Web Analytics Made Easy - Statcounter

هفتمین دوره مسابقات مرحله استانی حفظ، قرائت و مفاهیم قرآن کریم ویژه طلاب و روحانیون اهل‌سنت استان کردستان با شعار «عمل به قرآن» در سنندج برگزار می‌شود. ۱۲ دی ۱۳۹۸ - ۱۳:۲۹ استانها کردستان نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از سنندج، هفتمین دوره مسابقات مرحله استانی حفظ، قرائت و مفاهیم قرآن کریم ویژه طلاب و روحانیون اهل‌سنت  استان کردستان دوشنبه هفته آینده (16 دیماه) با شعار «عمل به قرآن» در سنندج برگزار می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حجت‌السلام حسن منتظری، مدیر مرکز بزرگ اسلامی غرب کشور ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه با یادآوری اینکه توجه به قرآن بعد از پیروزی انقلاب اسلامی بیشتر شده است، اظهار داشت: باید نظام جمهوری اسلامی جهت فراگیری، قرائت، حفظ و تفسیر و پرداختن به مفاهیم قرآنی به‌عنوان یک الگو در جامعه اسلامی پیشگام باشد.

وی افزود: براساس روایت در خانه‌هایی که قرآن تلاوت شده، فرشته و ملائکه رفت و آمد و سبب آرامش دل، نورانیت قلب انسان، خیر، برکت و نیکبختی می‌شود.

مدیر مرکز بزرگ اسلامی غرب کشور با بیان اینکه در چندسال اخیر برنامه‌های متنوع قرآنی برای گروه‌های مختلف در استان کردستان برگزار شده است، گفت: عمل به دستورات قرآنی راهکار حل مشکلات کنونی کشور است.

وی خاطرنشان کرد: هفتمین دوره مسابقات مرحله استانی حفظ، قرائت و مفاهیم قرآن کریم ویژه طلاب و روحانیون اهل‌سنت کشور و استان کردستان باهدف ترویج فرهنگ معارف قرآنی، صیانت از هویت دینی، ایجاد همگرایی و وحدت عملی بین افراد جامعه مخاطب، شناسایی، پرورش و شکوفایی استعدادهای قرآنی، تقویت روحیه اعتقادی و معنوی با بهرمندی از آموزه‌های دینی و اخلاقی برگرفته از مفاهیم قرآن کریم، استفاده بهینه از برکات معنوی این عطیه الهی در مسیر تربیت دینی و تحکیم بنیان‌های فرهنگی اجتماعی و خانوادگی از طریق ترویج سبک زندگی اسلامی، ایجاد بستر مناسب جهت ارتقاء رتبه‌های قرآنی و تجلیل از حافظان، قاریان و چهره‌های برتر قرآنی برگزار می‌شود.

وزیر ارشاد در قم: توجه به قرآن به‌عنوان منبع استنباط و حکم شناسی از روش‌های مرحوم محقق داماد بودعزیززاده: نقشه راه "طرح ملی حفظ قرآن" نیاز به بازنگری دارد

منتظری ادامه داد: روحانیون شامل «ائمه جمعه و جماعات، مدیران و مدرسین و فارغ‌التحصیلان علوم دینی مدارس» طلاب در حال تحصیل علوم دینی، در بخش خواهران و براداران می‌توانند در این مسابقات شرکت کنند.

وی افزود: 205 نفر شامل 42 نفر از طلاب، 39 نفر روحانیون و 124 نفر از خواهران در این مسابقات شرکت می‌کنند که نسبت به سال گذشته از رشد 29 درصدی برخوردار بوده است.

مدیر مرکز بزرگ اسلامی غرب کشور یادآور شد: سال گذشته 158 نفر از طلاب و روحانیون در ششمین دوره مسابقات قرآن کریم شرکت و 11 نفر از طلاب و روحانیون برادر به مسابقات کشوری گلستان راه یافتند و 2 نفر از کردستان حائز رتبه برتر در رشته قرائت، ترجمه و قرائت شد.

انتهای پیام/484/ ع

R7848/P/S6,66/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۳۴۱۴۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

همایش هفته حج در سنندج برگزار می‌شود

کاوه شیرزادی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، اظهار کرد: حجاج زیارت حج تمتع از کردستان هزار و ۱۴۵ نفر هستند که در قالب ۱۰ کاروان شامل ۹ کاروان اهل تسنن و یک کاروان اهل تشییع سامان یافته‌اند.

رییس سازمان حج و زیارت کردستان بیان کرد: از شهر سنندج تعداد ۳۶۰ نفر در قالب ۳ کاروان، از شهر بانه تعداد ۲۶۰ نفر در قالب ۲ کاروان، از شهر مریوان تعداد ۲۱۵ نفر و در قالب۲ کاروان و از شهر بیجار یک کاروان ۹۵ نفره عازم حج تمتع امسال خواهند شد.

وی اظهار کرد: از شهر سقز هم ۲ کاروان با تعداد ۲۱۵ نفر به زیارت حج تمتع مشرف می‌شوند.

رییس سازمان حج و زیارت کردستان ادامه داد: تاریخ اعزام‌ها هنوز به صورت دقیق مشخص نیست ولی اعزام‌های استان کردستان احتمالاً از تاریخ ۸ خرداد آغاز خواهد شد.

شیرزادی گفت: همایش هفته حج هم در تاریخ ۲۰ اردیبهشت و با حضور ۳ کاروان سنندج و حضور تقریبی ۶۰۰ نفر در مجتمع فجر سنندج برگزار خواهد شد.

وی بیان کرد: درباره معاینات زائران برای حضور در حج امسال هم مقدمات حج از چندین ماه قبل شروع شده و معاینات زائران هم طبق روال گذشته در مراکز پزشکی جمعیت هلال احمر انجام شد.

وی اذعان کرد: زائران در حال حاضر در حال سپری کردن آموزش‌های شرعی و احکامی هستند.

کد خبر 6093944

دیگر خبرها

  • ویژه برنامه‌های حرم رضوی به مناسبت شهادت امام صادق(ع)
  • گشایش بزرگترین نمایشگاه ملی قرآن کریم در افغانستان
  • گشایش بزرگترین نمایشگاه قرآنی در افغانستان
  • برگزاری مسابقات قرآنی دانش آموزی در شهرستان سروستان
  • رقابت ۶۵۰ دانش‌آموز یزدی در مسابقات قرآن، عترت و نماز استان یزد
  • رقابت قرآنی ۶۰۰ دانش آموز استان مرکزی
  • همایش هفته حج در سنندج برگزار می‌شود
  • آزمون ارزیابی اعطای مدرک تخصصی قرآن کریم در خراسان شمالی برگزار می‌شود
  • شرکت دو میلیون و ۶۰۰ هزار دانش‌آموز در مسابقات قرآنی
  • آزمون سراسری ارزیابی اعطای مدرک تخصصی قرآن کریم در خراسان شمالی برگزار می شود