Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، DeepMind، یک شرکت هوش مصنوعی مستقر در انگلیس است که توسط گوگل در سال ۲۰۱۴ خریداری شد. این شرکت فعالیت خود را روی مشکل تشخیص سرطان سینه متمرکز کرده است. اگرچه سرطان سینه شایع‌ترین نوع سرطان در بین زنان است، تشخیص آن به دلیل زیاد بودن موارد مثبت کاذب دشوار است (وقتی که به نظر می‌رسد ماموگرافی غیر طبیعی باشد) که باعث پریشانی می‌شود و می‌تواند به مداخلات پزشکی غیرضروری منجر شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

DeepMind یک مدل هوش مصنوعی ایجاد کرده است که می‌تواند سرطان سینه را از طریق اسکن‌های ضربان‌های مثبت و منفی بافتی بدن تشخیص دهد.

بیشتر بخوانید: برنامه تقویم پروتون‌میل با امنیت بالا عرضه خواهد شد

این شرکت هوش مصنوعی خود را با استفاده از داده‌های شناسایی نشده از بیماران در ایالات متحده و انگلیس آموزش داده و نشان داد که می‌تواند به صورت دقیق‌تر انواع سرطان را تشخیص دهد. جالب توجه است، تعداد تشخیص اشتباه سرطان در کشور انگلیس نسبت به آمریکا کمتر است و این مسئله نشان می‌دهد که دقت هوش مصنوعی گوگل در انگلیس بیشتر از آمریکا است.

بر خلاف متخصصان انسانی که از تاریخچه بیمار و ماموگرافی‌های قبلی برای ارزیابی تشخیص بیماری استفاده می‌کردند، هوش مصنوعی جدید شرکت DeepMind فقط به جدیدترین ماموگرافی هر بیمار دسترسی دارد. با وجود این، هوش مصنوعی می‌تواند تصمیمات غربالگری را با دقت بیشتری نسبت به متخصصان اتخاذ کند و این مدل را می‌توان به جمعیت‌های مختلف تعمیم داد - مانند زنان در ایالات متحده در مقایسه با زنان در انگلیس. توسعه‌دهندگان هوش مصنوعی تأکید می‌كنند كه این تحقیق در مراحل اولیه است و قبل از آماده شدن این سیستم برای استفاده گسترده ، مطالعات و همکاری بیشتری با ارائه دهندگان مراقبت‌های بهداشتی لازم خواهد بود.

DeepMind در گذشته برای اهداف پزشکی از لکه بینی بیماری‌های چشمی گرفته تا پیش بینی بیماری کلیه از هوش مصنوعی استفاده می‌کرد. با این حال، این موضوع نیز مورد بحث و جدال‌های قابل توجهی بوده است. در سال ۲۰۱۷، مشخص شد که سیستم ملی سلامت انگلیس داده‌های خود را با DeepMind با "مبنای قانونی نامناسب" به اشتراک گذاشته است و این شرکت ۱.۶ میلیون پرونده بیمار را بدون رضایت مستقیم بیماران دریافت کرده است. این قانون باعث نقض قوانین حفظ حریم خصوصی شد و سازمان نظارت بر اطلاعات بریتانیا این شرکت را محاکمه کرد؛ بنابراین NHS کار خود را با DeepMind در صورت لو نرفتن اطلاعات بیماران ادامه داد.

انتهای پیام/

 

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: تشخیص سرطان سینه گوگل هوش مصنوعی هوش مصنوعی در تشخیص بیماری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۳۴۶۰۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

غربالگری و تشخیص زودهنگام ۶ نوع سرطان با محصول ایرانی جدید

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، امیر صادقی معاون مرکز رشد فناوری‌های بالینی، از تجاری سازی سه محصول نوآورانه که با مشارکت پژوهشکده گوارش و کبد و شرکت‌های دانش بنیان تولید شده است، خبر داد.

وی افزود: نرم افزار کلین‌آپ به عنوان ابزار تشخیصی، یکی از محصولات نوآورانه پژوهشکده گوارش و کبد است که نمونه خارجی ندارد. این محصول با هدف غربالگری و تشخیص زودهنگام ۶ نوع سرطان و بیماری‌های غیر واگیر قلبی و عروقی، کبد چرب و سلامت روان به بهره‌برداری رسیده است.

به گفته وی، خطر ابتلاء به سرطان‌های روده بزرگ که قابل پیشگیری‌ترین نوع سرطان است، سرطان معده، سینه، دهانه رحم، ریه و پروستات توسط این نرم افزار قابل ارزیابی است.

نرم‌افزار کلین‌آپ با به‌کارگیری از ظرفیت هوش مصنوعی، ابتلاء به این بیماری‌ها را خطرسنجی می‌کند.

صادقی اظهار کرد: کیت تشخیص همزمان آنتی ژن هیلکوباکتر پیلوری و خون مخفی در مدفوع نیز تنها محصولی است که به طور همزمان غربالگری معده و روده بزرگ را انجام می‌دهد.

وی ادامه داد: این کیت نمونه خارجی ندارد و کاربری آسان، صرفه‌جویی در زمان، امکان استفاده خانگی، پایین بودن قیمت و تفسیر آسان از مزایای آن است.

معاون مرکز رشد فناوری‌های بالینی تصریح کرد: افراد پس از استفاده از نرم افزار کلین‌آپ، در صورت دریافت هشدار و خطرسنجی ابتلاء به بیماری‌های معده و روده بزرگ، می‌توانند برای بررسی دقیق‌تر از کیت کومبو استفاده کنند. این کیت در داروخانه‌ها موجود است.

صادقی در خصوص سومین محصول رونمایی شده، تصریح کرد: فورسپس بیوپسی و سایر تجهیزت مربوط به آندوسکوپی نیز با تکیه بر توان داخلی در پژوهشکده گوارش و کبد تولید شده که دارای استاندارد ISO است.

کد خبر 6091852

دیگر خبرها

  • اپل کارمندان هوش مصنوعی گوگل را دزدید
  • تشخیص سه سرطان خطرناک فقط با یک نمونه خون + فیلم
  • دستگاه غربالگری سرطان سینه با قیمت کمتر ساخته شد
  • دستگاهی برای غربالگری سرطان سینه با قیمت کم‌تر ساخته شد
  • کمک فوری برای جراحی این مادر سرطانی
  • کمبود ویتامین D چه خطراتی برای زنان دارد؟
  • غربالگری و تشخیص زودهنگام ۶ نوع سرطان با محصول ایرانی جدید
  • کمبود این ویتامین باعث سرطان پروستات و سرطان سینه می‌شود
  • آیا بهبود یافتگان سرطان سینه بار دیگر به سرطان مبتلا می شوند؟
  • خطری که بازماندگان سرطان سینه را تهدید می‌کند