Web Analytics Made Easy - Statcounter

در حمله موشکی هلی کوپترهای آمریکایی به دو خودرو در اطراف فرودگاه بغداد، سردار قاسم سلیمانی فرمانده سپاه قدس و ابومهدی المهندس معاون حشدالشعبی در این حمله هدف قرار گرفتند و به شهادت رسیدند.

به گزارش «تابناک»؛ یک منبع امنیتی عراقی بامداد جمعه از زخمی شدن شماری از نظامیان و آتش گرفتن دو خودرو بر اثر اصابت چند موشک به یک پایگاه نظامی در نزدیکی فرودگاه بغداد خبر داد

با وجود آنکه در گزارش‌های اولیه ادعا شده بود این حمله موشکی تلفات و خساراتی در بر نداشته، این منبع امنیتی تاکید کرد که برخورد چند فروند موشک به اطراف یک پایگاه نظامی در نزدیکی فرودگاه بغداد، به مجروح شدن شماری از نظامیان و آتش گرفتن دو خودرو منجر شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گفته این منبع، یکی از موشک ها به نزدیکی ساختمانی ثابت کرده است که نیروهای ائتلاف غربی در آن حضور دارند.

الحدث گزارش داده فرودگاه بین‌المللی بغداد با سه راکت هدف قرار گرفته، اما این راکت‌ها به مجاورت فرودگاه اصابت کرده‌اند. 

شبکه المیادین به نقل از خبرنگار خود در عراق گزارش داد انفجار در مجاورت فرودگاه «شهید محمد علاء» واقع در غرب بغداد به وقوع پیوسته است.

الجزیره به نقل از منابع امنیتی عراق گزارش داده انفجارها ناشی از سقوط سه موشک در محوطه پشتی فرودگاه بغداد بوده‌اند و تلفاتی به جا نگذاشته‌اند. 

گزارش‌های متفاوت درباره محل اصابت راکت‌ها

گزارش‌ها درباره محل اصابت راکت‌ها متفاوت بوده است. شبکه الجزیره ابتدا محل اصابت راکت‌ها را محوطه پشتی فرودگاه بغداد ذکر کرد و دقایقی بعد به نقل از منابع امنیتی، محل انفجار را نزدیکی مرکز مشترک نیروهای ضد تروریستی عراق و نیروهای آمریکایی در جنوب فرودگاه بغداد ذکر کرد.   

شبکه المیادین به نقل از خبرنگار خود در عراق گزارش داد انفجار در مجاورت پایگاه هوایی «شهید محمد علاء» واقع در غرب بغداد اتفاق افتاده. برخی گزارش‌ها هم مدعی شده‌اند محل انفجار، نزدیکی خروجی مسافران فرودگاه بغداد بوده است. 

با آنکه در گزارش‌های اولیه ادعا می‌شد حمله راکتی به نزدیکی فرودگاه بغداد تلفاتی نداشته گزارش‌های برخی رسانه‌ها از زخمی شدن چندین نفر خبر می‌دهند. الحدث به نقل از خبرنگارش مدعی شده ۱۲ سرباز عراقی در این حمله مجروح شده‌اند. 

رسانه‌ها گزارش دادند جنگنده‌های ناشناس دو خودرو را در محوطه اطراف فرودگاه بغداد هدف قرار دادند.  

هیچ منبع رسمی این خبر را تأیید نکرده است و هنوز مشخص نیست این خبر در صورت صحت چه ارتباطی با گزارش‌ها درباره اصابت راکت به نزدیکی فرودگاه بغداد دارد. 

دقایقی بعد گزارش شد «محمدرضا الجبری»، مسئول بخش روابط عمومی سازمان «حشد الشعبی» در حملات امشب در نزدیکی فرودگاه بغداد به شهادت رسیده است.

سازمان نیروهای مردمی عراق (الحشد الشعبی) شهادت محمدرضا الجبری را تایید کرد.

در حمله هوایی به دو خودرو در نزدیکی فرودگاه بین المللی بغداد، احتمالاً 5 عضو الحشد الشعبی به شهادت رسیده اند. 

برخی منابع از دست داشتن بالگردهای آمریکایی در این حمله خبر می دهند. 

آمریکا به اتباعش درباره سفر به عراق هشدار داد

وزارت خارجه آمریکا، روز پنجشنبه با صدور بیانیه‌ای، هشدار داده است که اتباع این کشور به دلیل خطر تروریسم، ربایش و درگیری مسلحانه، از سفر به عراق برحذر باشند.

