Web Analytics Made Easy - Statcounter

عضو هیات رییسه کنگره حزب مردم سالاری با اشاره به اکثریت داشتن اصولگرایان در مجلس کنونی و مجلس‌های هفتم، هشتم و نهم گفت: مجلس شان خود را در نظام تصمیم‌گیری کشور از دست داده است.

«داریوش قنبری» روز پنجشنبه در هجدهمین کنگره حزب مردم سالاری با تاکید بر این موضوع که مجلس شورای اسلامی، از بعد از مجلس هفتم شأن خود را از دست داده است، خاطرنشان کرد: اصلاح طلبان در مجلس فعلی کمتر از یک سوم کرسی ها را در اختیار دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با طرح این موضوع که مجلسی که به حاکمیت مردم اعتقاد داشته باشد، پیگیر مطالبات مردم است، افزود: افق روشنی پیش روی ما نیست و بسیاری از اصلاح طلبان، توسط هیات های اجرایی شورای نگهبان رد صلاحیت شدند.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب در عین حال تاکید کرد که راهی جز انتخابات برای حل مشکلات کشور نیست، افزود: لازمه ثبات و امنیت کشور، مشارکت حداکثری و کنار گذاشتن مصالح جناحی و حرکت در راستای منافع ملی است.

تابش: ایجاد تلقی حاکمیت چندگانه در سطح بین المللی و داخلی عامل تضعیف حاکمیت  

«محمد رضا تابش» نماینده مجلس شورای اسلامی نیز در این نشست، تحریم ها و  سو تدبیر را عامل ایجاد شرایطی ارزیابی کرد که ناکارآمدی مجموعه حاکمیت را به ذهن ها متبلور می کند.

به قدرت مردم به ویژه زنان ایمان بیاوریم

وی به هشدارها و پیگیری های اصلاح طلبان در سال های اخیر اشاره کرد و گفت: اصلاح طلبان همواره راهکارهای خویش را برای برون رفت از شرایط فعلی ارایه کرده اند.

این نماینده اصلاح طلب، ایجاد تلقی حاکمیت چندگانه در کشور را در سطح بین المللی و داخلی عامل تضعیف حاکمیت دانست و اضافه کرد: فساد گسترده به خرمن اعتماد مردم آتش می زند و ما برای بهبود شرایط کشور به مجلسی نیاز داریم که نقطه اتکای مردم و بسترساز توسعه کشور باشد.

تابش خطاب به مسئولان در جمهوری اسلامی گفت: بیایید به قدرت مردم به ویژه زنان ایمان بیاوریم.

انتقاد حضرتی از نظارت استصوابی/ شورای نگهبان باید بین قانون شکنان و نمایندگان شجاع تفاوت قایل شود

پیام الیاس حضرتی قایم مقام دبیر کل حزب اعتماد ملی نیز در این نشست قرایت شد.

حضرتی در این پیام بر در راس امور بودن مجلس شورای اسلامی تاکید کرد و گفت: بخش بزرگی از نهادهای حکومتی خارج از نظارت مجلس هستند و خود را در قبال مجلس پاسخگو نمی دانند.

وی از نظارت استصوابی شورای نگهبان انتقاد کرد و افزود: امیدواریم شرایطی به وجود آید که همه سلایق بتوانند در انتخابات حضور پیدا کنند.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب، پیگرد قضایی نمایندگان را خلاف شأن مجلس و در تضاد با فعالیت شجاعانه نمایندگان برای دفاع از حقوق مردم ارزیابی کرد.

رضا حقی دبیر هیات اجرایی هجدهمین کنگره حزب مردم سالاری نیز در این نشست، با اشاره به اهمیت تحزب و انتخابات برای حفظ جمهوریت نظام اسلامی گفت: اگر مجلس جایگاه واقعی خود را داشت، قیمت بنزین بدون اطلاع نمایندگان، ۳۰۰ درصد افزایش پیدا نمی کرد.

