Web Analytics Made Easy - Statcounter

"محسن بهشتی" روز پنجشبه در جلسه شورای معادن استان قم بیان کرد: برای ایجاد ارزش افزوده از این دریاچه طرح استحصال منابع معدنی و ایجاد ظرفیت های گردشگری در دستور کار قرار دارد.

وی خاطرنشان کرد: برای استفاده از ظرفیت ها و ارزش افزوده دریاچه نمک و احداث مسیر دسترسی که امتیاز آن به کمیته امداد واگذار شده باید تصمیمات کاربردی در یک بازده زمانی کوتاه انجام بگیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری قم خاطرنشان کرد: ایجاد شهرک نمک یکی از رویکردهای استان قم در بهره برداری از این ظرفیت مغفول مانده است.

گرد محرومیت بر چهره بخش قمرود سنگینی می کند

بهشتی همچنین عنوان کرد: با وجود بهره برداری از محور قم-گرمسار هنوز اتفاق خاصی در مسیر رشد و پیشرفت بخش قمرود صورت نگرفته است.

وی اضافه کرد: بهره برداری از دریاچه نمک و استحصال منابع معدنی و ظرفیت های گردشگری می تواند غبار از چهره محروم منطقه قمرود کنار بزند.

استان قم دارای یک شهرستان به همین نام و پنج بخش مرکزی، جعفریه، سلفچگان، کهک و خلجستان است؛ بخش مرکزی قم با بیش از هفت هزار و ۵۰۰ کیلومترمربع دارای ۲ دهستان قنوات و قمرود است که جمعیتی حدود ۳۵ هزار تن دارد.

وی ابراز کرد: یکی از بیشترین استفاده کنندگان معادن راه و شهرسازی بوده و باید از ظرفیت این دستگاه در مسیر بهره برداری از معادن بهره برد.

بهشتی عنوان کرد: برای بهره برداری کمربندی جدید قم و احداث جاده قم- اراک باید معدن مورد نیاز به سرمایه گذار و معدن کار اهلیت دار واگذار گردد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری قم ابراز کرد: مهمترین مشکل معدن کاران استان در استحراج این منابع با روستاهای اطراف است.

وی اضافه کرد: روستائیان استان از اینکه هیچ سودی از استخراج منابع معدنی به آنها اختصاص پیدا نکرده و محیط زیست هم تخریب نمی شود ناراضی می باشند.

نماینده قم: معادن شن و ماسه رودخانه قمرود را در معرض خطر قرار داده است

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی با اشاره به بهره برداری نامتعارف معادن شن و ماسه در رودخانه قمرود گفت: بهره برداری های نامتعارف به حریم این رودخانه تجاوز کرده و آن را در معر خطر زیست محیطی قرار داده است.

احمد امیرآبادی فراهانی روز پنجشنبه در جلسه شورای معادن استان قم عنوان کرد:در برداشت از منابع معدنی رودخانه قمرود باید مراقبت های جدی صورت بگیرد.

وی بیان داشت: به دلیل بهره برداری خارج از عرف چاه های عمیق و متعددی در مسیر این رودخانه به ایجاد شده است.

وی اضافه کرد: ایجاد این چاله های مصنوعی سبب شده تا حقابه های اختصاص یافته به بسیاری از کشاورزان پایین دست قمرود نرسیده و در این حفره های عمیق حبس شود.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: برای اختصاص حقابه های کشاورزان پایین دست رودخانه قمرود از کانال انتقال آب یکی از کشاورزان بخش خصوصی استفاده خواهد شد.

استان قم دارای یک شهرستان به همین نام و پنج بخش مرکزی، جعفریه، سلفچگان، کهک و خلجستان است؛ بخش مرکزی قم با بیش از هفت هزار و ۵۰۰ کیلومترمربع دارای ۲ دهستان قنوات و قمرود است که جمعیتی حدود ۳۵ هزار تن دارد.

اختیارات استانداران افزایش می یابد

امیرآبادی در ادامه بیان داشت: افزایش اختیارات استانداران یکی از طرح های در دست بررسی کمیسیون تلفیق است.

