Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزیر راه و مسکن و شهرسازی امروز و در حاشیه بازدید از پل کابلی آستانه‌اشرفیه از اتمام عملیات اجرایی این پل تا قبل از خردادماه سال آینده خبر داد

به گزارش خبرگزاری فارس از آستانه‌اشرفیه، پل ورودی آستانه‌اشرفیه در سال 1347 توسط یک شرکت آلمانی ساخته‌ و به دلیل سازه بتنی و فلزی دارای استحکام بسیار زیاد بوده به حدی که می‌تواند باری در حدود 10 تن را بر روی سازه خود تحمل کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پس از گذشت بیش از نیم‌قرن از زمان احداث، پایه‌های این پل دچار پوسیدگی و فرسودگی شده که با توجه به تردد مسافران و گردشگران بسیار و رشد روزافزون جمعیت دیگر جوابگو حجم سنگین ترافیک نیست.

یکی از مشکلاتی که مسؤولین وزارت راه و شهرسازی چه در دولت‌های قبلی و چه در این دولت با آن درگیر بوده‌اند هزینه نگهداری و تعمیر سازه و پایه‌های این پل به دلیل عمر طولانی آن است به همین منظور مسؤولین وزارت راه و شهرسازی  در سال 1380 برای رهایی از پرداخت  این هزینه، به فکر طراحی و احداث سازه و پل جدید در کنار این پل افتادند.

سازه‌ی اصلی این پل به‌صورت کابلی و به شکل یک کشتی با یک دهنه 159 متری است که نخستین کار عملیاتی برای ساخت این پل در سال 1380 و با برآورد مالی در حدود 6 میلیارد تومان توسط وزارت راه و شهرسازی آغاز به فعالیت کرد و به گفته مدیر وقت ساخت و توسعه راه‌های گیلان این پروژه که مقررشده بود در مدت سه سال به مرحله بهره‌برداری برسد به دلیل تخصیص کم اعتبارات، ساخت آن علیرغم خرید ۹۰ درصدی سازه، کابل و عرشه و تلاش برای ساخت گیره نگه‌دارنده توسط شرکت‌های دانش‌بنیان این پل پس از گذشت 18 سال هنوز به اتمام نرسیده است.

یکی از مهم‌ترین عوامل تأخیر در ساخت این پل بی‌برنامگی و عدم تخصیص اعتبار به‌موقع توسط دولت، تحریم و  نوسانات زیاد ارز در کشور بود که هزینه اتمام این پل را افزایش داده و پلی که می‌توانست در سال 1383 با 9 میلیارد تومان به اتمام برسد اکنون به 17 میلیارد تومان اعتبار برای اتمام کار نیاز دارد هرچند در این مدت مبلغ قابل‌توجهی از بدهی‌های پیمانکاران پرداخت‌شده است.

وزیر راه و مسکن و شهرسازی در حاشیه بازدید از پل کابلی این شهرستان در جمع خبرنگاران اظهار کرد: استان گیلان و شهرستان آستانه‌اشرفیه دارای ویژگی‌های بسیار ارزشمندی به لحاظ جذب گردشگر هستند که باید تمام امکانات رفاهی را برای مردم این استان ایجاد کرد.

محمد اسلامی با تأکید بر لزوم ساخت پل کابلی آستانه‌اشرفیه گفت: ساخت این پل با توجه به ویژگی‌هایی که دارد بسیار باعث رشد اقتصادی و جذب گردشگر در این شهرستان می‌شود زیرا سازه آن بسیار زیبا است.

وی از انجام تمهیدات لازم برای اتمام ساخت پل کابلی آستانه‌اشرفیه خبر داد و افزود: پل کابلی آستانه‌اشرفیه چیزی در حدود ۱۷ سال از آغاز ساخت آن گذشته و خوشبختانه تمهیداتی را مسؤولان، پیمانکار و کارشناسان مسکن و شهرسازی برای اتمام عملیات اجرایی این پل اندیشده اند.

وزیر مسکن و شهرسازی با اشاره به تاریخ اتمام ساخت پل کابلی بیان کرد: تمام هزینه‌های ساخت این پل به‌صورت گام‌به‌گام پرداخت و بعضی از وسایل لازم برای اتمام این پل را که نیاز است را آماده‌ایم تا با کمک وزارت دفاع بسازیم و با توجه به قول پیمانکار امیدوارم تا قبل از پایان خردادماه پل کابلی آستانه‌اشرفیه به بهره‌برداری برسد

اسلامی اتمام این پل را آرزوی دیرین مردم شهرستان آستانه‌اشرفیه دانست و تصریح کرد: افتتاح این‌یکی از مهم‌ترین درخواست و دغدغه‌های مردم آستانه‌اشرفیه است که باید مسؤولان مربوطه و همه دستگاه به‌صورت شبانه‌روزی تمام تلاش خود برای اتمام این پل را انجام دهند.

به گزارش فارس، پل کابلی شهرستان آستانه‌اشرفیه با یک دهنه 159 متری در حال ساخت از نوع پل‌های کابلی با شکل و شمایل کشتی بزرگ است که می‌تواند یکی از جاذبه‌های گردشگری و زیباسازی در گیلان باشد؛ اما عملیات اجرایی این پل از اواخر سال 1380 با برآورد مالی افزون بر 6 میلیارد تومان آغاز شد و امروز پس از ۱۸ سال و علیرغم تلاش و پیگیری‌های بسیار هنوز به پایان نرسیده است.

انتهای پیام/84008

منبع: فارس

کلیدواژه: مسکن پل رشد اقتصادی شهرسازی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۳۴۵۵۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ساخت ۵ هزار خوابگاه متاهلی تا پایان دولت

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای کهگیلویه و بویراحمد، محمد علی زلفی گل در آیین کلنگ زنی دومین سرای دانشجویی متاهلی در یاسوج گفت: سه هزار خوابگاه متاهلی در سراسر کشور در دست ساخت است. 

وی با بیان اینکه توسعه فیزیکی زیرساخت ها از دستور کار خارج شد گفت: افزایش کیفیت زیرساخت هایی دانشجویی اولویت کاری این وزارت خانه است . 

 

دیگر خبرها

  • آغاز کشت بادام زمینی در شهرستان آستانه اشرفیه
  • ستاره پرسپولیس در لیست سیاه اوسمار
  • تولید قوی در گرو استفاده از ظرفیت مردم 
  • اتفاق جالب بعد از حذف پرسپولیس در اراک؛ بازیکن حریف برای سرخ‌ها آرزوی موفقیت کرد
  • بیجار از نبود هتل مناسب رنج می‌برد/ لزوم توسعه زیرساخت‌های فرهنگی
  • ممنوعیت هرگونه خرید و فروش اراضی شهرک‌های صنعتی قبل از اخذ پایان کار و اتمام سالن تولید
  • ساخت ۵ هزار خوابگاه متاهلی تا پایان دولت
  • گلایه مردم از عدم اتمام آسفالت ریزی محور پلدشت به مرگنلر 
  • آغاز نصب انشعابات آب در روستای سرپله آبدانان
  • سیل آرزوی ۱۲ ساله دانش‌آموزان زیرکوهی را با خود برد/ ارتش به داد کنکوری‌ها رسید +فیلم