وی به نقش مجمع تشخیص مصلحت نظام، شورای هماهنگی قوا، شورای انقلاب فرهنگی در فرایند قانونگذاری در کشور اشاره کرد و افزود: امروزه چندین نهاد به جای مجلس قانون گذاری می کنند در حالی که بر اساس قانون اساسی، نهاد قانونگذاری در کشور مجلس است.
این فعال سیاسی اصلاح‌طلب با اشاره به نگرانی نمایندگان از اظهار نظر در مورد برخی مسایل به خاطر رد صلاحیت گفت: شورای نگهبان باید بین قانون شکنان و نمایندگان شجاعی که در دفاع از مردم صحبت می کنند، تفاوت قایل شود.

هجدهمین کنگره حزب مردم سالاری با حضور افشانی شهردار اسبق تهران، علی مطهری، تعدادی از نمایندگان کنونی و ادوار مجلس از جمله الیاس حضرتی، غلامرضا حیدری، فریده اولاد قباد، راه چمنی،محمدرضا خباز و اعضای این حزب با شعار احیای «مجلس در راس امور» لازمه تثبیت جمهوریت نظام برگزار شد.

منبع: ایران آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۳۴۴۷۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

موسی غضنفرآبادی: ابهامات شورای نگهبان در لایحه حجاب را برطرف کردیم

موسی غضنفرآبادی، رئیس کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس در پاسخ به اینکه لایحه حجاب و عفاف در چه مرحله‌ای قرار دارد، گفت: «یک سری ابهاماتی که شورای نگهبان گرفته است را برطرف کرده‌ایم. انشاالله به رای کمیسیون می‌گذاریم و به شورا می‌فرستیم.»

به گزارش دیده‌بان ایران؛ پس از اجرای طرح «نور» و بازگشت مجدد گشت ارشاد، مناقشات حقوقی را مبنی براینکه وقتی لایحه حجاب و عفاف در مرحله رفت و آمد میان مجلس و شورای نگهبان قرار دارد، چگونه نیروی انتظامی گشت‌های ارشاد را دوباره به خیابان‎ها آورده، ایجاد کرده است.

موسی غضنفرآبادی، رئیس کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس در پاسخ به اینکه لایحه حجاب و عفاف در چه مرحله‌ای قرار دارد گفت: «یک سری ابهاماتی که شورای نگهبان گرفته است را برطرف کرده‌ایم. انشاالله به رای کمیسیون می‌گذاریم و به شورا می‌فرستیم.»

وی در واکنش به بازگشت مجدد گشت ارشاد عنوان کرد: «قانون دارند. بر اساس قانون می‌توانند.»

غضنفرآبادی در پاسخ به اینکه گشت ارشاد براساس کدام قانون است گفت: «قانونی که مصوب کردند ... (مکث می‌کند) فکر می‌کنم شورای عالی انقلاب فرهنگی، دقیق یادم نیست.»

این نماینده مجلس درخصوص اینکه چرا با وجود تصویب نشدن لایجه حجاب و عفاف، گشت ارشاد مجدد بازگشته است، اظهار کرد: «از خودشان بپرسید.»

غضنفرآبادی در پاسخ به اینکه آیا مخالف گشت ارشاد است، گفت: «خیر، هرچه قانون بگوید باید به آن عمل کنیم.»

دیگر خبرها

  • موسی غضنفرآبادی: ابهامات شورای نگهبان در لایحه حجاب را برطرف کردیم
  • ابهامات شورای نگهبان در لایحه حجاب برطرف شد
  • «فراجا» در موضوع حجاب میان اهمال و قانون‌گریزی تفاوت قایل است
  • تمام تلاش‌مان را می‌کنیم تا مشکلات دارویی برطرف شود
  • تایید طرح اصلاح قانون بیمه‌های اجتماعی کارگران ساختمانی
  • اصلاح قانون بیمه‌کارگران ساختمانی توسط شورای نگهبان تایید شد
  • تایید اصلاح قانون بیمه‌کارگران ساختمانی توسط شورای نگهبان
  • طرح ساماندهی اجاره بهای املاک اصلاح شد
  • ایرادات شورای نگهبان به طرح مالیات بر سوداگری رفع شد
  • قالیباف: کمتر از نیم درصد مردم مشمول قانون مالیات بر سوداگری می‌شوند