در این بیانیه ادعا شده است: «شبه‌نظامیان فرقه‌ای تهدیدی برای تمامی منافع کشورهای غربی در سرتاسر عراق تشکیل می‌دهند.»

سفارت آمریکا در بغداد نیز روز چهارشنبه از تعلیق همه فعالیت‌های کنسولگری این کشور تا اطلاع ثانوی خبر داد.

از روز سه‌شنبه صدها معترض عراقی در اعتراض به حمله آمریکا به پایگاه‌های الحشد الشعبی و نقض حاکمیت کشورشان، مقابل سفارت آمریکا در بغداد تظاهرات کردند و چندین نقطه از سفارت آمریکا را به آتش کشانده و پرچم عراق و الحشد الشعبی را بر فراز دیوارهای این سفارت برافراشتند.

منبع: تابناک

کلیدواژه: انتخابات مجلس یازدهم رمز پویا مترو هشتگرد علیرضا جهانبخش شیخ نمر جشنواره فیلم فجر38 شهلا ریاحی جشنواره فیلم عمار عراق حمله موشکی بغداد حشد الشعبی آمریکا قاسم سلیمانی ابومهدی المهندس انتخابات مجلس یازدهم رمز پویا مترو هشتگرد علیرضا جهانبخش شیخ نمر جشنواره فیلم فجر38 شهلا ریاحی جشنواره فیلم عمار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۳۴۷۲۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اینفلوئنسر عراقی و ستاره «تیک تاک» به ضرب گلوله در بغداد کشته شد

ام فهد اینفلوئنسر عراقی سال گذشته به اتهام انتشار ویدئو‌هایی که «خلاف عفت» تشخیص داده شده بود به زندان محکوم شد. دو مقام امنیتی عراق که نخواستند نامشان فاش شود گفته‌اند که ام فهد در یکی از خیابان‌های بغداد به ضرب گلوله یک مرد موتورسوار به قتل رسید. 

این زن جوان در شبکه‌های اجتماعی «تیک تاک» و «اینستاگرام» صد‌ها هزار دنبال‌کننده (فالوئر) داشت. 

او در بسیاری از ویدئو‌هایی که منتشر می‌کرد در حال رقص با ترانه‌های خواننده‌های عراقی بود. 

دادگاهی در عراق در ماه فوریه سال ۲۰۲۳ ام فهد را به دلیل انتشار ویدئو‌های «خلاف عفت» و «جریحه دار کردن عفت و اخلاق عمومی» به شش ماه زندان محکوم کرده بود. 

تصاویر ویدئویی طی ساعات گذشته در شبکه‌های اجتماعی منتشر شده است که گفته می‌شود لحظه تیراندازی به ام فهد را نشان می‌دهد.

مقام‌های عراق از کاربران اینترنتی خواسته‌اند تا با مراجعه به یک پلتفرم ویژه، موارد «غیر اخلاقی» در شبکه‌های اجتماعی را گزارش کنند. شماری از ستاره‌های شبکه‌های اجتماعی عراق از زمان معرفی این پلتفرم یا به زندان محکوم شده‌اند یا مجبور به عذرخواهی علنی بابت محتوای منتشرشده در حساب‌های خود شده‌اند. 

تاره فارس، مانکن و اینفلوئنسر عراقی پیش از این در سال ۲۰۱۸ به ضرب گلوله در بغداد کشته شده بود.

منبع: یورونیوز

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل خاورمیانه

دیگر خبرها

  • فرمانده سپاه تهران با فرمانده کل ارتش دیدار کرد
  • اینفلوئنسر عراقی و ستاره «تیک تاک» به ضرب گلوله در بغداد کشته شد
  • شهادت ۲ فرمانده جماعت اسلامی لبنان در حمله رژیم صهیونیستی
  • سردار فدوی: امام خمینی (ره) خبیثان آمریکایی و صهیونیسم را مورد حمله مستقیم قرار داد/ 92 درصد از کشورهای جهان طی 200 روز گذشته، همان مطالب 60 سال پیش امام خمینی در خصوص آمریکا را تکرار کردند
  • به سردار سلیمانی گفتم اسارت شما هزینه زاست، به‌دست دشمن بیفتید چه؟
  • سردار فدوی: شهید حجازی در توانمندسازی جبهه مقاومت نقش موثری ایفا کرد
  • سردار فدوی: نقش شهید حجازی در توانمندسازی مقاومت موثر است
  • مراسم سومین سالگرد شهادت سردار حجازی برگزار شد
  • سومین سالگرد سردار شهید سید محمد حجازی
  • سردار فدوی خطاب به اسرائیل: التماس کردید حمله نکنیم، اما تصمیم حیدری گرفته شد