Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/خراسان رضوی تولیت آستان قدس رضوی گفت: شاید این مراسم و مراسم مشابه این مصداف آیه مبارکه"وَمَنْ یُعَظِّمْ شَعَائِرَ اللَّهِ فَإِنَّهَا مِنْ تَقْوَی الْقُلُوبِ" باشد. وقف، نذر و بخشی از دارایی را برای امر خیر اختصاص دادن از شعائر الهی است.

 حجت الاسلام و المسلمین احمد مروی در چهارمین همایش تجلیل از واقفان و ناذران آستان قدس رضوی بیان کرد: هر کسی این توفیق و لیاقت را پیدا نمی‌کند ک بخشی از ثروت و اندوخته خود را مسدود کند و در جهت خیر قرار دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

البته مالی که در راه خدا قرار می‌گیرد مسدود نیست بلکه فتح شده و همراه آن واقف در همه‌ی عالم وجود دارد و برکت دارد.

تولیت آستان قدس رضوی ادامه داد: بسیار افرادی که دارای ثروث‌های بسیار هستند ولی قدمی در راه خدا و مشکلات مردم برنمی‌دارند، این‌ها توفیق ندارند. خدارا شاکر باشید که به شما توفیق داده شد و شما را شایسته و لایق این امر دانست.

  مروی گفت: این که چیزی را وقف و نذر امام رضا(ع) کرده‌اید قبلش مقبول واقع شده پس باید از امام تشکر کنید که هدیه شما را قبول کرده‌اند.

وی بیان کرد: دو نفر از معصومین لقب رئوف دارند. البته تمامی ائمه معصومین واجد تمامی صفات و سجایای اخلاقی در حد کمال هستند اما بعضی از آن‌ها به بعضی خصوصیات بیشتر شناخته شده‌اند. این دو معصوم حضرت محمد(ص) و امام رضا(ع) هستند. که این عنوان رئوف در زیارتی از امام جواد(ع) برای پدر بزرگوارشان"السلام علیک ایها الامام الرئوف" آمده است. در روزی گه گرفتار غم و حسرت هستند، غم‌هارا به شادی مبدل می‌کند.

تولیت آستان قدس رضوی عنوان کرد: امام رضا(ع) واسطه رضایت خداوند از مخلوق خویش است.

مروی افزود: ما در آستان قدس همان‌گونه که قبلا بوده، از تمامی موقوفات با تمام  حفاظت و سیانت کنیم. علاوه بر این حتی یک ریال از موقوفات صرف کاری غیر آن کاری که واقف گفته نمی‌کنیم و به دقت این عمل انجام می‌شود که این وظیفه شرعی ماست.

وی ادامه داد: خیلی‌ها می‌گویند چرا وقف امام رضا(ع) بکنیم امام رضا که دارد. وقف خوب است و هرجا که صورت بگیرد خوب است اما حضرت رضا چیز دیگری است. بعضی دیگر نیز می‌گویند بعد از دولت، آستان قدس ثروتمندترین است ما افتخار می‌کنیم اگر این‌طور باشد ولی آن‌گونه که مردم تصور می‌کنند نیست. گفته می شود انسان نباید دارایی خود را ابراز کند ولی این دارایی امام رضاست و هرچه بیشتر باشد بهتر است و نشانه علاقه مردم به امامشان است.

تولیت آستان قدس رضوی بیان کرد: امسال ما ۷۰ میلیارد تومان به مناطق سیل زده اختصاص دادیم تا برای بحث اشتغال صرف شود. اگر بیشتر داشته باشیم حتما بیشتر خرج می‌کنیم.

مروی ادامه داد: چند سال قبل خدمت یکی از مراجع بزرگ رسیدم. به ایشان می‌گفتم یکی از کارهایی که انجام می‌دهیم رسیدگی به وضع طلاب و معیشت آن‌هاست. به ایشان گفتم توصیه به ما بفرمایید. فرموند همه این‌کارهایی می‌کنید به نام حضرت فاطمه زهرا(س) انجام دهید. چیزی که به نام ایشان باشد در آن دنیا معطل نمی‌شود و ثبت می‌شود. خیراتی که نیز به نام امام‌ رضا(ع) انجام شود معطل نمی‌ماند و قبول آن تضمین شده‌است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: مشهد تولیت آستان قدس رضوی ع حرم رضوی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۳۴۴۳۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اهل سنت بر اساس روش و سیره امام صادق(ع) حرکت کرده است

شیخ محمد عزیز حنیفی عضو شورای برنامه ریزی مدارس علوم دینی اهل سنت استان فارس در گفت وگو با خبرنگار حوزه استان های خبرگزاری تقریب، تقریب و وحدت در زمان امام صادق(ع) را در بالاترین حد خود دانست و اظهار داشت: بزرگواران دین، همه در راه دین مبین اسلام گام برداشته اند؛ حقیقتاً این حرکت رضای الهی را در برداشت.

این عالم اهل ست تصریح کرد: هیچ اختلاف و تفرقه ای در زمان امام صادق(ع) وجود نداشت و به همین دلیل کسی از امام انتقاد نکرد و نتوانستند سخن و انتقادی به امام وارد کنند.

عضو شورای برنامه ریزی مدارس علوم دینی اهل سنت، بیان کرد: آنان خدا را در انجام امورات خود می دیدند؛ زیرا این مسیر اصلی رضای الهی است که موجب احترام و نصرت الهی خواهد شد.

وی در پایان تأکید کرد: ایشان بابرکت بودند، اهل سنت نیز بر اساس روش و سیره آن بزرگواران حرکت کرده اند زیرا همان مسیر قرآن و سنت رسول الله(ص) است؛ کسانی که این مسیر را پیموده اند پیرو واقعی آنان خواهد بود و در مقابل، هر گونه حرکت و کج راهی موجب خسران و نابودی خواهد شد.
 
انتهای پیام/
 

دیگر خبرها

  • برگزاری ۴۰ عنوان برنامه هم‌زمان با دهه مبارک کرامت در استان مرکزی
  • درب طلای حرم امام رضا (ع) آماده شد + جزئیات
  • کلنگ‌زنی چایخانه آستان قدس رضوی در شهر زنجان
  • کلنگ‌زنی چایخانه آستان قدس رضوی در سطح شهر زنجان
  • درب طلای حرم امام رضا (ع) آماده شد
  • درب طلای حرم امام رضا(ع) آماده شد
  • زائران حج مورد عنایت ویژه الهی هستند
  • ارسال سند محتوایی ۲۰ برنامه‌ آستان قدس رضوی برای عتبات
  • واکنش قاضی‌عسکر به اتفاقات دانشگاه‌های آمریکا
  • اهل سنت بر اساس روش و سیره امام صادق(ع) حرکت کرده است