Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-02@02:19:10 GMT

هفتمین دوره مسابقات قرآن در کردستان برگزار می شود

تاریخ انتشار: ۱۲ دی ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۳۴۰۴۸۸

هفتمین دوره مسابقات قرآن در کردستان برگزار می شود

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام حسن منتظری پیش از ظهر پنجشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه و مطبوعات استان کردستان، اظهار داشت: بعد از پیروزی انقلاب توجه ویژه ای به برنامه های قرآنی صورت گرفت و با توجه به تهدیداتی که روزانه از سوی دشمنان ضد اسلام صورت می گیرد، نیاز است جهت فراگیری، حفظ، قرائت، تفسیر و پرداختن به مفاهیم قرآنی برای گسترش انقلاب اسلامی و جامعه اسلامی تلاش بیشتری صوت گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: امروز بیشتر مشکلاتی که در جهان اسلام به وجود آمده است ناشی از دوری گرفتن از قرآن و آموزه های آن است و تنها راه حل این مشکلات نیز بازگشت به راه قرآن است.

مدیر مرکز بزرگ اسلامی غرب کشور ادامه داد: وقتی تعدادی از کشورهای اسلامی دشمنان قرآن و اسلام را دوست خود می دانند بدون شک در پی آن مشکلات و معضلات عدیده ای نیز جهان اسلام را در پی خواهد گرفت.

حجت الاسلام منتظری یادآور شد: با توجه به اینکه مسئله قرآن اهمیت و جایگاه ویژه ای در بین مردم کردستان دارد، مرکز بزرگ اسلامی غرب کشور طی سال های اخیر برنامه های متنوعی را در این راستا اجرا کرده است که این مسابقات یکی از برنامه های شاخص این مرکز است.

وی به اهداف برگزاری هفتمین دوره مسابقات حفظ، قرائت و مفاهیم قرآنی در کردستان اشاره کرد و بیان کرد: ترویج و تعمیق فرهنگ معارف قرآنی و ترویج و صیانت از مشترکات و هویتی دینی از مهمترین این اهداف است.

مدیر مرکز بزرگ اسلامی غرب کشور گفت: ایجاد همگرایی، تعریف بلوغ و وحدت عملی بین افراد جامعه مخاطب با بهره برداری از برکات قرآن کریم به عنوان عالی ترین برنامه مشتکر دینی و همچنین شناسایی، پرورش و شکوفایی استعدادهای قرآنی افراد جامعه مخاطب از دیگر اهداف این مسابقات است.

حجت الاسلام منتظری اظهار داشت: استفاده بهینه از برکات معنوی این عطیه الهی در مسیر تربیت دینی و تحکیم بنیان های فرهنگی، اجتماعی و خانوادگی از طریق ترویج سبک زندگی اسلامی قرآنی و و نیز ایجاد بستر مناسب جهت ارتقای رتبه های قرآنی و تجلیل از حافظان، قاریان و چهره های برتر قرآنی از دیگر اهداف این مسابقات است.

وی با بیان اینکه این دوره از مسابقات در رشته های حفظ، قرائت و مفاهیم قرآن کریم برگزار می شود، افزود: در رشته حفظ، شرکت کنندگان در بخش های حفظ سه جزء، پنج جزء، ۱۰ جزء، ۲۰ جزء و ۳۰ جزء با یکدیگر رقابت می کنند.

مدیر مرکز بزرگ اسلامی غرب کشور ادامه داد: همچنین در رشته قرائت در دو بخش قرائت ترتیل و قرات تحقیق این دوره از مسابقات برگزار می شود و در رشته ترجمه و مفاهیم قرآنی نیز آیات جزء ششم قرآن کریم مد نظر قرار دارد.

حجت السلام منتظری یادآور شد: هفتمین دوره مسابقات مرحله استانی حفظ، قرائت و مفاهیم قرآن کریم ویژه طلاب و روحانیون اهل سنت کردستان روز دوشنبه ۱۶ دی ماه جاری با حضور ۲۰۵ شرکت کننده برادر و خواهر که ۴۲ روحانی، ۳۹ طلبه و ۱۲۴ خواهر هستند، برگزار می شود.

وی با بیان اینکه در بحث داوری نیز از اساتید اهل سنت داخل استان استفاده می شود، بیان کرد: نفرات برتر در این دوره از مسابقات به مرحله کشوری که در نیمه اول اسفند ماه سال جاری در آذربایجان غربی برگزار می شود، اعزام می شوند.

