Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش فارس، روز پنجشنبه، چند پرسنل فرودگاه «آتاتورک» در ترکیه به اتهام دست داشتن در انتقال یک زندانی فراری از ژاپن به لبنان دستگیر شدند.

به نوشته نشریه «بیزنس اینسایدر»، «کارلوس غصن»، مدیرعامل سابق دو شرکت بزرگ خودروسازی نیسان و رنو، که به اتهام فساد مالی در حبس خانگی در ژاپن به سر می‌بُرد، توانسته از طریق یک هواپیمای شخصی، ساعت ۱۱ شب یکشنبه به وقت محلی، از توکیو به بیروت فرار کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

گفته می‌شود هواپیمای حامل این تاجر فرانسوی-لبنانی، در بین مسیر، ساعت ۵:۱۵ بامداد دوشنبه به وقت محلی در فرودگاه استانبول بر زمین نشسته است. سپس ساعت ۶ صبح همان روز، سوار بر هواپیمای دیگری از استانبول به بیروت رفته است.

پس از ورود غصن به اقامتگاه خود در بیروت، وزارت کشور ترکیه دستور تحقیقی درباره نحوه فرار وی را آغاز کرد.

امروز (پنجشنبه) سخنگوی پلیس ترکیه اعلام کرد در همین ارتباط، چهار خلبان، دو کارمند فرودگاه و یک کارگر بخش باربری فرودگاه آتاتورک را دستگیر کرده است.

روزنامه محلی «حریه» که جزئیاتی از این خبر را منتشر کرده، نوشته است که هیچ‌کدام از مأمورین گمرک فرودگاه ورود و خروج غصن را ثبت نکرده‌اند. غصن در گمرک بیروت نیز با استفاده از گذرنامه فرانسوی خود توانسته اجازه عبور بگیرد.

به نوشته خبرگزاری‌های داخلی ترکیه، انتقال غصن از استانبول به بیروت از طریق شرکت هواپیمایی ترکی «ام‌ان‌جی جت» صورت گرفته است که پروازهای چارتر را برای مشتریانش مهیا می‌کند. پایگاه‌های اینترنتی ردیابی پروازها نیز تطابق مسیر طی شده توسط غصن و هواپیمای این شرکت هواپیمایی را تأیید می‌کند.

غصن روز سه‌شنبه در بیروت گفت: «اکنون در لبنان هستم و دیگر گروگان سیستم دادگستری ژاپن نیستم که در آن گناه یک پیش‌فرض است، تبعیض فراگیر است و اصول حقوق بشر انکار می‌شود. ژاپن در بی‌توجهی آشکار نسبت به تعهدات قانونی خود تحت قوانین و معاهدات بین‌المللی است که موظف است از آن‌ها پیروی کند».

او همچنین بازداشتش را دارای «انگیزه‌های سیاسی» عنوان کرده و وعده داد به‌زودی به‌صورت آزادانه با رسانه‌ها مصاحبه خواهد کرد.

دادگاه ژاپن قصد داشت اوایل سال آینده میلادی غصن را که اواخر سال ۲۰۱۸ دستگیر شده بود، به اتهام فساد مالی محاکمه کند.

دولت فرانسه روز پنجشنبه اظهار داشت: «اگر آقای غصن به فرانسه می‌آمد او را [به ژاپن] مسترد نمی‌کردیم، زیرا فرانسه هیچگاه شهروندان خود را مسترد نمی‌کند. این قانون بازی است».

از سوی دیگر، امروز (پنجشنبه) پلیس ژاپن خانه‌ای که غصن در آن در حبس خانگی به سر می‌برد، مورد جست‌وجو قرار داد تا شواهدی از نحوه گریختن او را به‌دست آورد.

هنوز مشخص نیست غصن چگونه توانسته از ژاپن بگریزد اما گفته می شود طراحی نقشه این فرار، ماه‌ها طول کشیده است.

به نوشته خبرگزاری «رویترز»، به نقل از یک منبع قضایی در بیروت، در پی شکایت ژاپنی‌ها، پلیس بین‌الملل (اینترپل) حکم بازداشت غصن را به دولت لبنان تحویل داده است. این حکم به دست نیروهای امنیت داخلی لبنان رسیده است و باید به دادگستری ارجاع شود.

      

منبع: اکوفارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۳۴۶۵۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

زنی که شوهر سابق خود را به قتل رساند، دستگیر شد

فرمانده انتظامی شهرستان اردبیل از دستگیری زن جوانی که به علت اختلافات خانوادگی قبلی، همسر سابق خود را با ضربات چاقو به قتل رسانده بود، خبر داد.

سرهنگ سعید یوسفی فعال در گفت و گو با ایرنا افزود: در پی اعلام مرکز فوریت های پلیسی ۱۱۰ مبنی بر درگیری در محله "ملاباشی" شهر اردبیل ماموران کلانتری ۱۶ "سبلان" در قالب گشت انتظامی به محل اعزام مورد نظر اعزام شدند.

وی اظهار کرد: با بررسی اولیه ماموران مشخص شد که ۲ نفر که پیش از این زن و شوهر بودند با همدیگر درگیر و با استفاده از سلاح سرد اقدام به ضرب و جرح یگدیگر کرده اند.

فرمانده انتظامی شهرستان اردبیل با اشاره به انتقال یکی از مجروحان حادثه درگیری به بیمارستان و متواری شدن دیگر طرف درگیری بیان کرد: مرد جوان پس از انتقال به بیمارستان به علت شدت جراحت های وارده جان خود را از دست داد.

سرهنگ یوسفی فعال با اشاره به دستگیری قاتل در کمتر از ۲۴ ساعت پس از ارتکاب جرم در مخفیگاهش در اطراف اردبیل اضافه کرد: در تحقیقات اولیه پلیس مشخص شد انگیزه قاتل از وقوع این قتل اختلافات خانوادگی قبلی بوده است.

وی ادامه داد: برای جلوگیری از وقوع چنین حوادث ناگواری افراد می توانند اختلاف خود با دیگران را از مجاری قانونی پیگیری یا به مراکز مشاوره معاونت اجتماعی نیروی انتظامی مراجعه و از مشاوران خدمات مشاوره‌ای مختلف استفاده کنند.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • واکنش تند بیروت به فرود یک هواپیما با عبارت حک‌شده «تل‌آویو»
  • پنجشنبه سیاه در فرودگاه‌های فرانسه
  • برنامه پرواز‌های فرودگاه اصفهان در روز پنجشنبه ششم اردیبهشت ۱۴۰۳
  • زنی که شوهر سابق خود را به قتل رساند، دستگیر شد
  • واکنش باشگاه لیگ برتری: بازیکنان ما مجرم نیستند
  • فیلم/ ورود هواپیمای رئیس‌جمهور به فرودگاه بین‌المللی سریلانکا
  • به اتهام تجاوز: دو فوتبالیست لیگ برتری دستگیر شدند
  • انهدام باند قاچاق مواد مخدر در فرودگاه ژاپن
  • راز فرار رونالدو از سفر به آمریکا چیست؟
  • لحظه ترسناک کنده شدن چرخ هواپیمای مسافربری هنگام برخاستن از روی باند فرودگاه (فیلم)