Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-05-06@14:58:06 GMT

اقتدار ایران مانع تجاوز آمریکا است

تاریخ انتشار: ۱۲ دی ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۳۴۳۲۸۸

اقتدار ایران مانع تجاوز آمریکا است

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازقم،حجت الاسلام والمسلمین علی سعیدی،رئیس دفتر عقیدتی‌ سیاسی فرماندهی معظم کل قوا روز پنجشنبه در نشست بصیرتی به مناسبت دهه بصیرت در سالن اجتماعات اداره کل تبلیغات اسلامی قم اظهار کرد: آمریکا ۳۵ پایگاه نظامی دارد، که نزدیکترین آن در بحرین و دورترین آن نیز در جزیره ای در اقیانوس هند است که همه این مراکز زیر پوشش موشک‌های ایرانی قرار دارد، به همین علت نمی‌تواند هیچ اقدام نظامی را علیه ایران انجام دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او همچنین با بیان اینکه درحال حاضر درهیئت حاکمه آمریکا سه نظر وجود دارد، افزود: نظر اول این است که آمریکا نباید این قدر در دنیا هزینه می‌کرد. آمریکا درحال فرسودگی است و نمی تواند خود را جمع و جور کند، آن گونه که یکی از عوامل سقوط شوروری نیز گستردگی و هزینه های زیاد آن بود، از این رو طبق نظر خود ترامپ آمریکا به تدریج باید به داخل کشورش بازگردد.

حجت الاسلام سعیدی گفت: با اینکه برخی ها در داخل آمریکا بر طبل جنگ‌ می کوبند، راهبرد ترامپ جنگ و ورود به مسائل نظامی نیست.

رئیس دفتر عقیدتی‌ سیاسی فرماندهی معظم کل قوا با اشاره به دومین دیدگاه موجود در آمریکا اضافه کرد: ثبات و حفظ آمریکا بر این است که در اقصی نقاط جهان که بودیم، باشیم، چون اگر از امنیت پلیسی که در دنیا ایجاد کردیم، دست برداریم دنیا به هم می ریزد.

سعیدی تصریح کرد: مجموع این دو نظر این شده که آمریکایی ها می گویند اگر ما می خواهیم از دنیا حفاظت کنیم باید پول آن را بدهند.

او ادامه داد: آمریکا به عربستان، کره جنوبی و ژاپن گفته است، شما هزینه های حفاظت خود توسط ما را باید پرداخت کنید.

رئیس دفتر سیاسی رهبری سومین نظریه موجود در بین دولتمردان آمریکا را تمرکز اصلی قدرت بر منطقه غرب آسیا عنوان کرد و گفت: این منطقه از سه جهت از جمله وجود منابع عظیم نفت و گاز، حفظ رژیم صهیونیستی و همچنین انقلاب اسلامی که بزرگترین چالش آمریکا را رقم زده برای آمریکا اهمیت دارد.

سعیدی همچنین با یادآوری سه چالش عمده و مهم آمریکا که هم اکنون با آن رو به رو است، درگیری نظامی با روسیه را از جمله آن دانست، و گفت: پس از فروپاشی امپراطوری شوروی، آمریکایی ها پیش بینی نمی کردند که روسیه این گونه در مقابل آنها قد عَلَم کند.

این مقام سپاه پاسداران دومین چالش آمریکا را جنگ‌ اقتصادی با چین ذکر کرد و گفت: سومین چالش این کشور نیز نفوذ فکری فرهنگی انقلاب اسلامی به شمار می آید.

او عنوان کرد: آمریکایی ها قبل از سرنگونی پرنده فوق مدرن، به قدرت آفندی و بُرد موشک های ما پی برده بودند، ولی نمی دانستند از نظر پدافندی نیز توان ایران چقدر است، ولی در اوج ناباوری آمریکا، ایران توانست یک پرنده فوق مدرن ۲۲۰ میلیون دلاری را شکار کند.

سعیدی با بیان اینکه راهبرد دشمن جنگ با نظام اسلامی و یا وادار کردن آن به تسلیم است، گفت: به طور حتم جنگی در کار نیست، از این رو به دنبال ایجاد یک بهانه هایی در داخل برای کشاندن جامعه به سَمت اغتشاش و غیر قابل کنترل شدن آن هستند، تا نظام وادار به عقب نشینی شود و آنها حرف های خود را به کرسی بنشانند.