کد خبر 4814134

منبع: مهر

کلیدواژه: حسن منتظری مسابقات قرآنی 9 دی بوشهر ایلام قزوین آلودگی هوا انتخابات مجلس شورای اسلامی بیرجند گرگان شیراز شهرکرد مشهد استانداری سمنان گردشگری صفحه اول روزنامه های استان ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۳۴۰۴۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری دوره تربیت معلم تدبر سوره‌ای قرآن در مشهد

به گزارش حوزه استان ها خبرگزاری تقریب، دوره تربیت معلم تدبر سوره‌ای قرآن ویژه آموزش به نوجوانان ۹ تا ۱۴ سال با همکاری اداره کل تبلیغات اسلامی خراسان رضوی، سازمان دارالقرآن کشور و توسط مؤسسه قرآنی «راه بهشت» مشهد به‌صورت حضوری برگزار می‌شود.
 
این دوره شامل سرفصل‌های آموزش محتوای تدبر سوره‌ای، روش‌های ایده‌پردازی تدبری، روش تدریس و فنون کلاس‌داری، مهارت‌ها و فنون جذاب‌سازی، بازی، مسابقه، خلاقیت، قصه‌گویی، مخاطب‌شناسی کودک و نوجوان، سیر و سرفصل‌های آموزش قرآن است.
 
دریافت گواهینامه تخصصی پایان دوره استفاده از خدمات آموزشی پس از دوره معرفی به مراکز و مدارس متقاضی عضویت در باشگاه مربیان راه بهشـت و به‌کارگیری در عرصه‌های آموزشی،  پژوهشی و بهره‌مندی از سایر تسهیلات ... از مزایای شرکت در این دوره است.
 
شرکت‌کنندگان در دوره باید حداقل ۱۸ سال تمام داشته باشند، ضمن اینکه شرایط تحصیلی از جمله طلبه پایه چهارم و بالاتر، دانشجوی رشته‌های مرتبط با الهیات و قرآن کریم لحاظ شده است.
 
افرادی که معلم مدارس ابتدایی و متوسطه باشند یا گواهی مربیگری در زمینه‌های قرآنی، دینی و مذهبی و فرهنگی داشته باشند شامل این شرایط هستند، علاوه بر این نیز افراد دارای گواهی مربیگری در زمینه‌های کار با کودک و نوجوان، گواهی پایان دوره یکی از دوره‌های تدبر (حداقل یک سطح یا یک جزء) و یا رزومه مناسب و تجربه کافی در زمینه‌های قرآنی و یا کودک و نوجوان را داشته باشد می‌توانند در این دوره شرکت کنند.
 
 سرفصل‌های کل دوره شامل ۳۰ سرفصل است که ۱۵ سرفصل آن به‌صورت حضوری و ۱۵ سرفصل آن به‌صورت مجازی و آفلاین ارائه می‌شود.
 
مباحث دوره به‌طور کلی شامل بخش‌های محتوایی، مهارتی و مبانی است که افراد باید در جلسات حضوری شرکت کنند، ضمن اینکه فیلم‌های آموزشی بخش آفلاین، تا روز شروع دوره در ایتا برای افراد ثبت‌نام شده ارسال می‌شود.
 
متقاضیان شرکت در این دوره می‌توانند از طریق لینک صفحه ثبت‌نام http://B۲n.ir/g۱۴۹۹۷ آیـدی ثبت‌نام در ایتا @Raahebehesht_mashhad اقدام کرده و برای  کسب اطلاعات بیشتر با شماره‌های  ۰۹۳۵۲۶۷۴۲۷۰ و  ۰۹۰۲۲۹۷۴۲۷۰ تماس حاصل کنند.
 
زمان برگزاری دوره ویژه بانوان در روزهای ۱۹، ۲۰، ۲۶، ۲۷ اردیبهشت و برای آقایان در روزهای ۳، ۴، ۱۰، ۱۱ خرداد در محل مؤسسه قرآنی راه بهشت واقع در  میدان توحید، خیابان سنایی ۱۱ پلاک ۱۰۰ تدارک دیده شده است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • برگزاری مسابقات قرآنی دانش آموزی در شهرستان سروستان
  • رقابت قرآنی ۶۰۰ دانش آموز استان مرکزی
  • آزمون ارزیابی اعطای مدرک تخصصی قرآن کریم در خراسان شمالی برگزار می‌شود
  • برگزاری چهل و دومین دوره مسابقات قرآن دانش آموزی در کازرون
  • شرکت دو میلیون و ۶۰۰ هزار دانش‌آموز در مسابقات قرآنی
  • شانزدهمین دوره مسابقات قرآنی طرح قدس در بندرانزلی آغاز به کار کرد
  • آزمون سراسری ارزیابی اعطای مدرک تخصصی قرآن کریم در خراسان شمالی برگزار می شود
  • برگزاری دوره تربیت معلم تدبر سوره‌ای قرآن در مشهد
  • ثبت نام چهارمین دوره حفظ قرآن کریم دختران در آذربایجان شرقی
  • ظرفیت‌های یک نمایشگاه در احیای قرآن/ «حراج باران» برگزار می‌شود