Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش سرویس اقتصادی جام نیـوز،  علیرضا سلیمان زاده مدیرعامل شرکت نفت فلات قاره با اشاره به طرح افزایش توان تولید نفت در مناطق جنوبی کشور اظهار کرد: در این طرح با هدف نگهداشت و افزایش توان تولید نفت در میادین رسالت، رشادت و فروزان، سیوند و اسفند واقع در مناطق عملیاتی سیری، خارک و لاون با اعتباری بیش از ۱۱۰ هزار میلیارد ریال و با هدف افزایش تولید حدود ۸۰ هزار بشکه نفت به مدت ۲۴ تا ۳۶ ماه اجرا خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


مدیرعامل شرکت نفت فلات قاره تصریح کرد: اززنکات ویژه این طرح استفاده حداکثری از متخصصان داخلی است و در همه عملیات اجرای، راهبری، ترابری و خدمات ویژه حفاری دریایی از توان داخلی استفاده می‌شود.


وی افزود: با اجرای این طرح ضمن حفاری و تمیل ۴۱ حلقه چاه ساخت و نصب ۲ سکوی سرچاهی و تکمیل ۵ سکوی دریایی و با احداث خطوط لوله دریایی حدود ۸۰ هزار بشکه در روز به توان تولید نفت شرکت فلات قاره ایران افزوده خواهد شد.


سلیمان زاده با بیان اینکه قرار است حدود ۹۵ درصد از کالا‌هایی مورد نیاز طرح‌های ذکر شده از تولیدات شرکت‌های داخلی تامین می شود، گفت: با وجود محدودیت‌های بین المللی و تحریم‌های ظالمانه اجرای این طرح نشان از خودکفایی و ایستادگی صنعت نفت با اتکا به توان داخلی دارد.


مدیرعامل شرکت نفت فلات قاره با بیان اینکه در شرایط قبلی نحوه پرداخت‌های طرح، تامین مالی از طریق پیمانکار تا ۲۰ درصد و تا زمان تحویل موقت صورت می‌گرفت و باقیمانده از منابع پیش بینی شده تامین می‌شد، افزود: در روش جدید ۲۰ درصد کالای طرح توسط پیمانکار تهیه و علیرغم تامین و پرداخت ۱۰۰ درصد برای آن توسط پیمانکار تا اتمام اجرای هر بسته کاری قابل پرداخت نخواهد بود.


وی تصریح کرد: بنابراین لازم است پیمانکار حداقل در بخش تامین کالا توان مالی ۲۰ درصدی را تا پس از راه اندازی و تحویل موقت داشته باشد؛ همچنین در بخش حفاری ۲۰ درصد هزینه عملیات حفاری پس از راه اندازی و به تولید رسیدن چاه قابل پرداخت است و برای ساختمان و نصب ۲۰ درصد باقی مانده فعالیت‌ها پس از راه اندازی و تحویل موقت پرداخت خواهد شد و این تمهیدات به منظور کمک به پیشرفت طرح‌ها و بازنگری در جریان نقدینگی صورت گرفته است.

 

میزان

2025

منبع: جام نیوز

کلیدواژه: اقتصاد جام نیوز نفت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۳۴۴۰۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بهادری جهرمی: افزایش حقوق بازنشستگان تأمین اجتماعی تصویب شد

به گزارش گروه سیاسی ایسکانیوز، علی بهادری جهرمی در حاشیه جلسه هیات دولت در جمع خبرنگاران با تبریک روز کارگر، معلم و گرامیداشت یاد شهید مطهری، اظهار کرد: امروز به پیشنهاد سازمان تامین اجتماعی و وزارت کار، افزایش حقوق مستمری بگیران تامین اجتماعی تصویب شد و حقوق حداقل بگیران بازنشستگان حوزه تامین اجتماعی ۳۵ درصد افزایش یافت و یک بازنشسته دارای همسر و یک فرزند حداقل حقوق بالای ۱۰ میلیون تومان خواهد شد. برای سایر سطوح ۲۲ درصد به اضافه عدد ثابتی که معمول هر سال بود در هیات وزیران تصویب شد.

بیشتر بخوانید: حقوق بازنشستگان از پایان اردیبهشت ۴۰ درصد افزایش می‌یابد

وی ادامه داد: شش ماه از ابلاغ سیاست های اقتصاد دریا می گذارد و قرار بود تا دولت برنامه آن را تدوین کند. این برنامه تفصیلی و زمان بندی شده به تصویب دولت رسید. سازوکار اجرای این برنامه و وظایف هر دستگاه مشخص شده است این برنامه جامع است و ۴۰ حکم دارد و مبتنی بر یک سند است.

کد خبر: 1229122 برچسب‌ها بازنشستگان

دیگر خبرها

  • فیلم| حقوق حداقل بگیران بازنشستگان تامین اجتماعی ۳۵ درصد افزایش یافت
  • بهادری جهرمی: افزایش حقوق بازنشستگان تأمین اجتماعی تصویب شد
  • خبر خوش سخنگوی دولت برای بازنشستگان تامین اجتماعی
  • افزایش نرخ سود به ۳۰ درصد کاملاً اشتباه است
  • آزادی ۵ صیاد ایرانی از جمهوری سیشل
  • تعهد تولیدکنندگان داخل بر تامین ۴۰ درصد مودم‌های فیبر نوری
  • افزایش توان صادراتی زنجیره مرغ مازندران
  • خرید تضمینی گندم ۳۰ درصد افزایش یافت
  • زنجیره تامین گوشت مرغ مازندران رو به رشد است
  • چشم‌انداز روشن توسعه همکاری ایران و آفریقا طی ۲ دهه آینده