Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/اصفهان رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اصفهان گفت: در سال جاری بیش از ۲۴۰ میلیارد تومان از بخش رونق تولید و حدود ۷۲ میلیارد تومان از بخش تبصره ۱۸ به ۱۱۰ واحد پرداخت شده است.

ایرج موفق امروز (پنجشنبه-۱۲ دی) در حاشیه بازدید از پروژه های نیمه کاره صنعتی شهرستان اردستان در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: هدف ما از سفر به شهرستان اردستان بازدید از واحدهای صنعتی نیمه کاره، واحدهای معدنی و موضوعات مربوط به اصناف و اتحادیه ها است که بر اساس گزارشاتی که داشتیم از پروژه های صنعتی بازدید شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه برخی از پروژه ها از پیشرفت فیزیکی قابل توجهی برخوردار بودند، افزود: قطعا با حمایتی که از این پروژه ها می شود به زودی شاهد افتتاح و بهره برداری از آنها خواهیم بود. برخی از واحدهای صنعتی پیشرفت قابل توجهی داشته و به نظر می رسد با حمایت هایی که می شود دو پروژه بزرگ فولاد و نساجی در شش ماه ابتدای سال ۹۹ به بهره برداری برسد.

به گزارش ایسنا، رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اصفهان گفت: بخش معادن در شهرستان اردستان بسیار غنی است و با توجه به اینکه در پهنه شناسایی برای اکتشافات قرار دارد باید هرچه سریع تر تعیین تکلیف شوند. همچنین با توجه به اینکه بیشترین ذخایر مس استان اصفهان در شهرستان اردستان قرار دارد با هماهنگی هایی که با شرکت ملی مس ایران انجام شده تعداد ۳ مجوز برای بهره برداری از معادن تمدید شده است.

موفق با اشاره به بسته حمایتی وزارت صنعت، معدن و تجارت برای واحدهای صنعتی، تصریح کرد: در حال حاضر بر اساس تبصره ۱۸ نرخ تسهیلاتی که به واحدهای صنعتی اعطا خواهد شد ۱۲ درصد و ۱۴ درصد خواهد بود.

وی گفت: با جلسه ای که با مدیران بانک های استان گرفته شد موضوع تسهیلات برطرف شده و امیدواریم تا پایان سال یک روند رو به رشد نسبت به تکمیل پروژه هایی که بالای ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته اند انجام شود.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اصفهان گفت: پیش بینی می شود در استان اصفهان به طور میانگین حدود ۸۵ درصد از شهرک های صنعتی فعال باشند. به نظر می رسد با همگرایی که در استان اصفهان ایجاد شده مشکلات استان برطرف شود.

موفق با اشاره به پرداخت تسهیلات به واحدهای صنعتی استان اصفهان، گفت: در سال جاری حدود ۲۴۰ میلیارد تومان از بخش رونق تولید و حدود ۷۲ میلیارد تومان از بخش تبصره ۱۸ به ۱۱۰ واحد پرداخت شده که برای ۷۲۰۰ نفر شغل ایجاد شده است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: تسهيلات واحدهای صنعتی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۳۴۲۹۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جزئیات پرداخت وام ۴۰ تا ۳۰۰ میلیون تومانی ودیعه مسکن

همزمان با نزدیک شدن به فصل جابجایی‌ها در بازار اجاره مسکن، مستاجران می‌توانند از وام ۴۰ تا ۳۰۰ میلیون تومانی با نرخ سود صفر و ۱۸ درصدی استفاده کنند.

به گزارش تسنیم، با نزدیک شدن به فصل جابجایی‌ها در بازار مسکن، بهترین مسیر برای مستأجران جهت در امان ماندن از تاثیر تورم بر بخش مسکن افزایش پول پیش یا همان رهن است. البته در صورتی‌که موجر موافق این کار باشد.

در زمان حاضر با مصوبه شورای پول و اعتبار مبلغ تسهیلات ودیعه مسکن در تهران ۲۰۰ میلیون تومان، در مراکز استان‌ها ۱۵۰ میلیون تومان، در سایر شهر‌ها ۱۰۰ میلیون تومان و در روستا‌ها ۴۰ میلیون تومان است. نرخ سود این تسهیلات ۱۸ درصد و دوره بازپرداخت آن ۶۰ ماهه است.

از سوی دیگر مطابق قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت وام ۳۰۰ میلیون تومانی ودیعه مسکن به‌صورت قرض‌الحسنه به خانوار‌های مشمول پرداخت می‌شود.

مطابق بخشنامه فروردین ماه امسال بانک مرکزی این تسهیلات مختص خانواده‌هایی است که از تاریخ اول فروردین ۹۹ به بعد صاحب فرزند سوم یا بیشتر می‌شوند. بر این اساس پس از اعتبارسنجی متقاضیان و در صورت عدم تکافوی اعتبار آنها، به منظور تأمین رکن ضامن، مؤسسات اعتباری موظفند با توثیق حساب یارانه یا سهام عدالت متقاضیان یا بستگان درجه اول از طبقه اول آن‌ها یا سایر دارایی‌های مالی وی یا تنها دریافت یک فقره سفته و یک نفر ضامن نسبت به پرداخت تسهیلات اقدام کنند.

طبق اظهارات ۳ روز قبل مدیرکل دفتر طرح‌های نهضت ملی مسکن وزارت راه و شهرسازی وضعیت پرداخت وام ودیعه با سود ۱۸ درصدی چندان مناسب نبوده و حدود یک میلیون نفر در صف دریافت تسهیلات مذکور قرار دارند.

سیداحمد خادمیان در این‌باره گفته بود: تاکنون یک میلیون و ۶۵۴ هزار و ۳۶ نفر از متقاضیان در سامانه tem.mrud.ir ثبت‌نام کرد‌ه‌اند که از این تعداد یک میلیون و ۴۶۹ هزار و ۸۷۵ نفر حائز شرایط دریافت وام ودیعه مسکن شناخته شده‌اند. از این تعداد یک میلیون و ۳۳ هزار و ۳۰۵ نفر برای دریافت تسهیلات ودیعه مسکن به بانک‌ها معرفی شده‌اند و بانک‌ها با ۴۴۵ هزار و ۶۸ نفر (۳۰ درصد) قرارداد امضا کرده‌اند.

وی تاکید کرد: با توجه به تکلیف قانونی، ضرورت دارد تا بانک‌ها پرداخت تسهیلات را به معرفی‌شدگان سرعت بدهند.

دیگر خبرها

  • اسناد مالکیت تمام واحدهای صنعتی گرمسار صادر شد
  • رفع موانع تولید در راستای تحقق شعارسال
  • جزئیات پرداخت وام ۴۰ تا ۳۰۰ میلیون تومانی ودیعه مسکن
  • پرداخت بیش از ۱۰۰ میلیارد تومان تسهیلات به طرح‌های مشاغل خانگی
  • ثبت برنامه تولید ۱۶۰ واحد صنعتی نیازمند ارز در گیلان
  • پرداخت ۱۷۰۰ همت تسهیلات به واحدهای تولیدی کشور
  • وزیر صنعت، معدن و تجارت به استان مرکزی سفر می‌کند
  • پشت پرده کاهش اعطای تسهیلات به واحدهای تولیدی
  • مقاوم سازی واحدهای مسکونی روستایی استان زنجان به ۶۷ درصد می رسد
  • پشت پرده خرید زمین در شهرک‌های صنعتی؛ به نیت احتکار زمین می‌خرند!