Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اقتصاد آنلاین»
2024-04-27@05:42:07 GMT

کاهش نرخ بیکاری ژاپن

تاریخ انتشار: ۱۲ دی ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۳۴۱۷۲۷

کاهش نرخ بیکاری ژاپن

به گزارش شین‌هوا، برای نخستین بار در طول چهار ماه اخیر نرخ بیکاری در سومین اقتصاد بزرگ جهان کاهشی شده است به گونه ای که طبق اعلام وزارت ارتباطات و امور داخلی، نرخ بیکاری در ژاپن تا پایان ماه نوامبر با ۰.۲ درصد کاهش نسبت به ماه اکتبر به ۲.۲ درصد رسیده است. با در نظر گرفتن فاکتورهای فصلی شمار بیکاران ژاپنی در حال حاضز حدود یک میلیون و ۵۱۰ هزار نفر برآورد می شود که ۱۷۰ هزار نفر کمتر از شمار بیکاران ثبت شده در مدت مشابه سال ۲۰۱۸ بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایسنا، طبق اعلام مرکز آمار ژاپن، در ماه نوامبر ۶۳۰ هزار نفر از شاغلین کار قبلی خود را ترک کرده اند و ۲۲۰ هزار نفر نیز اخراج شده اند. شمار کسانی که برای نخستین بار در جستجوی کار بوده اند نیز با ۲۰ هزار نفر کاهش نسبت به ماه قبل به ۳۵۰ هزار نفر رسیده است.

هم‌چنین طبق اعلام این وزارت خانه ژاپنی، شمار شاغلین تا پایان ماه نوامبر با ۵۳۰هزار نفر افزایش نسبت به مدت مشابه سال قبل به ۶۷.۶۲ میلیون نفر رسیده است تا هشتاد و سومین ماه متوالی اشتغال زایی مثبت در این کشور رقم بخورد. هم چنین طبق آمار جداگانه منتشر شده توسط وزارت بهداشت، کار و رفاه ژاپن، نرخ موجودیت شغلی به ۱.۵۷ رسیده است که نشان می دهد به ازای ۱۰۰ فرد جویای شغل، ۱۵۷ فرصت شغلی وجود دارد.

متوسط نرخ بیکاری ژاپن در بازه زمانی ۱۹۵۳ تا۲۰۱۹ معادل ۲.۷۲ درصد بوده است که بالاترین رقم ثبت شده مربوط به ژوئن ۲۰۰۲ با ۵.۵ درصد  و کمترین رقم ثبت شده نیز مربوط به نوامبر ۱۹۶۸ با یک درصد بوده است.

به دنبال کمبود نیروی کار و سالمندتر شدن جمعیت، یافتن نیروی مناسب برای بسیاری از شرکت های ژاپنی دشوار شده است. رشد اقتصادی این کشور در سه ماهه منتهی به سپتامبر به تنها ۰.۲ درصد رسیده است که یکی از ضعیف‌ترین سطوح رشد ثبت شده دو سال اخیر، سومین اقتصاد بزرگ جهان و ۰.۱ درصد کمتر از نرخ قبلی پیش‌بینی شده توسط کارشناسان بوده است.

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: بیکاری ژاپن نرخ بیکاری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۳۴۱۷۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قیمت بیت کوین تا ۶۳ هزار دلار کاهش یافت

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از کوین‌دسک، ارزش بیت کوین در روز گذشته تا کمتر از ۶۳ هزار دلار پایین آمد. اطلاعات اقتصادی آمریکا مبنی بر افزایش تورم و رشد آهسته تولید ناخالص داخلی در این کشور در سه ماهه اول سال جاری میلادی ارزهای مجازی را تحت فشار قرار داده است.

گزارش اولیه دولت آمریکا در مورد اقتصاد این کشور در سه ماهه اول نشان می‌دهد رشد تولید ناخالص داخلی تنها ۱.۶ درصد بوده است، یعنی کمتر از ۲.۵ درصدی که تحلیلگران انتظار داشتند و بسیار پایین‌تر از ۳.۴ درصد رشد در سه ماهه پایانی ۲۰۲۳؛ ادامه تورم بالا در آمریکا سرمایه‌گذاران را در مورد به تعویق افتادن کاهش نرخ بهره نگران کرده است که می‌تواند بر سرمایه‌های مخاطره آمیز در تمام بازارها تأثیر بگذارد.

شاخص‌های بزرگ سهام آمریکا از جمله s&p ۵۰۰ و نزدک روز خود را با ۲ درصد افت آغاز کردند. سود اوراق قرضه ۱۰ ساله خزانه داری آمریکا هم تا ۴.۷۳ درصد افزایش یافته که بالاترین رقم از ماه نوامبر است.

قیمت بیت کوین در روز پنجشنبه برای مدت کوتاهی با یک کاهش ۴ درصدی به ۶۲۸۰۰ دلار رسید و بعد تا ۶۳۷۰۰ بالا آمد. ارزش اتر هم ۴ درصد کاهش یافته و حدود ۳۱۰۰ دلار معامله می‌شود.
اطلاعات اقتصادی آمریکا فدرال رزرو را مستاصل کرده است و سرمایه‌گذاران حالا مطمئن نیستند که نرخ بهره در ۲۰۲۴ کاهش یابد. این اتفاق بازارهای مالی را به شدت تحت تأثیر قرار می‌دهد.

کد خبر 6088985

دیگر خبرها

  • سقوط ین با اقدام بانک ژاپن
  • رشد کمتر از انتظار اقتصاد ژاپن
  • زنگ خطر کاهش رشد جمعیت در خوشاب
  • کاهش ۳ درصدی نرخ بیکاری گیلان
  • کاهش نرخ بیکاری در دولت سیزدهم کاهش چشمگیر داشته است
  • کاهش ۳ درصدی نرخ بیکاری گیلان/ برخورد قضایی با ۱۵۰ کار فرمای متخلف
  • بالاترین نرخ بیکاری در آلمان از سال ۲۰۱۵
  • قیمت بیت کوین تا ۶۳ هزار دلار کاهش یافت
  • رییسی مطرح کرد؛کاهش نرخ بیکاری در کشور/ بر عهد خود با شما مردم باقی هستم
  • کاهش نرخ بیکاری در کشور/ دولت از برنامه‌های اعلامی خود عقب نیست