Web Analytics Made Easy - Statcounter

عباسعلی کدخدایی طی سخنانی با رادیو گفت‌وگو در خصوص انتخابات مجلس شورای اسلامی در اسفند ماه اظهار کرد: در حال حاضر در مقطعی قرار داریم که هیات های استانی باید ارزیابی‌های خود را نسبت به هیات‌های اجرایی و شکایات نسبت به آراء این هیات را بررسی و با کسب نظر از هیت مرکزی، اعلام‌نظر کنند.

وی بررسی شکایات و صلاحیت کاندیداها را یک کار پرمشغله دانست و عنوان کرد: در این دور از انتخابات مجلس شورای اسلامی، بیش از ۱۶ هزار ثبت‌نام کننده داشته‌ایم و بسیاری از این افراد، نخستین بار در انتخابات مجلس ثبت نام کرده اند و به همین جهت نیاز داریم مدارک و مستندات لازم را برای احراز هویت آنها جمع‌آوری کنیم که این موارد زمان‌بر است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تلاش هیات‌های ارزیابی شورای نگهبان این است که تا ۲۱ دی ماه که موعد قانونی است، نظرات خود را درباره کاندیداها اعلام کند.

وی درباره شرایط مد نظر شورای نگهبان برای بررسی صلاحیت کاندیداها بیان کرد: شورای نگهبان بر اساس قوانین مصوب مجلس شورای اسلامی عمل می‌کند که این شرایط در مواد ۲۸، ۲۹ و ۳۰ قوانین انتخابات آمده است. همچنین یکسری شرایط شکلی نیز وجود دارد که تحویل دادن مدارک لازم و سن قانونی داوطلب و همچنین نداشتن سوءشهرت در منطقه و عدم محکومیت قضایی از جمله این موارد است.

کدخدایی درباره رای دادن در انتخابات گفت: توصیه من به مردم این است به کسانی که کارآمد هستند و شایستگی نمایندگی مردم را دارند رای بدهند. مردم سعی کنند کسانی را انتخاب کنند که مسائل و حواشی خاصی نداشته باشند و طبیعتا افرادی که تجربه و تخصص بیشتری دارند، مورد انتخاب واقع شوند. مردم پس از بررسی های لازم، از افراد مورد اعتماد درباره کاندیداها پرس و جو کنند و ان شاءالله کسانی را برای چهار سال آینده به مجلس بفرستند که برای تمام کشور مثمر ثمر باشند.

گفتگوی اینستاگرامی سخنگوی شورای نگهبان با مردم

همچنین بر اساس آنچه ایرنا نوشته است، عباسعلی کدخدایی روز شنبه (۱۴ دی‌ماه) از طریق پوشش زنده (لایو) اینستاگرام با مردم سخن خواهد گفت.

در این گفت وگوی زنده، سخنگوی شورای نگهبان از محل ستاد نظارت بر انتخابات، گزارشی از فعالیت‌ها و اقدامات شورای نگهبان در نظارت بر انتخابات به مردم ارائه می‌کند.

این گزارش زنده روز شنبه از ساعت ۲۱ و ۳۰ دقیقه از صفحه شخصی کدخدایی در اینستاگرام پخش می‌شود.

این اولین بار است که مسوولان شورای‌ نگهبان در کنار استفاده از ظرفیت‌ رسانه ملی و سایر رسانه‌های مکتوب، برخط و شبکه‌های اجتماعی از امکان پوشش زنده شبکه اینستاگرام استفاده می‌کنند.

۲۱۷۲۱۵

کد خبر 1337813

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: عباسعلی کدخدایی شورای نگهبان اینستاگرام انتخابات مجلس یازدهم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۳۴۰۴۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فهرست کامل کاندیداهای شورای ائتلاف نیروهای انقلاب برای انتخابات منتشر شد

تابناک _ فهرست نهایی کاندیداهای مورد حمایت شورای ائتلاف برای دور دوم انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی منتشر شد.

شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی با دعوت مردم و نیروهای جبهه انقلاب به حضور و مشارکت گسترده در دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی، لیست نهایی نامزدهای مورد حمایت خود در این مرحله از انتخابات را در حوزه‌های انتخابیه سراسر کشور منتشر کرد.

کاندیداهای مورد حمایت «جبهه انقلاب» مطابق اعلام دفاتر استانی شورای ائتلاف برای دوره دوم انتخابات مجلس دوازدهم شورای اسلامی به شرح زیر است:

 

 

پیش از این نیز فهرست کاندیداهای این تشکل سیاسی اصولگرا برای دور دوم انتخابات مجلس در تهران منتشر شده بود.

دیگر خبرها

  • خبر مهم شورای نگهبان برای کاندیداهای دور دوم انتخابات
  • فهرست کامل کاندیداهای شورای ائتلاف نیروهای انقلاب برای انتخابات منتشر شد
  • لیست نهایی کاندیداهای شورای ائتلاف نیروهای انقلاب منتشر شد
  • طحان‌نظیف، سخنگوی شورای نگهبان: طرح ساماندهی مسکن و اجاره‌بها تایید شد/ موارد ردصلاحیت حسن روحانی متعدد است/ برخی ایرادات شورای نگهبان به لایحه عفاف و حجاب هنوز به قوت خود باقی است
  • اخبار سیاسی ۱۶ اردیبهشت؛ ۶ مرحله اخذ رای الکترونیک/ نشست رئیسی و استانداران
  • اخبار سیاسی ۱۶ اردیبهشت؛ ۶مرحله اخذ رای الکترونیک/نشست رئیسی با استانداران
  • مناظره کاندیداهای مرحله دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی در مشهد
  • پاسخ سخنگوی شورای نگهبان به ادعای حسن روحانی
  • سخنگوی شورای نگهبان: لایحه حجاب هنوز کار دارد؛ ایرادات همچنان باقی است /کنایه به روحانی: وقتی تایید می شوید، سطح درک شورا بالاست؟ /تایید تشکیل سازمان «سپند»
  • پخش زنده| نشست خبری «هادی طحان‌نظیف» سخنگوی شورای نگهبان