رئیس دفتر عقیدتی‌ سیاسی فرماندهی معظم کل قوا افرود: راهبرد مقام معظم رهبری مقاومت فعال در برابر فشار دشمن است و این استراتژی توانسته پیامدهای بسیار مهمی را برای نظام و انقلاب بوجود آورد.

انتهای پیام/ش

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: اقتدار نظامی ایران رهبر معظم انقلاب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۳۴۳۲۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

استقبال بالا از اجلاس بین‌المللی هسته‌ای ایران علی‌رغم مانع تراشی‌ها

رئیس سازمان انرژی اتمی با اشاره به محدودیت‌ها و هزینه‌های تحمیلی به ایران از سوی دشمنان گفت: استقبال از اجلاس بین‌المللی علوم و فنون هسته‌ای در اصفهان خوب بوده است و شخصیت‌های با سابقه‌ای علی رغم مانع‌تراشی‌ها در آن شرکت کرده و مقالات خوبی ارائه کرده‌اند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، محمد اسلامی امروز _دوشنبه هفدهم اردیبهشت_ در حاشیه نمایشگاه دستاوردهای صنعتی در اصفهان در خصوص اجلاس بین‌المللی علوم و فنون هسته‌ای گفت: اگر چه فشار نظام سلطه برای اینکه اجازه ندهد هدف صلح آمیز برنامه هسته‌ای ایران محقق نشود، اما با همه این محدودیت‌ها و هزینه‌های تحمیلی استقبال از این اجلاس علمی خوب بوده است و شخصیت‌های با سابقه‌ای علی رغم مانع‌تراشی‌ها در آن شرکت کرده و مقالات خوبی ارائه شده است.

وی افزود: این مقالات به صورت شفاهی و ویدئو کنفرانسی ارائه شده است.

اسلامی در پایان خاطرنشان کرد: هدف ما این است که این مقالات و دستاوردها تراز علم و فناوری ایران را به دنیا نشان دهیم و برای مبارزه با سلطه کشورهای استکباری آماده هستیم این فناوری‌ها را به سایر کشورها منتقل کنیم تا حصارها شکسته و یک نظام علمی متفاوت ایجاد شود. این امر نیازمند لوازمی است و یکی از قدم‌های آن برگزاری نمایشگاه دستاوردهای هسته‌ای بود و امیدوارم اهداف تعیین شده محقق شود.

گفتنی است مراسم افتتاحیه سی امین کنفرانس ملی هسته‌ای ایران و نخستین کنفرانس بین‌المللی علوم و فنون هسته‌ای با حضور محمد اسلامی، معاون رئیس‌جمهور و رئیس سازمان انرژی اتمی ایران، معاون وی، مدیران ارشد صنعت هسته‌ای، متخصصان داخلی و خارجی و … عصر امروزدر اصفهان برگزار می‌شود.

کد خبر 751075

دیگر خبرها

  • استقبال گسترده از اجلاس بین‌المللی هسته‌ای ایران علی‌رغم مانع تراشی‌ها
  • استقبال بالا از اجلاس بین‌المللی هسته‌ای ایران علی‌رغم مانع تراشی‌ها
  • مرور یک تجاوز شیمیایی
  • حماس: پیشنهاد جدید در مذاکرات قاهره بهتر از قبل است/ نتانیاهو مانع توافق می‌شود
  • دفاع موشکی ایران در مقابل اسرائیل زمینه نابودی هر چه زودتر رژیم صهیونیستی را فراهم می‌کند
  • صهیونیست ها این گونه مانع رسیدن آرد به مردم غزه می شوند (فیلم)
  • ادعای بلینکن: تنها مانع بین ساکنان غزه و آتش‌بس، حماس است
  • ادعای بلینکن: تنها مانع بین ساکن غزه و آتش‌بس، حماس است
  • بلینکن مدعی شد: حماس مانع بین مردم غزه و آتش‌بس است | اصلی‌ترین اختلاف میان اسرائیل و حماس در حال حاضر
  • سعیدی، امام جمعه قم: در اسرائیل تظاهر کنندگان تصویر رهبر معظم انقلاب را حمل کردند و شعار دادند ما را از دست نتانیاهو نجات دهید