Web Analytics Made Easy - Statcounter

اکبر میرشکار روز پنجشنبه درهمایش شروع دوباره ، درقم افزود: طرح دوباره زندگی از سال گذشته آغاز شده و در این راستا  خانواده‌هایی که به دلیل اعتیاد و در پی آن بیکاری، از هم جداشده‌اند، دراولویت قرار گرفتند.

وی اضافه کرد: مشاوران دینی و خانواده کمیته امداد در یک کار جهادی همسرانی را که گاهی پنج‌تا ۶ سال از هم جدا بودند را به هم پیوند دادند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به درمان اعتیاد و ایجاد اشتغال در این خانواده‌ها،‌ گفت: از سال گذشته تاکنون حدود ۲۰۰ خانواده زندگی مشترک خود را از سر گرفته‌اند و امیدواریم این روند ادامه داشته باشد.

میرشکار بیان کرد: همچنین ۷۰ دانش‌آموزی که ترک تحصیل‌کرده‌اند با مداخله مشاوران از آسیب‌ها دور شده و به فضای مدرسه بازگشته‌اند.

وی در ادامه با بیان این‌که ۲۲ هزار خانواده زیرپوشش کمیته امداد ماهیانه مستمری دریافت می‌کنند، گفت: از ابتدای سال‌جاری تا آذرماه ، ۳۸ هزار و ۷۰۰ خانواده کمک موردی به مبلغ ۹ میلیارد و ۶۰۰ میلیون ریال دریافت کردند.

وی افزود: در این مدت یکهزار و ۱۰ ازدواج بین خانواده‌های تحت پوشش کمیته امداد انجام شده و بین ۸۰ تا ۱۰۰ میلیون ریال کمک‌هزینه ازدواج دریافت کرده‌اند.

به گفته مدیرکل کمیته امداد قم، سه هزار وام کارگشایی قرض‌الحسنه بدون کارمزد و ۵۷۰ خانواده ودیعه مسکن به خانواده‌های تحت پوشش پرداخت‌ شده‌است.

وی با بیان این‌که یک هزار و ۱۰۰ خانواده در چرخه اشتغال قرارگرفته‌اند، اضافه کرد: ۶۰۰ خانواده به دلیل توانمندی مالی از چرخه حمایت کمیته امداد خارج‌ شده و روی پای خود ایستاده‌اند که امیدواریم این تعداد تا پایان امسال به یک هزار و ۵۰۰ خانواده برسد.

معاون فرهنگی و اجتماعی دادگستری قم نیز دراین همایش گفت: برای التیام خانواده‌های جدا شده تلاش نماییم تا رکنخانواده در جامعه مستحکم باقی بماند.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین مجید یزدی افزود: تلاش‌های زیادی برای پیوند دوباره خانواده‌های جداشده صورت گرفته که البته کافی نیست و باید افزایش یابد.

در این همایش که با حضور علی لاریجانی رییس مجلس شورای اسلامی و مسئولان کمیته امداد برگزار شد،‌ ۱۸ خانواده‌ تحت پوشش کمیته امداد قم که زندگی مشترک خود را آغاز کرده بودند و ۷۰ دانش‌آموز تحت پوشش این نهاد که مجددا به فضای مدرسه بازگشته بودند، مورد تجلیل قرار گرفتند.

در حال حاضر ۲۲ هزار و ۴۸۹ خانواده شامل ۳۹ هزار و ۸۸۸ تَن تحت حمایت مستمر کمیته‌امداد قم است که از این تعداد، ۲۰ هزار و ۵۲۵ خانواده مستمری‌بگیر می‌باشند.

چهار هزار و ۱۸۱ دانش‌آموز، ۵۸۰ سالمند زمین‌گیر و یک هزار و ۲۱۳ بیمار صعب‌العلاج از جمله مددجویان کمیته‌امداد قم می‌باشند.

برچسب‌ها اجتماعی قم کمیته امداد امام خمینی (ره) ازدواج

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اجتماعی قم کمیته امداد امام خمینی ره ازدواج اجتماعی قم کمیته امداد امام خمینی ره ازدواج

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۳۴۱۰۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رشد ۲۶ درصدی مشارکت های مردمی در کمیته امداد

حبیب‌الله آسوده اظهار کرد: طی ۱۲ ماه سال گذشته در مجموع ۲۰ هزار و ۹۲۵ میلیارد تومان در حوزه مشارکت‌های مردمی جمع‌آوری شده که از این میزان، ۲۶۹۹ میلیارد تومان آن مربوط به زکوات، ۴۵۷۲ میلیارد آن مربوط به اکرام و ایتام و ۹۳۱ میلیارد تومان آن مربوط به صدقات است.

وی با بیان اینکه ۱۲۰ درصد برنامه عملیاتی طی سال گذشته در معاونت کمیته امداد محقق شده است.

به گفته آسوده، میزان مشارکت‌های مردمی در سال ۱۴۰۲ نسبت به سال گذشته با رشد ۲۶ درصدی همراه بوده است.

معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد خاطرنشان کرد: صدقات جمع‌آوری شده در کمیته امداد در امور معیشتی، تامین جهیزیه و لوازم ضروری زندگی، امور تحصیلی و درمان خانواده‌های تحت حمایت هزینه می‌شود.

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • گام سوم طرح یاس در اردبیل اجرا می‌شود
  • رشد ۲۶ درصدی مشارکت های مردمی در کمیته امداد
  • اختصاص بیش از ۴۸ میلیارد تومان اعتبار برای تأمین لوازم ضروری زندگی نیازمندان هرمزگانی
  • تامین بیش از ۳ هزار دستگاه لوازم ضروری زندگی برای مددجویان هرمزگانی
  • مشارکت بیش از هزار معلم سمنانی در طرح اکرام ایتام و محسنین
  • افزایش ۳۰ درصدی مستمری مددجویان ایلام در سال جاری
  • پرداخت سه هزار و ۵۷۰ میلیارد ریال مستمری و کمک معیشت به مددجویان ایلامی
  • پرداخت ۳۵۷ میلیارد تومان کمک معیشت به مددجویان و نیازمندان ایلام
  • کمک هزینه ۱۸ میلیاردی برای درمان مددجویان کمیته امداد هرمزگان
  • پرداخت بیش از ۱۸ میلیارد کمک هزینه درمانی به بیماران هرمزگانی