Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-04-27@13:55:03 GMT

انفجار نزدیک فرودگاه بین‌المللی بغداد

تاریخ انتشار: ۱۳ دی ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۳۴۷۰۴۴

انفجار نزدیک فرودگاه بین‌المللی بغداد

به گزارش تابناک به نقل از فارس، برخی منابع خبری بامداد جمعه مدعی وقوع انفجار در فرودگاه بین‌المللی بغداد شده‌اند.

منابع خبری گزارش داده‌اند دست‌کم چهار راکت به این فرودگاه اصابت کرده است. بالگرد‌های آمریکا در حال پرواز بر فراز این فرودگاه هستند.

الحدث گزارش داده فرودگاه بین‌المللی بغداد با سه راکت هدف قرار گرفته، اما این راکت‌ها به مجاورت فرودگاه اصابت کرده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



شبکه المیادین به نقل از خبرنگار خود در عراق گزارش داد انفجار در مجاورت فرودگاه «شهید محمد علاء» واقع در غرب بغداد به وقوع پیوسته است.

الجزیره به نقل از منابع امنیتی عراق گزارش داده انفجار‌ها ناشی از سقوط سه موشک در محوطه پشتی فرودگاه بغداد بوده‌اند و تلفاتی به جا نگذاشته‌اند.

گزارش‌های متفاوت درباره محل اصابت راکت‌ها

گزارش‌ها درباره محل اصابت راکت‌ها متفاوت بوده است. شبکه الجزیره ابتدا محل اصابت راکت‌ها را محوطه پشتی فرودگاه بغداد ذکر کرد و دقایقی بعد به نقل از منابع امنیتی، محل انفجار را نزدیکی مرکز مشترک نیرو‌های ضد تروریستی عراق و نیرو‌های آمریکایی در جنوب فرودگاه بغداد ذکر کرد.

شبکه المیادین به نقل از خبرنگار خود در عراق گزارش داد انفجار در مجاورت پایگاه هوایی «شهید محمد علاء» واقع در غرب بغداد اتفاق افتاده. برخی گزارش‌ها هم مدعی شده‌اند محل انفجار، نزدیکی خروجی مسافران فرودگاه بغداد بوده است.

تلفات انفجار

با آنکه در گزارش‌های اولیه ادعا می‌شد حمله راکتی به نزدیکی فرودگاه بغداد تلفاتی نداشته گزارش‌های برخی رسانه‌ها از زخمی شدن چندین نفر خبر می‌دهند. الحدث به نقل از خبرنگارش مدعی شده ۱۲ سرباز عراقی در این حمله مجروح شده‌اند.

شهادت یکی از اعضای حشد الشعبی





رسانه‌ها گزارش دادند جنگنده‌های ناشناس دو خودرو را در محوطه اطراف فرودگاه بغداد هدف قرار دادند.

هیچ منبع رسمی این خبر را تأیید نکرده است و هنوز مشخص نیست این خبر در صورت صحت چه ارتباطی با گزارش‌ها درباره اصابت راکت به نزدیکی فرودگاه بغداد دارد.





دقایقی بعد گزارش شد «محمدرضا الجبری»، مسئول بخش روابط عمومی سازمان «حشد الشعبی» در حملات امشب در نزدیکی فرودگاه بغداد به شهادت رسیده است.

منبع: تابناک

کلیدواژه: انتخابات مجلس یازدهم رمز پویا مترو هشتگرد علیرضا جهانبخش شیخ نمر جشنواره فیلم فجر38 شهلا ریاحی جشنواره فیلم عمار انفجار فرودگاه بین المللی بغداد حمله راکتی انتخابات مجلس یازدهم رمز پویا مترو هشتگرد علیرضا جهانبخش شیخ نمر جشنواره فیلم فجر38 شهلا ریاحی جشنواره فیلم عمار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۳۴۷۰۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آمریکا مهاجم فرودگاه کابل را به افغانستان منتقل کرده بود

واشنگتن‌تایمز به نقل از منابع خود گزارش داد آمریکا عامل انتحاری حمله به فرودگاه کابل را از هند به افغانستان منتقل کرده بود. - اخبار بین الملل -

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم، چند روز پس از انتشار گزارش تازه فرماندهی مرکزی ارتش آمریکا(سنتکام) در مورد حمله به فرودگاه کابل در جریان روند تخلیه، واشنگتن‌تایمز به نقل از منابع خود گزارش داد «عبدالرحمان اللوگری» که از او به‌عنوان عامل انتحاری حمله به فرودگاه کابل یاد می‌شود،  توسط آمریکا از هند وارد افغانستان شده بود.

این نشریه آمریکایی به نقل از برخی اعضای جمهوریخواه کمیته روابط خارجی مجلس نمایندگان امریکا گزارش داد اللوگری در سال 2017 هنگام تلاش برای انجام یک حمله در هند بازداشت و سپس توسط آمریکا به افغانستان انتقال داده شده بود.

بر اساس این گزارش، وی از زندانی به زندان دیگر منتقل شد تا اینکه در ژانویه 2021 به زندان بگرام، بزرگترین پایگاه هوایی نظامیان آمریکایی، انتقال داده شد.

بر اساس گزارش سنتکام، طالبان 11 روز پیش از حمله انتحاری فرودگاه کابل، در حین تصرف قدرت این زندانی را به‌همراه دیگر زندانیان آزاد کرده بود.

طالبان:حکومت سابق افغانستان زمینه فرار داعشی‌ها را فراهم کردجزئیات حادثه فرودگاه کابل؛ آمریکایی‌ها مردم را به گلوله بستندپنتاگون: طالبان طراح حمله به فرودگاه کابل را کشته است

سنتکام درحالی مدعی است که در حین سقوط جمهوریت، اعضای داعش توسط طالبان از زندان آزاد شدند که طالبان می‌گویند مقامات دولت سابق افغانستان در زمان به قدرت رسیدن آنها زمینه فرار داعش‌های زندانی را فراهم کرده بودند.

انتهای پیام/.

دیگر خبرها

  • فناوری‌های وارسی پروازی در فرودگاه گرگان انجام شد
  • ۸۵ گیلانی امروز به سرزمین وحی اعزام می شوند
  • برنامه پروازهای فرودگاه اصفهان امروز ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ + جدول
  • شواهد جدید از به گلوله بستن مردم توسط آمریکایی‌ها در کابل
  • برنامه پرواز‌های فرودگاه بین المللی ارومیه در ۷ اردیبهشت
  • آمریکا مهاجم فرودگاه کابل را به افغانستان منتقل کرده بود
  • افشاگری سی‌ان‌ان از فاجعه فرودگاه کابل هنگام خروج نظامی آمریکا
  • برنامه پروازهای فرودگاه بین المللی ارومیه در ششم اردیبهشت
  • برنامه پروازهای فرودگاه اصفهان امروز ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ + جدول
  • اعطای گواهینامه بین المللی فرودگاهی به فرودگاه شیراز