Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-05-07@17:04:18 GMT

معاون وزیر: ورزش باید به باور عمومی تبدیل شود

تاریخ انتشار: ۱۲ دی ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۳۴۵۸۰۳

معاون وزیر: ورزش باید به باور عمومی تبدیل شود

سید عبدالحمید احمدی عصر پنجشنبه در نخستین نشست شورای ورزش همگانی خراسان جنوبی که به ریاست معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار برگزار شد افزود: زمانی ورزش باور عمومی می‌شود که همه مردم ایران بدون مشوق‌های مادی، برنامه ورزشی داشته باشند و وجه تمایز ما با کشورهایی که در عرصه ورزش پیشگام هستند، همین است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی گفت: آنها توانسته‌اند ورزش را با ظرفیت‌های خود به باور عمومی تبدیل کرده و ورزش در سبک زندگی  مردم نهادینه شده است.

معاون وزیر ورزش و جوانان با تاکید بر اینکه تمامی نهادهای فرهنگی و دستگاه‌هایی که جامعه هدف مشخص دارند باید در همگانی کردن ورزش تلاش کنند افزود: وقتی حرف اول و آخر ما در ورزش مدال، سکو و قهرمانی شود اما مردم را فراموش کنیم ناگهان متوجه مسایلی می‌شویم که جبران آن بسیار سخت و دشوار است.

وی با اشاره به شرایط موجود کشور و مشکلاتی که تحریم‌ها به وجود آورده‌اند اظهار داشت: اما با این وجود در شرایط جنگ اقتصادی می‌خواهیم همه کارها منطبق با نیاز مردم پیش برود که باید تلاش‌ها مضاعف شود.

احمدی با توصیه به همدلی بین دستگاه‌های اجرایی برای رفع نیازهای مشترک در حوزه ورزش گفت: باید  از جزیره‌ای عمل کردن به سمت هم‌افزایی پیش برویم که تشکیل شورای ورزش همگانی نیز همین هدف را دنبال می‌کند.

وی ضمن تقدیر از نگاه ویژه استاندار خراسان جنوبی به حوزه ورزش گفت: این نوع نگاه و وجود همکاری بین دستگاهی می‌تواند نویدبخش آینده بهتری برای موضوع ورزش باشد که وزارتخانه نیز به نیازهای استان توجه ویژه‌تر خواهد داشت.

معاون فرهنگی و توسعه ورزش همگانی وزیر ورزش و جوانان بر ایجاد باور عمومی در ورزش از سوی هیات‌های ورزشی استان تاکید کرد و گفت: در این راستا از تمام ظرفیت‌های موجود به خصوص مکان‌های ورزشی در اختیار دستگاه‌ها برای استفاده هیات‌های ورزشی باید استفاده کرد و نباید سالن ورزشی که با هزینه مردم ساخته شده به روی آنها بسته باشد.

وی همچنین از اختصاص یک میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان اعتبار به خراسان جنوبی در حوزه ورزش همگانی خبر داد و گفت: تخصیص‌ این اعتبار تا پایان سال ادامه دارد که انتظار می‌رود با مدیریت منابع بتوان بهترین اثر را شاهد بود.

بازاریابی اجتماعی رویکرد جدید در همگانی کردن ورزش است

مدیرکل توسعه ورزش همگانی وزارت ورزش و جوانان نیز در این نشست بازاریابی اجتماعی را رویکرد جدید این وزارتخانه در همگانی کردن ورزش عنوان کرد و گفت: فقط به برگزاری رویداد ورزشی نباید بسنده کرد بلکه نیازمند تغییر سبک زندگی و رفتار مردم هستیم که این مهم نیز نیاز به تخصص مکانیزم و دانش جدید نیاز دارد.

افشین ملایی اظهار داشت: مغفول ماندن نیاز ملی کشور در ورزش همگانی یکی از چالش های بزرگ بوده و تاکنون رویکرد علمی و موثری در ورزش همگانی استفاده نشده است.

وی افزود: ورزش همگانی در پیشگیری از آسیب‌های جسمانی و روانی و کنترل بیماری‌های غیرواگیر مثمرثمر است.

مدیرکل توسعه ورزش همگانی وزارت ورزش و جوانان با بیان اینکه بیش از ۵۹ درصد مردم ایران دچار چاقی هستند افزود: تا قبل از این تصور می‌شد در روستاها چابکی بیشتر وجود دارد اما سبک زندگی ایرانی در روستاها هم به سمت کم‌تحرکی بیشتر رفته است.

وی از گرفتار بودن ۳۷ درصد جمعیت ایران به فشار خون خبر داد و گفت: این بیماری غیرواگیر درمان قطعی ندارد و فقط باید مدیریت شود.

ملایی اظهار داشت: نسل‌های آینده نیز از شرایط موجود تاثیر می‌پذیرند و اگر این میزان بیماری به نسل‌های آینده نیز سرایت کند دچار خسران نسلی می‌شویم.

وی با اشاره به اینکه ۵۱.۱ درصد مردم ایران ورزش می‌کنند و حدود ۴۹ درصد هیچ فعالیت ورزشی ندارند گفت: البته استاندارد جهانی ۱۵۰ دقیقه فعالیت ورزشی است که میانگین ورزش ایرانیان ۲۴ دقیقه است.

مدیرکل توسعه ورزش همگانی وزارت ورزش و جوانان ادامه داد: ۶۲ درصد کسانی که ورزش انجام داده‌اند نرمش یا پیادهروی بوده و با ۵۱ فدراسیون ورزشی ارتباط معناداری ندارند که می‌تواند به این معنا باشد، فدارسیون‌ها نتوانسته‌اند با جذابیت‌ های ورزشی مردم را جلب یا تشویق کنند.

