Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از روابط عمومی و امور بین‌الملل موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس، سرلشکر محسن رضایی دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام که عصر روز پنجشنبه ۱۲ دی ماه در نشست تخصصی روایان کشور  در حاشیه پنجمین اجلاس ملی فعالان مردمی جهاد و شهادت در سالن همایش‌های خلیج فارس موزه دفاع مقدس سخن می‌گفت، همچنین از حضرت زینب(س) به‌عنوان سخنگوی پر قدرت بزرگ‌ترین حادثه تاریخ نام برد و گفت: امیدواریم فرهنگ جهاد و شهادت که از عاشورا و با رشادت‌ شخصیت‌هایی همانند حضرت زینب(س) به ما رسیده است با زبان صادقانه راویان در نسل‌های آینده ترویج یابد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی توسل به ائمه اطهار(ع) را یکی از رموز موفقیت‌آمیز دفاع مقدس دانست و اضافه کرد: در دوران دفاع مقدس، هیچ عملیاتی نبوده است که با رمز یا زهرا (س) با شکست به پایان برسد؛ در برخی از عملیات‌ها نیز هرگاه به بن‌بست می‌رسیدیم نام عملیات را به نام حضرت زهرا(س) مزین می‌کردیم و مشکل رفع می‌شد.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام، افزود: "جنگ" امانت بزرگی است که نباید برای دفاع از جناح و گروه خود، روایت‌گری کنیم چرا که این عملکردهای اشتباه یک تهدید خطرناک و بزرگ است؛ تاکنون نیز بسیاری از بنده خواسته‌اند که خاطرات خود را مکتوب کنم اما نپذیرفته‌ام.

وی اظهار کرد: در جنگ دو نوع ابتکار و نوآوری داشتیم. اول: ابتکارات کلی و دوم: ابتکارهای اجرایی جنگ. سال نخست ایران با شکل خاصی می‌جنگید یا به صورت جنگ‌های ستاد نامنظم با فرماندهی شهید چمران و یا به صورت جنگ کلاسیک؛ اما از سال دوم جنگ با قواره تازه‌ای کار خود را دنبال کرد.مکتب، قواره، مدل، الگو و چارچوب جنگ ایران در سال دوم جنگ تحمیلی تغییر کرد و در نتیجه ایران اسلامی توانست به واسطه این تغییر به شکست حصر آبادان برسد.

وی ادامه داد: اخیرا نیروی دریایی آمریکا تحقیقاتی انجام داده است که در آینده اگر میان ایران و آمریکا جنگ شود فرماندهان نظامی ایران چگونه تصمیم می‌گیرند، این مطالعات بر اساس شیوه عملیات فرماندهان در جنگ تحمیلی مورد بررسی قرار گرفته است.

رضایی گفت: نیروهای انقلاب امروزه بیش از گذشته باید به یکدیگر نزدیک‌ شوند چرا که اگر قرار باشد جدا از یکدیگر کار کنند برکت کار از بین می‌رود به ویژه زمانی که خود ما احساس کنیم نسبت به دیگران فرق داریم.

وی خاطرنشان کرد: برخی می‌گویند محسن رضایی در جنگ بر اساس استخاره عمل کرده است در حالی‌که ما فقط به قرآن کریم پناه آوردیم که آثار آن را نیز در دفاع مقدس مشاهده کردیم و این توسل همانند توسل به ائمه اطهار (ع) است.

او با تاکید بر اینکه دفاع مقدس بزرگ‌ترین ذخیره علمی، معنوی و نظامی است، تصریح کرد: اکنون این امانت بر عهده ما گذاشته است و ما باید این عملیات را به شیوه مطلوب به نسل آینده منتقل کنیم.

رضایی لازمه کار روایت‌گری را مطالعه و ارائه نقل قول مستند، دانست و درپایان متذکر شد: روایتگر باید داشته‌های خود را در اختیار مخاطب قرار دهد و اگر موضوعی را نمی‌داند بدون تعارف اعلام کند، در مورد آن موضوع اطلاعات لازم را در اختیار ندارد.

کد خبر 474939 برچسب‌ها محسن رضایی

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: محسن رضایی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۳۴۵۶۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افتتاح موزه‌های دفاع مقدس در ۵ استان کشور

به گزارش خبرنگار مهر، سردار بهمن کارگر عصر دوشنبه در جلسه‌ای را که با حضور استاندار گلستان برگزار شد، با بیان اینکه همه مردم از هر قوم، زبان و دینی در دفاع مقدس سهم داشتند، اظهار کرد: هیچ فردی نمی‌تواند دفاع مقدس را انحصاری کند چرا که همه اقشار جامعه در آن نقش داشته‌اند.

وی با اشاره به اینکه باید ایثارگری‌ها و رشادت‌های رزمندگان دفاع مقدس را به نسل امروز انتقال دهیم، افزود: این داشته باید به عنوان میراث از آن نگهداری شود تا در اختیار آیندگان قرار گیرد.

رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس کشور گفت: اگر چه به نقش بانوان در دوران دفاع مقدس زیاد پرداخته نشده است اما باید گفت نقش این قشر از جامعه کمتر از مردان نبود و نباید آن را به فراموشی سپرد.

وی یادآور شد: تا کنون اقدامات خوبی از سوی استان گلستان برای حفظ آثار و ارزش‌های دفاع مقدس صورت گرفته است که بسیار مورد توجه است.

کار گر از افتتاح پنج موزه دفاع مقدس در پنج استان کشور خبر داد و اظهار کرد: این پروژه امسال در سالروز عملیات بیت المقدس و آزادسازی خرمشهر در استان‌هایی چون گلستان، لرستان، گیلان، زنجان و قزوین به بهره برداری خواهد رسید.

کد خبر 6098778

دیگر خبرها

  • عکس قدیمی از آیت الله هاشمی و محسن رضایی درحال خوردن آش افطاری
  • لفاظی وزیر دفاع آمریکا علیه ایران
  • محسن رضایی زیر ذره‌بین؛ از دوستی قدیمی با قالیباف تا تغییر استراتژی!
  • ترکیب دل‌انگیزی از ایران و عراق و افغانستان
  • استراتژی جدید برادر محسن؟ / رای اصولگرایی به رضایی برای زدن قالیباف
  • محسن رضایی در جلسه شورای مرکزی شورای وحدت
  • «سروان شوذب مشکینی» زیر تیغ نقد
  • کتاب‌هایی که اگر فیلم شوند، پرفروش می‌شوند
  • افتتاح موزه‌های دفاع مقدس در ۵ استان کشور
  • حضور نشر سرو با بیش از ۱۱۳ عنوان اثر در نمایشگاه کتاب تهران