Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایلنا، امیر سرتیپ نوذر جانشین فرمانده نیروی زمینی ارتش در حاشیه برگزاری تمرین تاکتیکی تیپ‌های هوابرد، زرهی و مرکز آموزش علوم و فنون شیراز گفت: ماموریت تیپ ۵۵ هوابرد در راستای ماموریت‌های محوله در حوزه‌های مختلف صورت می‌گیرد و به دلیل اینکه بتوانیم کارکنان خود را چند مهارته کنیم آموزش‌هایی را در این راستا در نظر گرفتیم و پس از آموزش نهایی امروز یک تمرین تاکتیکی را به صورت ترکیبی انجام داده‌ایم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به اینکه از سه ماه گذشته تعداد زیادی از تانک ها را بهینه سازی کردیم ، افزود: تعداد چندین دستگاه تانک در انواع مختلف توسط متخصصین داخلی بهینه‌سازی و تحویل تیپ‌های زرهی شد، در این تمرین تاکتیکی خدمه‌ها عملیات‌هایی را انجام دادند که توسط ماهرترین خدمه‌های تانک‌ها در مسابقات ارتش‌های جهان انجام شد.

جانشین فرمانده نیروی زمینی ارتش ادامه داد: امروز با حضور فرمانده کل ارتش کارکنان زرهی مهارت خود را روی تانک‌های بهینه‌سازی شده داخلی به نمایش گذاشتند و تحرک، قدرت و ضربت آتش تانک های تیپ ۳۷ زرهی مورد ارزیابی نهایی قرار گرفت.

امیر سرتیپ نعمتی به ویژگی های تیپ ۵۵ هوابرد اشاره کرد و گفت: از جمله ویژگی‌های تیپ ۵۵ هوابرد، اجرای فرود در هر منطقه جغرافیایی با تمامی تجهیزات است. دومین ویژگی کارکنان تیپ ۵۵ هوابرد استفاده از چترهای تولید داخل است که توسط خودشان تولید شده است.

وی تصریح کرد: تیپ ۵۵ هوابرد ذاتاً یک یگان مانوری است، اما در حال حاضر برابر آموزش هایی که دیدند چند مهارته شده و علاوه بر اجرای پرش، استفاده از  تجهیزات زرهی را نیز بطور کامل فرا گرفته‌اند که در این تمرین تاکتیکی به صورت ترکیبی با تیپ ۳۷ زرهی اجرای ماموریت کرده‌اند.

جانشین فرمانده نیروی زمینی ارتش در ادامه به آمادگی رزمی و جسمانی کارکنان یگان‌های حاضر در این تمرین تاکتیکی اشاره کرد و افزود: کارکنانی که بخواهند چند مهارت خاص را همزمان انجام دهند، باید از آمادگی رزمی و توان جسمانی بالایی برخوردار باشند، در این تمرین ترکیبی ما شاهد ثبت تحرک، قدرت و جابجایی سریع یگان ها بودیم،  این رکورد  به واسطه آمادگی رزمی و جسمانی ثبت شد.

امیر سرتیپ نعمتی ادامه داد: آموزش‌های ما فقط مختص تعداد کمی از کارکنان نیست، در حال حاضر تمامی کارکنان هوابرد و زرهی آموزش های ترکیبی را فرا گرفته اند و آمادگی اجرای ماموریت های مختلف در هر نقطه از جغرافیای کشور را دارند.

وی استفاده از تجهیزات بهینه سازی شده داخلی را از جمله اهداف تمرین تاکتیکی در منطقه دارنگون شیراز خواند و گفت: ما سعی داشتیم علاوه بر مهارت آموزی کارکنان از تجهیزات داخلی و بهینه سازی شده و ارتقا یافته  در حوزه های " چتر "  و زرهی استفاده کنیم که این موضوع مورد ارزیابی قرار گرفت.

وی در پایان خاطرنشان کرد: امروز نیروی زمینی ارتش در تمامی رسته‌ها نیروهای زبده‌ای را در اختیار دارد و در کمترین زمان ممکن چنانچه تهدیدی صورت گیرد در نطفه آنرا خفه خواهد کرد.

