Web Analytics Made Easy - Statcounter

بانک مرکزی تاکید کرد:دریافت پیامک رمز دوم پویا تحت عنوان سامانه هدایت رمز یکبار مصرف که در تمامی بانک‌ها پیاده سازی شده،کاملا رایگان بوده و به هیچ عنوان هزینه‌ای برای مشتریان به دنبال ندارد.

در روزهای اخیر اخباری مبنی بر پولی شدن دریافت رمز دوم پویا پیامکی در برخی بانک‌ها مطرح شده؛ این در حالی است که دریافت رمز دوم پویا پیامکی از طریق سامانه هدایت رمز یکبار مصرف که تحت عنوان هریم از سوی بانک مرکزی ایجاد شده و تمامی بانک‌ها به آن متصل شده‌اند، کاملاً رایگان است و مشتریان سیستم بانکی می‌توانند با فشردن دکمه درخواست رمز در صفحات پرداخت اینترنتی، رمز دوم یکبار مصرف خود را به صورت پیامکی به صورت رایگان دریافت کرده و در صفحات خرید و پرداخت اینترنتی استفاده کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پیگیری‌ها از بانک مرکزی حاکی از آن است که دریافت پیامک رمز دوم پویا تحت عنوان سامانه هدایت رمز یکبار مصرف (هریم) که در تمامی بانک‌ها پیاده سازی شده، کاملاً رایگان بوده و به هیچ عنوان هزینه‌ای برای مشتریان به دنبال ندارد. همچنین سامانه‌ای در برخی بانک‌ها علاوه بر هریم، تحت عنوان رمزنگار پیامکی ایجاد شده که به مشتری این امکان را می‌دهد تا با ارسال ۴ رقم آخر شماره کارت به یک سرشماره، رمز دوم پویا با اعتبار ۱۲۰ ثانیه را در پیامکی از سر شماره بانک دریافت کند که این سرویس نیز رایگان است.

در عین حال، ارسال پیامک اولیه از سوی مشتری به بانک یعنی پیامک چهار رقم شماره کارت دارای هزینه یک پیامک عادی بوده و مربوط به اپراتورهای تلفن همراه است که با اجرایی شدن طرح رمز دوم یکبار مصرف و افزوده شدن دکمه هریم برای دریافت رمز پویای رایگان به صورت پیامکی، این سرویس چندان مورد استقبال شهروندان قرار نخواهد گرفت.

بر همین اساس، سیستم رمز دوم پویا پیامکی از سامانه هریم با سامانه پیامکی جداگانه‌ای که در کنار هریم نیز ایجاد شده تفاوت دارد و سامانه هریم به صورت واحد در تمامی شبکه بانکی پیاده سازی شده و قرار است از زمان اجرای طرح رمز دوم یکبار مصرف، رمز دوم پیامکی رایگان در اختیار شهروندان قرار دهد؛ هزینه پیامک در سامانه هریم را بانک‌ها بر اساس بودجه ارتقا امنیت می‌پردازند و در این سرویس هیچ هزینه‌ای از شهروندان اخذ نمی‌شود./ایسنا

منبع: ایران آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۳۴۳۲۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

درخواست دوباره زلنسکی برای دریافت تسلیحات

ولودیمیر زلنسکی رئیس جمهور اوکراین که قرار است کمک‌هایی هنگفت از ایالات متحده آمریکا دریافت کند، خواستار دریافت تسلیحات بیشتر شد. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، زلنسکی امروز یکشنبه دوباره از جامعه جهانی خواست تا سلاح‌های دفاع هوایی بیشتری را در اختیار این کشور قرار دهند درحالیکه به تازگی یک کمک 61 میلیارد دلاری در آمریکا برای اوکراین در نظر گرفته شده است.

زلنسکی همچنین درخواست کرد که مذاکرات رسمی برای ورود اوکراین به اتحادیه اروپا و دعوت از کی‌یف برای پیوستن به ناتو آغاز شود.

رئیس‌جمهور اوکراین گفت که کی‌یف در حال مذاکره با واشنگتن درباره حجم حمایت‌های نظامی، مالی و سایر موارد برای ده سال آینده است.

وضعیت برای نیروهای اوکراینی در شرق رو به وخامت گذاشته است و آنها منتظر دریافت تسلیحات آمریکایی هستند. زلنسکی بارها درخواست سامانه‌های دفاع هوایی به ویژه سامانه‌های پاتریوت کرده است.

اظهارات زلنسکی در مورد ورود به اتحادیه اروپا نیز در حالی است که کی‌یف نامزد پیوستن به این بلوک 27 کشوری است اما روند الحاق سال‌ها طول می‌کشد.

همچنین آنتونی بلینکن وزیر خارجه آمریکا در مورد ورود اوکراین به ناتو گفته است که این کشور در نهایت به ائتلاف نظامی خواهد پیوست. زلنسکی در اینباره بیان کرد که هر کشوری که ارزش‌های مشترک دارد و آماده دفاع از آنها است شایسته دعوت شدن به ناتو است. 

ناتو: برنامه‌ای برای گسترش استقرار تسلیحات هسته‌ای نداریم

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • درخواست دوباره زلنسکی برای دریافت تسلیحات
  • حمایت مجلس ؛ به مردم زمین رایگان بدهید | زمین اگر برای خود مردم باشد ماشین و طلای خودشان را می‌فروشند تا زمین‌شان را بسازند
  • شرایط دریافت وام ازدواج در سال ۱۴۰۳
  • آشنايي با جديدترين پرتال پیامک /ارتباطات سریع و جذاب برای همه
  • اهدای زمین رایگان بهترین راه خانه‌دار کردن مردم است
  • ادامه ورشکستگی بانک‌های آمریکا؛ پنجمین بانک بسته شد
  • تذکر کمیسیون اصل نود به ۴ دستگاه برای پیوستن به سامانه اعتبارسنجی
  • آغاز اردوی تیم ملی کشتی فرنگی
  • همه افراد فاقد پوشش بیمه می‌توانند بیمه سلامت دریافت کنند
  • پرداخت ۱۶۰ هزار میلیارد تومان وام ازدواج در کشور