Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اکوفارس»
2024-04-29@19:59:25 GMT

ایران تا ۳۰ سال آینده، کشوری پیر خواهد شد

تاریخ انتشار: ۱۲ دی ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۳۴۱۱۲۵

مریم حضرتی روز پنجشنبه در آیین گرامیداشت روز پرستار اظهار داشت: نیازهای سلامتی سالمندان پیچیده بوده و نیازمند توجه به جنبه های ساختاری و مالی است.
وی ادامه داد: سال ۲۰۲۰ سال از سوی سازمان جهانی بهداشت سال پرستار و ماما نامیده شده و در نامه ای که رییس سازمان جهانی بهداشت در دی‌ماه جاری به تمامی روسای کشورها ارسال کرده از دولت ها خواسته شده که در حمایت و سرمایه‌گذاری روی پرستاری و مامایی برای گسترش پوشش همگانی سلامت تلاش کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


 معاون مراقبت پرستاری وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی توضیح داد: سال ۲۰۲۰ را به دلیل اینکه پرستاران نقش موثری بر روی کاهش هزینه ها و پیشگیری از بیماری ها داشته باشند، نامگذاری کرده اند.

حضرتی اضافه کرد: ایران در ۳۰ سال آینده کشور پیری خواهد شد و نیاز است خدمات مراقبتی از سالمندان بیش از پیش توسعه و گسترش یابد.

وی گفت: در ۱۰ سال آینده پرستاری جزو ۵ شغل برتر دنیا محسوب خواهد شد.

معاون مراقبت‌های پرستاری وزارت بهداشت با اشاره به خواسته پرستاران برای حذف طرح قاصدک، افزود: امیدواریم با توجه به تاکید وزیر بهداشت، این طرح هرچه زودتر برچیده شود.
وی پرداخت مطالبات معوق پرستاران را یکی دیگر از انتظارات پرستاری عنوان کرد و گفت: طرح رتبه بندی، یکی از برنامه‌های معاونت پرستاری وزارت بهداشت در سال آینده خواهد بود.

* ایرنا

      

منبع: اکوفارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۳۴۱۱۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دبیر کارگروه سلامت مدارس منصوب شد

صابر جباری فاروجی از سوی معاون بهداشت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به عنوان «دبیر کارگروه سلامت مدارس» منصوب شد. - اخبار اجتماعی -

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری تسنیم، حسین فرشیدی؛ معاون بهداشت وزارت بهداشت در حکمی، دکتر صابر جباری فاروجی را به‌ عنوان «دبیر کارگروه سلامت مدارس» منصوب کرد.

متن حکم معاون بهداشت به شرح زیر است:

جناب آقای دکتر جباری

با سلام

با توجه به ضرورت اتخاذ تصمیمات یکپارچه در حوزه تعیین سیاست‌ها، تکالیف و خط مشی‌ها برای دانش آموزان و ایجاد و تداوم هم‌افزایی مراکز/ دفاتر مرتبط معاونت بهداشت در تعامل با حوزه‌­های درون بخشی و برون بخشی به ویژه وزارت آموزش و پرورش و با هدف سامان بخشی به فعالیت‌های مطلوب سلامت کودکان، نونهالان و نوجوانان در مدارس، نظر به تعهد و تجربه جنابعالی، بدین وسیله به موجب این ابلاغ  جنابعالی به سمت "دبیر کارگروه سلامت مدارس"  منصوب می‌­شوید.

اجرای نهضت ملی سواد سلامت‌آموزی در مدارس 10 استان کشور

امید است با یاری خداوند متعال و در سایه توجهات حضرت ولی­‌عصر(عج) در اجرای مأموریت­‌های این کارگروه و در راستای حفظ و ارتقای سلامت دانش‌­آموزان موفق و منصور باشید.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • مشکل شیرخشک‌های یارانه‌ای تا یک ماه آینده برطرف می‌شود
  • دبیر کارگروه سلامت مدارس منصوب شد
  • جزئیات لایحه حمایت مادی و معنوی از پرستاران/ از استخدام تا معیشت
  • پیگیری لایحه حمایت از حقوق مادی و معنوی پرستاران
  • پیشرفت ایران در تشخیص مالاریا
  • حجم سرمایه‌گذاری سه هلدینگ‌ وزارت تعاون در چهارمحال و بختیاری ۴۵۰۰ میلیارد تومان است
  • واکسن روتاویروس به جدول واکسیناسیون کشوری اضافه می‌شود
  • خوب و بد قلیان‌ اکسیژن
  • کاهش سرانه تخت بیمارستانی خراسان شمالی نسبت به میانگین کشوری
  • وزارت بهداشت فلسطین: جان تمامی شهروندان نوار غزه در خطر است