Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-05@17:05:33 GMT

همایش آموزگار فقاهت در قم برگزار شد

تاریخ انتشار: ۱۲ دی ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۳۴۱۷۵۷

همایش آموزگار فقاهت در قم برگزار شد

به گزارش خبرنگار مهر، همایش آموزگار فقاهت با هدف معرفی شخصیت علمی مرحوم آیت الله محقق داماد قبل از ظهر پنج‌شنبه در تالار همایش‌های پژوهشکده علامه طباطبایی (ره) تولیت آستان مقدس حضرت معصومه (س) برگزار شد.

آیات عظام مکارم شیرازی، سبحانی و جوادی آملی از مراجع تقلید شیعیان، علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی و در این مراسم حضور داشتند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در ابتدای این همایش فیلم بیانات رهبر معظم انقلاب که از برگزار کنندگان این همایش قدردانی کرده بودند پخش شد و پس از آن پیام رئیس جمهور به عنوان یکی از شاگردان آموزگار فقاهت در این مراسم قرائت شد.

آیت الله العظمی جوادی آملی، عباس صالحی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، آیت الله اعرافی مدیر حوزه‌های علمیه، آیت الله استادی رئیس شورای سیاستگذاری این همایش و به همراه آیت الله سید مصطفی محقق داماد فرزند آموزگار فقاهت به ایراد سخن پرداختند.

بخشی از مستند ۲۵۰ دقیقه‌ای که با هدف معرفی شخصیت علمی آموزگار فقاهت در مصاحبه با شاگردان ایشان تهیه شده بود در این مراسم پخش شد.

در بخش دیگری از این مراسم، موسوعه ۲۱ جلدی آیت‌الله محقق داماد با حضور آیت الله العظمی جوادی آملی از مراجع تقلید، علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی، سید عباس صالحی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی رونمایی شد.

کد خبر 4814238

منبع: مهر

کلیدواژه: سید عباس صالحی قم آیت الله محقق داماد آیت الله اعرافی حوزه علمیه قم 9 دی بوشهر ایلام قزوین آلودگی هوا انتخابات مجلس شورای اسلامی بیرجند گرگان شیراز شهرکرد مشهد استانداری سمنان گردشگری صفحه اول روزنامه های استان ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۳۴۱۷۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مراسم بزرگداشت مرحوم آیت‌الله صادق رزاقی در کرج برگزار می‌شود

ایسنا/البرز رئیس بنیاد ملی نخبگان البرز گفت: در راستای تکریم سرآمدان علمی و فرهنگی استان، مراسم نکوداشت مرحوم آیت‌الله دکتر صادق رزاقی طالقانی از اساتید برجسته حوزه و دانشگاه برگزار می‌شود.

محمد نبیونی در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: مراسم نکوداشت عالم ربانی آیت‌الله دکتر صادق رزاقی طالقانی که از بنیانگذاران حوزه علمیه استان البرز بوده و صاحب تالیفات متعدد و مدرس دوره‌های مهدویت در استان بودند، با حضور مسئولین استانی روز دوشنبه ۱۷ اردیبهشت ماه از ساعت ۱۰ تا ۱۲ در سالن شهید مطهری دانشگاه آزاد برگزار می‌شود.

وی افزود: این ایام مصادف با هفته گرامیداشت مقام معلم بوده و ایشان به عنوان یکی از معلمان دلسوز و علاقه‌مند در دو سطح دانشگاهی و حوزوی فعالیت‌های موثری از خود به جا گذاشته‌ و شاگردهای زیادی تربیت کردند. از این رو هدف این است که ضمن تکریم و معرفی سرآمدان علمی، فرهنگی، دینی و مذهبی، نسل جوان به خصوص افراد مستعد و استعدادهای برتر هم در این مراسم شرکت کنند و به نوعی با الگوهای فرهنگی، علمی و مذهبی آشنا شوند.

نبیونی ادامه داد: از تمام علاقه‌مندان به حوزه‌های علمی و فرهنگی دعوت می‌شود که در این مراسم حضور پیدا کرده و در جریان فعالیت‌ها و خدمات ایشان قرار بگیرند. در این مراسم همچنین آثار، تالیفات و کتاب‌هایی که از ایشان به جای مانده ‌است، معرفی خواهد شد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • چهارمین همایش حوزه انقلابی، حوزه منتظر برگزار می‌شود
  • اجلاسیه معماری و شهرسازی در شاهرود برگزار می‌شود
  • همایش «حوزه انقلابی حوزه منتظر» به میزبانی شیراز برگزار می‌شود
  • ‌چهارمین همایش «حوزه انقلابی، حوزه منتظر» در شیراز برگزار می‌شود
  • همایش طلایه داران اقتصاد مقاومتی در سمنان برگزار می‌شود
  • مراسم بزرگداشت مرحوم آیت‌الله صادق رزاقی در کرج برگزار می‌شود
  • مراسم تشییع پیکر مقدس معلم شهید امروز برگزار می‌شود
  • طنین معنویت سرزمین وحی در ورزشگاه ۱۲ هزار نفری آزادی تهران+ گزارش عکس
  • تجلیل از طلاب ممتاز و نمونه استان یزد
  • مراسم چهل و پنجمین سالگرد شهادت آیت الله مرتضی مطهری برگزار شد + عکس