Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری مهر - گروه استان‌ها: مردم شهر کرمان بدون شک افتخارشان را سرداری می‌دانند که محبوبیت و شجاعت و درایتش طی سال‌های اخیر نه تنها ایران بلکه مرزهای جهان اسلام را در نوردیده بود.

مردی متواضع که خانه‌اش را در یکی از محله‌های مرکز شهر به فاطمیه تبدیل کرده بود و در کنار فعالیت‌هایش هیچ گاه مردم و محرومان را فراموش نکرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در تمام مشکلات و سختی‌ها وجودش در کنار مردم دیده می‌شد و در بزنگاهها مختلف تدبیر و اندیشه اش راهگشا بود.

سرداری که در اکثر سخنرانی‌هایش آروزیش که شهادت در راه خدا بود را به زبان می‌آورد و اشک می‌ریخت و حالا کرمانی‌ها برای او اشک می‌ریزند.

مردم کرمان شهید سردار سلیمانی را با نام حاج قاسم می‌شناسند، حاج قاسم در کرمان مانند مدال افتخاری است که بر سینه کویر زده شد.

او در سال ۱۳۳۵ در روستای کوهستانی قنات ملک در یکی از شهرستان‌های محروم کرمان به نام رابر چشم به جهان گشود.

شهید سردار سلیمانی تا سن ۱۲ سالگی تحصیلات ابتدایی را در روستای محل تولدش گذراند در نهایت راهی شهر کرمان شد. وی پس از ادامه تحصیلات فعالیت‌های انقلابی خود را در این شهر شروع کرد و پس از پیروی انقلاب اسلامی وارد سپاه پاسداران انقلاب اسلامی شد.

در ابتدای جنگ حاج قاسم فرماندهی دو گردان از نیروهای کرمانی را برعهده گرفت و پس از مدت کوتاهی به پیشنهاد شهید حسن باقری نیروی‌های تحت فرماندهی سردار سلیمانی با نام لشکر ۴۱ ثارالله وارد میدان نبرد شدند.

از اینجا بود که نامش با لشکر ۴۱ ثارلله کرمان گره خورد، داستان افتخارات و جانفشانی هایش نقل محافل مردم کرمان شده بود و جوانان کرمانی وی را به عنوان الگوی خودقرار داده بودند.

والفجر ۸، کربلای ۴، کربلای ۵ و تک شلمچه جزو عملیات‌هایی بود که حاج قاسم و سربازانش در آن نقش کلیدی ایفا کردند.

پس از پایان جنگ اما حاج قاسم وارد عرصه دیگری برای خدمت به انقلاب اسلامی شد، وی که اندیشه‌های انقلابی اسلامی و ولایتمداری با جان و دلش یکی شده بود تمام تلاش خود را برای پیش برد فرمایشات امام خمینی (ره) به کار برد و پس از رحلت امام راحل به عنوان سرباز ولایت در پیش برد امنیت و آبادانی کشور تلاش کرد.

هر چند که بسیاری تصور می‌کنند حاج قاسم سلیمانی اقداماتش مبتنی بر مشی نظامی بوده است اما حضور وی در بسیاری از اقدامات عمرانی، فرهنگی و مذهبی در کرمان مشهود است.

هم اکنون مردم شهر کرمان به یاد مردی که در روزهای محرم به ویژه تاسوعا و عاشورا دست به سینه مقابل عزاداران حسینی می‌نشست و اشک می‌ریخت به ماتم فرو رفته‌اند.

امروز سردار شهید کرمان به آروزی دیرینه اش رسیده است و این مردم کرمان هستند که در رثای او شک می‌ریزند و شهر را سیاه پوش می‌کنند.

اما دشمن بداند در دیار حاج قاسم سلیمانی همه جوانان راه سردار شهید را ادامه خواهند داد.

کد خبر 4814493

منبع: مهر

کلیدواژه: سردار سلیمانی سپاه ثارالله کرمان شهید قاسم سلیمانی 9 دی بوشهر قزوین ایلام آلودگی هوا انتخابات مجلس شورای اسلامی شیراز گرگان بیرجند شهرکرد مشهد استانداری سمنان گردشگری صفحه اول روزنامه های استان ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۳۴۷۹۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حضورآگاهانه مردم در انتخابات و انتخاب اصلح

سردار عباسقلی زاده در مراسم هیات رزمندگان آذرشهر تبیین وصیت نامه سردار شهید حاج قاسم سلیمانی را عامل بازدارنده توطئه‌های دشمنان عنوان کرد و گفت: به گفته سردار سلیمانی جمهوری اسلامی حرم است و ماباید در دفاع از این حرم، خود را به سلاح ایمان و بصیرت تجهیز کنیم تا کشورمان و آرمان‌های نظام مقدس جمهوری اسلامی در مقابل توطئه‌های دشمنان مصون بماند.

وی با تاکید بر حضور گسترده مردم در انتخابات آتی افزود:شرکت گسترده مردم در انتخابات دور دوم مجلس شورای اسلامی از اهمیت و حساسیت بسیار بالایی برخوردار است و دشمنان با توطئه‌های متفاوت سعی دارند حضور مردم در انتخابات را کمرنگ نمایند.

باشگاه خبرنگاران جوان آذربایجان شرقی تبریز

دیگر خبرها

  • حضورآگاهانه مردم در انتخابات و انتخاب اصلح
  • تشییع پیکر مطهر ٢ شهید گمنام در کرمان و رفسنجان/وداع با فرزندان روح الله در ديار حاج قاسم
  • بیعتی دوباره با شهید راه مقاومت
  • افتتاح بازارچه کسب و کار دانش آموزی در روستای قاسم‌آباد بجستان
  • «ما ملت شهادتیم» از شهید زاهدی تا سردار سلیمانی
  • این شهید حتی موقع به‌ دنیا آمدن فرزندش هم حاضر نشد به خانه برگردد!
  • اهدای قهرمانی تیم ملی فوتسال به سردار سلیمانی و سپاه | تصویـر
  • وعده صادق موجب افتخار جهان اسلام شد
  • اهدای پیراهن قهرمانی تیم ملی فوتسال ایران به موزه دفاع مقدس استان کرمان
  • عزیمت مادران و دختران اصفهانی برای تجدید پیمان با سردار دل‌ها به کرمان