Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایلنا، مصطفی کواکبیان با بیان اینکه مجلس در سال‌های اخیر از سه ناحیه تضعیف شده است، گفت: مجمع تشخیص مصلحت نظام نباید شورای نگهبان دوم باشد بلکه اختلاف مجلس و شورای نگهبان را حل کند. باید مشخص شود چرا مصوبات شورای عالی انقلاب فرهنگی بر مصوبات مجلس اولویت دارد. شورای عالی فضای مجازی هم یک خط قرمز جدیدی شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مخالف هیات سران قوا نیستیم اما این هیات نباید قانون‌گذاری کند. قانون‌گذاری کار مجلس شورای اسلامی است.

وی با بیان اینکه اتخاذ تصمیم توسط شورای عالی امنیت ملی در بسیاری از موارد، مجلس را بی‌خاصیت می‌کند، تصریح کرد: به وزارت خارجه گفتیم جمعی از نمایندگان مجلس می‌خواهیم با مخالفان ترامپ دیدار کنیم اما وزارت خارجه گفت که شورای عالی امنیت ملی مخالف است. باید حدود و ثغور وظایف این شورا مشخص باشد.  قوه قصاییه می‌گوید شورای عالی امنیت ملی باید آمار کشته‌های آبان را  بدهد. خب این آمار را بدهد، در کمیسیون امنیت ملی به ما گفتند  ۱۷۰ نفر ولی باید این آمار رسمی اعلام شود.

این نماینده دهمین مجلس شورای اسلامی ادامه داد: بخشی از مشکلات به نمایندگانی تعلق دارد که معلوم نیست برای چه به مجلس آمده‌اند. کسی که میلیاردها تومان هزینه می‌کند معلوم است به دنبال حق مردم نیستند. هیات نظارت بر رفتار نمایندگان عملکرد خیلی درخشانی نداشته است.

وی با بیان اینکه در مجلس نهم، دادستانی به ترکیب هیات اجرایی افزوده است، گفت: در مجلس دهم دنبال اصلاح قانون انتخابات بودیم اما شورای نگهبان مصوبه مجلس را رد کرد. اگر دولت و هیات‌های اجرایی و نظارت بخواهند انتخابات رقابتی برگزار شود، باید بی‌طرف بوده و عادلانه رفتار کنند. گاهی در بررسی صلاحیت‌ها سلیقه‌ای عمل می‌شود.

نماینده  مردم تهران در مجلس شورای اسلامی افزود: اگر ما در انتخابات شرکت نکنیم، کسانی وارد مجلس می‌شوند که می‌گویند لیاخوف کجایی؟ اگر مردم به صحنه بیایند به دلسوزان خود رای می‌دهند نه به کسانی که از همین الان دارند ترکیب هیات رئیسه مجلس یازدهم را مشخص می‌کنند.

وی خاطرنشان کرد : هماهنگی و انسجام در میان اصلاح‌طلبان داریم. اما باید تلاش کنیم اگر قرار است اصولگرایان به مجلس راه یابند، اصولگرایان عاقل به مجلس بیایند. برخی اصولگرایان دغدغه ملی ندارند بلکه دغدغه جناحی دارند. اگر آنها سر کار بیایند، FATF را تصویب می‌کنند.

کواکبیان گفت: همانطور که رئیس مجمع تشخیص مصلحت نطر خود را درباره لوایح FATF اعلام کرد، سایر اعضای مجمع هم با شفافیت نظر خود را اعلام کنند.

کد خبر 474936 برچسب‌ها اعتراضات - بنزین مصطفی کواکبیان

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: اعتراضات بنزین مصطفی کواکبیان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۳۴۵۳۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حساب بانکی چه افرادی مشمول مالیات می‌شود؟

آفتاب‌‌نیوز :

مهدی طغیانی سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با اشاره به انتقاد برخی نمایندگان مجلس نسبت به تغییرات ایجادشده در طرح مالیات بر سوداگری گفت: شورای نگهبان به برخی مواد طرح مالیات بر سوداگری از جمله ماده ۸ این طرح ایرادات و ابهاماتی را وارد کرده است.

وی افزود: با توجه به اینکه ماده ۸ از مواد زیرساختی طرح مالیات بر سوداگری به‌شمار می‌رود که پایه‌های اطلاعاتی برای اجرای این طرح را فراهم می‌کند، بنابراین ماده ۸ یکی از مواد مفصل طرح است که رفع ابهام از برخی دیگر از مواد طرح نیز منوط به اصلاح همین ماده شده است.

طغیانی با رد ادعای برخی نمایندگان مجلس که معتقدند کمیسیون اقتصادی برای جلب نظر شورای نگهبان اقدام به قانون‌گذاری جدید کرده است، گفت: به هیچ عنوان چنین اتفاقی نیفتاده است و ما در کمیسیون صرفاً ایرادات و ابهامات شورای نگهبان به طرح را رفع کردیم، به‌طور مثال یکی از ابهاماتی که شورای نگهبان به طرح وارد کرده این است که بانک مرکزی و سازمان امور مالیاتی چه‌تعداد از تراکنش‌ها در حساب‌های غیرتجاری را مورد بررسی قرار می‌دهند.

سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس ادامه داد: در اصلاحیه‌ای که جهت مرتفع کردن نظر شورای نگهبان در کمیسیون صورت گرفت، تصریح شد که تنها ۵ دهم درصد از تراکنش‌های مرتبط با حساب‌های غیرتجاری افراد که بالاترین اعداد را داشته باشند مورد بررسی قرار می‌گیرند، بنابراین این‌طور نیست که این قانون تمام مردم را شامل شود.

وی خاطرنشان کرد: البته یک شائبه درباره این بخش از طرح وجود داشت که این نیم‌دهم درصد آیا ناظر به اشخاصی است که بالاترین تراکنش‌ها را داشتند یا اینکه ناظر به کل جمعیت کشور است که ما توضیح دادیم ملاک ما در بررسی‌ها، کل جمعیت کشور است، به‌عبارت دقیق‌تر اگر جمعیت کشور را ۸۵ میلیون نفر در نظر بگیریم، تنها حساب غیرتجاری ۴۲ هزار و ۵۰۰ نفر از اشخاصی که بالاترین تراکنش‌ها را در این دسته از حساب‌های بانکی خود داشته باشند، مورد بررسی قرار می‌گیرد و سایر مردم از بررسی‌ها معاف هستند.

منبع: خبرگزاری تسنیم

دیگر خبرها

  • حساب بانکی چه افرادی مشمول مالیات می‌شود؟
  • نشست نامزدهای دور دوم انتخابات با رئیس هیات نظارت بر انتخابات خوزستان
  • رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس: غافلگیری ایران در زمان عملیات نبود، در راهبرد و تاکتیک بود
  • سفر مهم دبیر شورای عالی امنیت ملی به روسیه/پنج پیشنهاد ایران برای تقویت امنیت اطلاعات در جهان
  • احتمال تغییر در رقم دستمزد کارگران جدی شد ؟
  • امضای دبیر شورای عالی امنیت ایران پای یک تفاهمنامه امنیتی با روسیه /دیدار احمدیان با مقامات چین و برزیل
  • امضای تفاهم نامه امنیتی میان ایران و روسیه
  • تشکیل کمیسیون تخصصی شرط اجرای سند ملی امنیت تغذیه
  • شرط اجرایی شدن سند ملی دانش بنیان امنیت غذا و تغذیه
  • دسترسی اقتصادی شرط اجرایی شدن سند ملی امنیت غذا