Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ناطقان»
2024-05-03@03:52:50 GMT

عوارض مصرف زیاد شیرینی

تاریخ انتشار: ۱۲ دی ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۳۴۴۸۳۹

یک متخصص تغذیه و رژیم درمانی گفت: خوردن زیاد شیرینی می‌تواند احتمال ابتلا به افسردگی را در مردان افزایش دهد. ناطقان: نرگس جوزدانی متخصص تغذیه و رژیم درمانی درباره عوارض ناشی از مصرف زیاد شکر اظهار کرد: طبق مطالعات انجام شده مصرف زیاد شکر احتمال ابتلا به اختلالات روانی مانند استرس، اضطراب و افسردگی را در افراد افزایش می‌دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همچنین نتایج حاصل از تحقیقی در مورد زنان نشان می‌دهد که خانم‌ها در هنگام گرسنگی، ناراحت، عصبی و پرخاشگر می‌شوند.

ممنوع بودن مصرف زیاد شیرینی
افسردگی، ارمغان تلخ مصرف شکر در مردان

او بیان کرد: اگر مصرف زیاد شیرینی در حدی باشد که برای فرد اضافه وزن ایجاد کند، می‌تواند در بروز اختلالات روانی مانند افسردگی در او نقش داشته باشد. تحقیقات نشان می‌دهند که خوردن شکر می‌تواند احتمال ابتلا به افسردگی را در مردان به میزان چشمگیری افزایش دهد. به عبارتی آقایانی که روزانه ۶۰ تا ۷۰ گرم شکر استفاده می‌کنند، بروز افسردگی در آنها ۲۳ درصد بیشتر می‌شود.



این متخصص تغذیه و رژیم درمانی افزود: مصرف زیاد شکر بر ترشح هورمون دوپامین در مغز اثر می‌گذارد و نوعی اعتیاد به شیرینی و در نهایت افسردگی را در فرد ایجاد می‌کند. خوردن زیاد شکر نواحی را در مغز فعال می‌کند که مواد مخدر هم بر آن مناطق اثر می‌گذارد.

هوس مصرف زیاد شیرینی

جوزدانی تاکید کرد: به طور کلی وقتی افراد شیرینی مصرف می‌کنند، ۳۰ تا ۴۵ دقیقه پس از خوردن آن احساس خوبی دارند، ولی پس از این مدت به طور ناگهانی انرژی آنها کاهش پیدا می‌کند که این موضوع ناشی از نوسانات هورمون دوپامین در مغز است.


او یادآوری کرد: دریافت زیاد شکر می‌تواند سلول‌های بدن را ملتهب و افسردگی را در اشخاص ایجاد کند. افراد حداکثر تا ۱۰ درصد از انرژی روزانه خود را می‌توانند از طریق شکر دریافت کنند. منبع: باشگاه خبرنگاران برچسب ها: عوارض ، مصرف زیاد ، شیرینی

منبع: ناطقان

کلیدواژه: عوارض مصرف زیاد شیرینی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت nateghan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ناطقان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۳۴۴۸۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۶ اشتباه رایج بعد از غذا خوردن

با انجام اشتباهات رایج پس از خوردن غذا لذت غذا خوردن را به طور کامل از بین می‌بریم. به همین دلیل کارشناسان همواره بر این امر تاکید می‌کنند که شناخت این اشتباهات و عدم انجام آن‌ها نقش موثری در ارتقا سلامتی دارد. آیا شما با این اشتباهات آشنایی دارید؟!

دیگر خبرها

  • خواص قهوه + تاثیر بر لاغری و عوارض مصرف بیش از حد
  • ۷ سوغاتی خوشمزه زنجان که باید حتماً امتحان کنید
  • عوارض اختلال افسردگی مزمن چیست؟/ راهکارهای درمان را بشناسید
  • کدام فلفل‌ها از همه تندتر هستند؟
  • «قلیان اکسیژن» در مرحله آزمایش است/ برای نتیجه‌گیری زود است
  • این دروغ را درباره کاهش افسردگی باور نکنید
  • ۶ اشتباه رایج بعد از غذا خوردن
  • ناآگاهی مهمترین علت مصرف الکل و دخانیات
  • خوراکی‌هایی که افسردگی شدید می‌آورند
  • خوردنی هایی که افسردگی می‌آورند