 

منبع: ایلنا

کلیدواژه: نوذر نعمتی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۳۴۲۸۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فرمانده کل ارتش: وعده صادق جلوه زیبایی از وحدت ارتش، سپاه و وزارت دفاع بود

فرمانده کل ارتش با اشاره به اینکه عملیات وعده صادق جلوه زیبایی از وحدت ارتش، سپاه و وزارت دفاع است بر ضرورت تداوم هوشیاری و آمادگی مرکز فرماندهی و واپایش عملیات ارتش تاکید کرد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، امیر سرلشکر سید عبدالرحیم موسوی روز پنجشنبه با حضور در مرکز فرماندهی و واپایش عملیات ارتش، از آحاد رزمندگان نقش آفرین، به‌ویژه رزمندگان پدافند هوایی و نیروی هوایی، خانواده‌های رزمندگان و فرماندهان، قدردانی کرد و اظهار کرد: این عملیات که با محوریت نیروی هوافضای سپاه، هم‌افزایی ارتش، وزارت دفاع و هدایت ستاد کل نیروهای مسلح با موفقیت انجام شد، کام همه دوستان انقلاب اسلامی را شیرین و دشمنان را از قدرت بازدارندگی ایران شگفت‌زده کرد.

وی، با شکرگزاری به درگاه احدیت و تبریک این موفقیت و ظهور قدرت اراده ملت ایران به محضر فرماندهی معظم کل قوا، از ستاد کل نیروهای مسلح که با تدبیر شایسته و هم‌افرا و راهبری دقیق عملیات، اراده و همت رزمندگان اسلام را هم جهت و معطوف به هدف، به فرجامی غرور آفرین، رهنمون ساخت، قدردانی کرد.

فرمانده کل ارتش خاطرنشان کرد: به دلاورمردان سپاه پاسداران خداقوت و دست مریزاد عرض می‌کنم و از آحاد همرزمان نقش آفرین، به‌ویژه رزمندگان پدافند و نیروی هوایی و خانواده فرماندهان و رزمندگان که همواره با تحمل سختی‌ها، توفیقات نیروهای مسلح را میسر ساخته‌اند، صمیمانه قدردانی می‌کنم.

امیر سرلشکر موسوی بر ضرورت تداوم هوشیاری و آمادگی مرکز فرماندهی و واپایش عملیات ارتش برای اقدام، تاکید و خاطرنشان کرد: جمهوری اسلامی ایران به دنبال گسترش جنگ نیست لیکن در جنگ اراده‌ها، پاسخ هر تجاوزی را کوبنده‌تر از قبل خواهد داد.

وی، عملیات وعده صادق را جلوه زیبایی از وحدت ارتش، سپاه و وزارت دفاع دانست و از خداوند بزرگ برای ملت سربلند ایران، عزت روز افزون و برای محور مقاومت به‌ویژه مردم مظلوم فلسطین و غزه قهرمان، پیروزی نهایی و برای رژیم کودک‌کش صهیونیستی تسریع در زوال مختوم را مسالت کرد.

کد خبر 747788

دیگر خبرها

  • علت انتقال ۶ نیروی مرزبانی به خاک افغانستان چه بود؟
  • تاکید بر ضرورت تداوم هوشیاری و آمادگی مرکز فرماندهی عملیات ارتش
  • وعده صادق جلوه زیبایی از وحدت ارتش، سپاه و وزارت دفاع بود
  • فرمانده کل ارتش: وعده صادق جلوه زیبایی از وحدت ارتش، سپاه و وزارت دفاع بود
  • فرمانده کل ارتش: جمهوری اسلامی ایران پاسخ هر تجاوزی را کوبنده‌تر از قبل خواهد داد
  • تقدیر فرمانده کل ارتش از رزمندگان عملیات وعده صادق
  • استخدام نیروی زمینی ارتش
  • جزئیات دیدار فرمانده سپاه تهران بزرگ با فرمانده نیروی زمینی ارتش +عکس
  • دیدار فرمانده سپاه تهران بزرگ با فرمانده نیروی زمینی ارتش
  • تاکید فرماندهان سپاه تهران و نیروی زمینی ارتش بر تعامل در عرصه‌های مختلف