وی تاکید کرد: در بازاریابی اجتماعی وزارت ورزش سرمایه گذاری می‌کند که در این حوزه گروه مخاطب هدف است و به شکل توده‌ای و کلی نمی‌توانیم مردم را به سمت ورزش سوق دهیم.

ملایی خواستار تالیف گروه مخاطب در سطح استان‌ها شد و افزود: درک نیازهای مخاطب و پاسخ به آنها مهم است زیرا نمی‌دانیم مردم به چه ورزش و با شرایط یا قیمتی نیاز دارند.

وی بر اولویت‌بندی گروه‌های هدف نیز تاکید کرد و گفت: پس از آن می‌توانیم به سمت تعیین اهداف رفتاری پیش رفته و به دنبال انگیزه‌هایی برای توسعه ورزش همگانی باشیم.

مدیرکل توسعه ورزش همگانی وزارت ورزش و جوانان با بیان اینکه باید ورزش به عنوان مسئله در زندگی افراد تبدیل شود اضافه کرد: الگوی توسعه ورزش همگانی چهار سیستم است که در دل بازاریابی اجتماعی است لذا باید روی نگرش دانش مردم نسبت به فواید ورزش سرمایه گذاری کنیم.

وی راه‌اندازی کمپین ملی را یکی از نیازهای موجود برشمرد و ادامه داد: در این مسیر صدا و سیما و رسانه‌ها در خصوص خطرات کم‌تحرکی می‌توانند به جامعه نهیب بزنند.

 ملایی ایجاد زیرساخت‌های مناسب برای فعالیت‌های ورزشی را در جامعه ضروری دانست و گفت: حکمیت بدون بررسی هزینه‌های ورزش اگر دعوت کننده باشد اجابت نمی‌شود لذا هزینه‌های ورزش به شدت باید کاهش و رفتارهای غیر ورزشی افزایش یابد.

وی با اشاره به اینکه تاکنون میزان مشارکت‌های ورزشی مردم برای حاکمیت مهم نبوده است ادامه داد: اما اکنون کار علمی در وزارت ورزش و جوانان شروع شده که امیدواریم تا پایان سال بتوانیم میزان مشارکت مردم در ورزش را رسما اعلام کنیم.

مدیرکل توسعه ورزش همگانی وزارت ورزش و جوانان با تاکید بر اینکه امکانات موجود در سطح استان باید هم‌افزا شود افزود: ساخت و سازهای ورزشی زیاد بوده اما دسترسی مردم با این اماکن مشکل است که انتظار می‌رود این موارد بیش از پیش در دستور کار مسوولان استانی باشد.

وی با ابراز امیدواری از اینکه مسئله سلامت و عدم مشارکت مردم در ورزش تبدیل به اولویت استانی شود گفت: انتظار می‌رود ائتلاف قوی در خراسان جنوبی ایجاد و با ترویج بازاریابی اجتماعی در توسعه ورزش همگانی تلاش شود.

منبع: جماران

کلیدواژه: قیمت خودرو قیمت بنزین بودجه 99 چاقی مردم ایران معاون سیاسی امنیتی وزارت ورزش و جوانان وزیر ورزش و جوانان قیمت خودرو قیمت بنزین بودجه 99 امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۳۴۵۸۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ارتباط مستقیم فرمانده انتظامی استان با مردم

رئیس بازرسی پلیس استان گفت: جلسه ارتباط مستقیم فرمانده انتظامی استان با مردم هفدهم اردیبهشت ماه برگزار می‌شود.

وی بیان داشت: در تداوم برگزاری جلسه‌های ارتباط مستقیم مردمی در سال ۱۴۰۳ جلسه ارتباط مستقیم مردم با فرمانده انتظامی استان به همراه، رئیس پلیس راهور و معاون نیروی انسانی روز دوشنبه هفدهم اردیبهشت از ساعت ۱۲:۳۰ الی ۱۳:۳۰ در محل دفتر نظارت همگانی بازرسی برگزار می‌شود.

وی بیان کرد: هم استانی‌های عزیز می‌توانند موضوعات خود را از طریق شماره شماره تلفن‌های ۱۹۷، ۰۳۴۲۱۸۲۴۸۴۵، ۰۳۴۲۱۸۲۴۸۱۲، ۰۳۴۲۱۸۲۴۸۴۹ و ۰۳۴۲۱۸۲۴۸۳۶ و یا مراجعه حضوری به محل دفتر نظارت همگانی واقع در کرمان- خیابان شهید ناصر فولادی (شهید عباس صباحی) با مسئولان انتظامی استان مطرح کنند.

باشگاه خبرنگاران جوان کرمان کرمان

دیگر خبرها

  • اهدای بیش از ۲ میلیون واحد خون در سال گذشته
  • تقدیر از معلم باید به فرهنگ همگانی تبدیل شود
  • اسبقیان: هدف هیئت دولت ممانعت از ورود بانوان به ورزشگاه‌ها نیست/ هیچ مشکلی با تاج نداریم
  • گزارش وزیر ورزش از اقدامات و افتخارآفرینی ورزش کشور به رئیس جمهور
  • تبریز میزبان نشست ملی هم اندیشی رؤسای گروه‌های توسعه ورزش همگانی
  • ارتباط مستقیم فرمانده انتظامی استان با مردم
  • خلیلی: طرح گذرگاه‌های ورزش با جدیت در کشور دنبال می‌شود
  • نشست اضطراری معاون وزیر با تاج درباره زنان تماشاگر
  • جلسه معاون وزیر با تاج درباره اتفاقات اخیر
  • آخوندی: توانستیم یک مجموعه ورزشی مخروبه را دوباره فعال کنیم