قبیل خدمات فرهنگی، شناسایی نیازمندان، ارائه مشاوره حقوقی و خدمات متنوع دیگر ارائه دهند و برای نشر و توسعه فرهنگ رضوی آن را در بستر جامعه نشر و ترویج کنند.

در ادامه نادر کیانی مسؤول کانون مرکزی با اشاره به ٢٧۶ خادم‌یار رضوی در شهرستان گفت: خادم‌یاران جویبار در قالب ٧ کانون محلی و ١٩ کانون تخصصی در حال ارائه خدمت به محرومان و نیازمندان در بخش‌های مختلف هستند.

وی اظهار کرد: خادمیاران رضوی در بخش‌های مختلف محرومیت زدایی از جمله درمان، بهسازی و نوسازی، اهدای جهیزیه، اهداء وام، اشتغالزایی، سبد کالا و ... به محرومان خدمات ارائه می‌دهند.

کیانی با اشاره به فعالیت ۶ ساعته خادم‌یاران در کانون‌های عرصه خدمتی تصریح کرد: مسؤولان کانون‌های محلی لیست خادم‌یاران فعال را به‌صورت ماهانه به دفتر کانون مرکزی تحویل دهند و هر خادم‌یاری پس از دریافت کشیک حرم، بنا به شرایطی در زمان شیفت خود در حرم حضور نیابد پس از سه بار غیبت، شیفت حرم خادمیار غیرفعال می‌شود.

وی با اشاره  به ساخت دو ساختمان مسکونی برای محرومان سیل‌زده در جویبار عنوان کرد: دو باب ساختمان مسکونی برای دو محروم سیل‌زده در روستای انارمرز و روستای بیزکی در حال احداث است که تاکنون ۸۰ میلیون تومان هزینه در برداشته است و تمام تلاش خادم‌یاران این است در دهه مبارک فجر افتتاح و به این دو خانواده محروم تحویل شود.

کیانی درخواست کرد که خادمیاران بخش جهادی و عرصه عمومی در بخش کمک‌های مالی و نیروی انسانی تلاش بیشتری کنند.

انتهای پیام/۸۶۰۴۸/ج

منبع: فارس

کلیدواژه: آستان قدس رضوی مازندران جشنواره آموزش و پرورش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۳۴۰۱۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

(عکس) روایت غم‌انگیز رسول خادم از گفتگو با دختر پابرهنه

رسول خادم پیشکسوت کشتی ایران که این روزها در کنار مردم سیب‌زده سیستان و بلوچستان حضور دارد با انتشار تصاویری از یک دختر پابرهنه نوشت:

ازش پرسیدم؛ خواهرته؟!

سرش رو به طرف بالا تکون داد، یعنی نه …!

گفتم؛ اینا وسایلِ خونه شماست؟ رو فرشی و کاسه و … اینایی که روی زمین افتاده رو میگم؟

نگام کرد …!

یه هو دیدم چشاش پُر اشک شد …

به هم ریختم! آخه این چه سوالی بود من کردم!

اشک آرام از گونه اش روان شد …

اصرار من به اینکه درست میشه دختر عزیزم هم، هیچ فایده‌ای نکرد …

پای برهنه …

بچه به بغل …

روی گِل‌ها …

با چشم گریون …

قدم برداشت و رفت …

ششم اردیبهشت ۱۴۰۳ خورشیدی

سیستان و بلوچستان

روستا‌های اطراف شهرستان کُنارک

 

 

دیگر خبرها

  • جذب نیرو‌های بومی در شرکت‌های منطقه از مهم‌ترین دغدغه‌های جوانان دهلرانی است
  • کلینیک مشاوره حرم مطهر رضوی پناهگاه دوم زائران است/خدمت عاشقانه خادمیاران مشاور در حریم رضوی
  • خدمت ۱۳ میلیارد تومانی بسیج جامعه پزشکی به مناطق کم‌برخوردار کرمانشاه
  • (عکس) روایت غم‌انگیز رسول خادم از گفتگو با دختر پابرهنه
  • راه‌اندازی کانون نهج‌ البلاغه در دانشگاه‌ها تصویب شد
  • ارائه بیش از ۲۳ هزار خدمت روانپزشکی در غرب خراسان رضوی
  • بیش از ۲۳ هزار خدمت روانپزشکی در غرب خراسان رضوی ارائه شد
  • به‌نشر با دست پر به نمایشگاه کتاب تهران می‌ رود / ارائه ۶۰۰ اثر پر فروش و جدید در نمایشگاه کتاب
  • برگزاری میز خدمت پلیس فتا خوزستان در اهواز
  • ۲۴۰۰۰ خدمت مشاوره‌ای و روانشناسی به مددجویان کرمانشاهی ارائه شد