وی افزود: در صورتی که این طرح در کمیسیون تلفیق نهایی شود اتفاق بزرگی در مدیریت شرایط اقتصادی استان در شرایط تحریم ایجاد خواهد شد.

وی اضافه کرد: افزایش اختیار استانداران در دور زدن تحریم ها و جذب و حمایت از سرمایه گذاری نقش عمده ای در سطح کشور دارد.

در دهمین جلسه شورای معادن استان قم که به ریاست استاندار برگزار شد، آخرین مراحل استخراج معادن فلزی و بهره برداری از منابع معدنی دریاچه نمک بررسی شد.

دریاچه نمک در ناحیه شرقی قم و در حد فاصل سه استان قم، سمنان و اصفهان قرار گرفته و بزرگترین دریاچه فصلی و فراشور کشور است که حدود ۲۰۰ هزار هکتار وسعت داشته و یک سوم آن در محدوده جغرافیایی قم قرار گرفته است. این دریاچه دارای ساختار زمین شناختی کم نظیر شامل پوسته نمکی و حاشیه باتلاقی است که در سال های اخیر به دلیل خشکسالی و تخصیص نیافتن حقابه آن به یکی از کانون های فعال ریزگردها در منطقه تبدیل شده است./

برچسب‌ها صنعت و معدن قم معادن دریاچه قم

منبع: ایرنا

کلیدواژه: صنعت و معدن قم معادن دریاچه قم صنعت و معدن قم معادن دریاچه قم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۳۴۶۴۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تأکید استاندار لرستان بر جلوگیری از خام‌فروشی معادن

استاندار لرستان بر جلوگیری از خام‌فروشی سنگ‌های معدنی در این استان تأکید کرد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از خرم‌آباد، ابوطالب شفقت، صبح امروز، در مراسم روز کارگر در لرستان، گفت: ذخایر باارزش سنگ و مواد معدنی در این استان وجود دارد.

او اضافه کرد: سنگ گوهره یکی از سنگ‌های باارزش کشور است که از معادن لرستان تولید و استخراج می‌شود و در بازار سنگ کشور به فروش می‌رسد.

گزارش| سنگ و معدن ظرفیتی مغفول برای اشتغال پایدار در لرستان/ ذخایر زیرزمینی گنجی پنهان برای آبادانی استان

استاندار لرستان با بیان اینکه دولت سیزدهم دولت خدمتگزار و دولت کار است، بیان کرد: ما باید در راستای جهش تولید و افزایش کیفیت محصول تلاش کنیم.

شفقت با لزوم توجه به مشکلات کارگران در لرستان، یادآور شد: سنگ‌های معدنی باید توسط صنعتگران بومی در داخل این استان فرآوری شود و از خام‌فروشی سنگ‌های معدنی باید جلوگیری کنیم.

3میلیون تن سنگ ساختمانی و تزئینی سالانه از معادن لرستان استخراج می‌شود و  میزان ذخایر سنگ این استان 12 درصد کل سنگ کشور است.

میزان ذخایر سنگ لرستان 68.5 میلیون تن و میزان استخراج سالیانه هم یک میلیون 269 هزار تن است.

انتهای پیام/ 644

دیگر خبرها

  • بهره‌برداری از سامانه گرمسیری ۹۰ هزار تن به محصولات زارعی استان اضافه می‌کند
  • ۸۱ پروژه بهداشت و درمان گیلان آماده بهره برداری
  • زمان بهره برداری از خط ۱۰ مترو تهران اعلام شد
  • زمان بهره برداری از خط ۱۰ متروی تهران اعلام شد
  • بهره برداری از قطار اردبیل- میانه در نیمه اول سال جاری
  • ببینید | بی اعتنایی وزیر ابراهیم رئیسی به سخنان استاندار تبریز در جلسه رسمی
  • تأکید استاندار لرستان بر جلوگیری از خام‌فروشی معادن
  • ‌بیمارستان نیایش خرم‌آباد کی به بهره‌بردا‌ری می‌رسد؟ + فیلم
  • بهره‌برداری ۷۱ طرح بهداشتی و درمانی لرستان در دولت سیزدهم
  • رفع تصرف ۲ هکتار از رودخانه‌های استان یزد