Web Analytics Made Easy - Statcounter

رویداد۲۴درباب احتمال میزان مشارکت در زمان انجام نظرسنجی تمایل مردم تهران برای شرکت در انتخابات 21 درصد و برای مردم استان تهران 27 درصد می باشد.

همچنین44.2 درصد مردم استان تهران گفته اند به هیچ وجه در انتخابات مجلس شرکت نمی کنند که این نسبت برای مردم شهر تهران 49.4 درصد و برای مردم شهرستان‌های تهران 34.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

1 درصد است، در خصوص دلایل عدم مشارکت، 44.6 درصد از کل کسانی که گفته اند به هیچ وجه در انتخابات مجلس شرکت نمی کنند یا احتمال کمی دارد که شرکت کنند، دلیل عدم مشارکتشان این است که معتقدند شرکت کنند یا شرکت نکنند آنهایی که میخواهند به مجلس می روند .

42.9 درصد آنها گفته اند با انتخاب هرکس وضع به همین صورت می ماند. 41.7 درصد نیز به این دلیل اشاره کرده اند که در اعتراض به شرایط بد اقتصادی شکرت نمی کنند. البته 42.9درصد افراد در استان تهران گفته اند اگرتا ایام انتخابات وضع اقتصادی کشور بهتر شود در انتخابات مجلس شرکت میکنند.

پیش از نیمی از پاسخگویان (55.1 درصد) گفته اند به سلامت انتخابات پیش رو اعتماد ندارند. در مقابل نیز 40.6 درصد به سلامت انتخابات اعتماد داشته اند. میزان اعتماد به سلامت انتخابات در شهر تهران 36.5 درصد و در شهرستان های تهران 36.5 درصد و در شهرستان های تهران 48.5 درصد می باشد. 41/3 درصد پاسخگویان گفته اند وقتی انتخابات قبلی را نگاه می کنند به نظرشان شرکت مردم در انتخابات باعث شده وضع بدترشود و تنها 9.4 درصد گفته اند باعث بهبود اوضاع شده است و 43.2 درصد نیز معقتدند اثری نداشته است.

37/6 درصد از پاسخگویان علت اصلی نارضاتی خود از وضعیت کشور را افزایش قیمت (گرانی)، 16.5 درصد اقتصاد کشور، 6.5 درصد بی تدبیری مسئولان، 6.1 درصد اشتغال، 3.2 درصد معیشت، 2.9 درصد عدم شفافیت مسئولین و دروغگو بودن مسئولین، 2درصد فساد اقتصادی-اختلاس،1.7 درصد اهمیت ندادن به مردم، 1.3 درصد عدم آزادی و دموکراسی و 1.2 درصد درآمد کم دانسته اند.

در خصوص میزان امیدواری مردم به بهبود وضعیت کشور در سال آینده 51.8 درصد از پاسخگویان استان تهران بیان کرده اند سال آینده وضع کشور بدتر خواد شد. این میزان در شهر تهران 53.5 درص و در شهرستان های تهران 48.4 درصد است. تنها 16 درصد از پاسخگویان استان تهران گفته اند سال اینده وضع کشور بهتر خواه شد. این نسبت در شهر تهران 14.8 درصد و در شهرستان های تهران 18.2 درصد است.

تنها 40 درصد شهروندان تهرانی صداوسیما را به عنوان اولویت کسب اخبار و پیگیری موضوعات روز معرفی کردند. 60 درصد دیگر، یعنی بیش از نصف حاضران در این نظرسنجی، گفته‌اند شبکه‌های اجتماعی، ماهواره، مطبوعات، دوستان و آشنایان اولویت‌های کسب اخبار آنها را تشکیل می‌دهند. همچنین بیش از 90 درصد مردم به سایر شیوه‌های خبرگیری به جز صداوسیما دسترسی دارند.

75 درصد، مردم را در اعتراضات آبان‌ماه محق دانستند، اما در مجموع این اعتراضات را بی‌نتیجه‌ قلمداد می‌کنند. 50 درصد معتقدند این اعتراضات نفعی برای کشور ندارد و 42 درصد نیز مخالف این برداشت هستند. 66 درصد نتیجه آن را اغتشاش و ناامنی می‌دانند، ولی 25 درصد با این برداشت مخالف‌اند. در حالی که فقط 41 درصد معتقدند این اعتراضات مسئولان را مجبور به اصلاح سیاست‌ها می‌کند، 49 درصد نظر مقابل این گزاره را دارند.

