Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-05@14:17:00 GMT

راهکاری برای بهبود عملکرد قلب بعد از حمله قلبی

تاریخ انتشار: ۱۲ دی ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۳۴۳۹۱۵

راهکاری برای بهبود عملکرد قلب بعد از حمله قلبی

به گزارش پایگاه خبری مدیکال اکسپرس، پس از حمله قلبی، ماهیچه قلب دچار آسیب شده و نوعی بافت ترمیم‌کننده زخم در محل آسیب، شکل می‌گیرد. این وضعیت کارآیی عملکرد قلب را تحت تاثیر قرار می‌دهد و موجب افزایش خطر ایست قلبی و مرگ ناگهانی می‌شود.  
هدف روش‌های درمانی فعلی، بازگرداندن جریان خون به بافت قلب و تامین اکسیژن مورد نیاز آن در سریع‌ترین زمان ممکن است تا از حجم بافت ترمیم‌کننده کاسته شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

با وجود اینکه روش‌های مورد استفاده کنونی نتایج بالینی خوبی را داشته‌اند، حدود یک‌چهارم از افرادی که برای اولین بار دچار حمله قلبی می‌شوند، در طول دوره یک‌ساله دچار ایست قلبی می‌شوند.  
اکنون محققان در این شیوه جدید با تزریق یکی از فاکتورهای رشد با ساختار پروتئینی موسوم به فاکتور رشد مشتق از پلاکت (rhPDGF) توانستند محل زخم را بهبود دهند و موجب رشد رگ‌های خونی جدید در قلب شوند. به گفته محققان، این رویکرد به طور کلی موجب تغییر فرایند تشکیل بافت ترمیم‌کننده می‌شود و احتمال ایست قلبی را تا حد قابل ملاحظه‌ای کاهش می‌دهد. در واقع این روش جدید حجم بافت ترمیم‌کننده را کاهش نمی‌دهد،  بلکه موجب تشدید همسویی فیبرهای کلاژن در بافت ترمیم‌کننده و افزایش استقامت آن می‌شود. در نتیجه عملکرد قلب بعد از بروز حمله قلبی، بهبود می‌یابد.  
گزارش کامل این تحقیقات در نشریه Science Translational Medicine منتشر شده است.


 

برچسب‌ها حمله قلبی بیماری های قلبی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: حمله قلبی بیماری های قلبی حمله قلبی بیماری های قلبی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۳۴۳۹۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ترمیم خط انتقال آب ۲۰۰ خانوار روستای دشت اکبر دهلران

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب استان ایلام از وصل شدن خط انتقال آب روستای "دشت اکبر" دهلران که به اثر سیل تخریب شده بود خبر داد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از ایلام، محمد محمدی  ‌با بیان اینکه با تلاش جهادی ترمیم خط انتقال آب 200 خانوار روستای "دشت اکبر" دهلران وصل شد، اظهار داشت:طی عملیات جهادی در مدت زمان 6 ساعت محل آسیب دیده خط انتقال آب به طول100 متر تعویض و مرمت شد.

مدیرکل آب و فاضلاب ایلام تصریح کرد:آب روستای "دشت اکبر" پس از چند ساعت قطعی،دوباره وصل و وارد مدار بهره برداری شد.

محمدی با تاکید بر حضور به موقع اکیپ های اجرایی و عوامل فنی آبفای دهلران پس از اخذ گزارش،خاطر نشان کرد:این عوامل با امکانات و ماشین‌آلات لازم در محل حادثه حضور یافته و اقدامات فنی لازم برای ترمیم و مرمت خط لوله آبرسانی روستای فوق انجام شد.

وی در پایان با تقدیر از تلاش همکاران آبفای دهلران،گفت: همچنین از همکاری موثر شهرداری و اداره توزیع برق دهلران نیز کمال تشکر را داریم.

به گزارش تسنیم، دشت اکبر روستایی در دهستان نهرعنبر بخش موسیان از توابع شهرستان مرزی دهلران است.

انتهای پیام/180/

دیگر خبرها

  • حجازی: باید برای هفته آخر راهکاری اندیشیده شود
  • خواص توت خشک در کاهش فشارخون و بهبود عملکرد کلیه‌ها
  • خواص شگفت‌انگیز این میوه برای سلامت قلب
  • سیل بند کرخه شکست
  • فواید این گیاه خوراکی در کاهش وزن و حفاظت از قلب
  • تلف شدن ۳۰ راس گوسفنددر پی بارش‌های سیل آسا در خوزستان
  • ترمیم خط انتقال آب ۲۰۰ خانوار روستای دشت اکبر دهلران
  • عملیات ترمیم سیل بند کرخه آغاز شد
  • خشم خطر حمله قلبی را افزایش می‌دهد
  • رتبه اول اصفهان در میزان جاده‌های دو بانده/ جذب قیر منوط به عملکرد بافت فرسوده است