لینک کوتاه: www.rouydad24.ir/000pxp خبر های مرتبط

منبع: رویداد24

کلیدواژه: رویداد24 اعتراضات مردمی اعتراضات آبان انتخابات مجلس یازدهم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rouydad24.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رویداد24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۳۴۶۲۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انتخابات ۱۴۰۲ توسط ۷۵ هزار نفر عوامل اجرایی استان تهران برگزار شد

به گزارش خبرنگار مهر، سعید ضیایی صبح شنبه در حاشیه مراسم تقدیر از مجریان برگزاری دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری که در فیروزکوه برگزار شد، ضمن گرامیداشت عملیات غرور آفرین «وعده صادق» با اشاره به حضور گسترده مردم به خصوص مردم ولایتمدار فیروزکوه در انتخابات اسفندماه ۱۴۰۲ اظهار کرد: خداوند را شاکر هستیم که این حماسه بزرگ رقم خورد.

ضیایی با اشاره به کشیده شدن انتخابات در حوزه انتخابیه ورامین و تهران به دور دوم، گفت: خوشبختانه در دور اول، انتخابات با قوت و قدرت در همه حوزه‌ها برگزار شد و امیدوار هستیم که در مرحله دوم هم شاهد برگزاری انتخاباتی امن توأم با مشارکت حداکثری مردم باشیم.

مدیر کل دفتر امور سیاسی، انتخابات و تقسیمات کشوری استانداری تهران در خصوص برگزاری دور دوم انتخابات به صورت تمام الکترونیکی عنوان کرد: در مرحله دوم برای حوزه انتخابیه تهران، ری، شمیرانات اسلامشهر و پردیس انتخابات به صورت تمام الکترونیک و در حوزه‌های ورامین، قرچک و پیشوا انتخابات به طور نیمه الکترونیک برگزار خواهد شد.

وی با بیان اینکه برگزاری انتخابات به صورت تمام الکترونیک موجب تسریع و تسهیل در فرآیند اخذ رأی و شمارش آرا می‌شود، افزود: امیدوار هستیم که در این خصوص با کسب تجربه‌ای مطلوب، برای برگزاری انتخابات‌های بعدی نیز از این امکان بهره مند شویم.

مدیر کل دفتر امور سیاسی، انتخابات و تقسیمات کشوری استانداری تهران در خصوص صحت انتخابات نیز اظهار کرد: صحت انتخابات در همه حوزه‌های انتخابیه استان تهران به تأیید شورای محترم نگهبان رسیده است.

ضیایی افزود: در دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی ۳۲ نفر در حوزه انتخابیه تهران برای ۱۶ کرسی و دو تن از نامزدها نیز برای رسیدن به یک کرسی مجلس در ورامین با هم رقابت خواهند کرد.

مدیر کل انتخابات استانداری تهران در پایان با بیان اینکه در دوره اول انتخابات مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری در استان تهران بیش از ۷۵ هزار نفر به عنوان عوامل اجرایی حضور داشتند، گفت: خداوند را شاکر هستیم که با وجود همه فشارها توانستیم انتخابات مرحله اول را طبق چهار مؤلفه مورد تاکید مقام معظم رهبری اعم از «امنیت، سلامت، رقابت و مشارکت» برگزار کنیم و انشاالله برای دوره دوم نیز از تمام ظرفیت‌ها جهت برگزاری باشکوه انتخابات بهره خواهیم گرفت.

کد خبر 6089609

دیگر خبرها

  • دیدنی های امروز؛ از اعتراضات ضداسرائیلی تا مهمات منفجر نشده در غزه
  • سرمایه گذاری دو هزار میلیارد تومانی در حوزه تامین برق شهر تهران
  • دستگاه‌های مختلف مردمی و فرهنگی در انتخابات همکاری داشتند
  • شوراهای اسلامی به‌منظور حکمرانی مردمی شکل گرفتند
  • برگزاری انتخابات تمام الکترونیک در پنج حوزه انتخابیه تهران
  • ۷۵ هزار نفر از عوامل اجرایی در استان تهران انتخابات ۱۱ اسفند ۱۴۰۲ را برگزار کردند
  • ۷۵ هزار نفر از عوامل اجرایی در تهران انتخابات اسفند ۱۴۰۲ را برگزار کردند
  • انتخابات ۱۴۰۲ توسط ۷۵ هزار نفر عوامل اجرایی استان تهران برگزار شد
  • تهرانی‌ها در این دو منطقه بیشتر تصادف می‌کنند
  • تهرانی‌ها امروز یک نفس راحت می‌کشند!