Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری دانشجو»
2024-05-06@02:27:28 GMT

ایکسونامی؛ تقابل پوستر و محتوا

تاریخ انتشار: ۱۳ دی ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۳۴۸۱۳۵

ایکسونامی؛ تقابل پوستر و محتوا

ایکسونامی، مستندی درباره انقلاب جنسی و تحلیل و تفسیر قسمتی مهم از تاریخ امریکاست با پژوهشی بسیار قوی و غنی و‌دقیق، مستندی که علاوه بر پختگی لازم، از فرم عالی، جذابیت‌های بصری بالایی برخوردار است، و بی شک مشاهده ان بر همگان توصیه می‌شود.

گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو- هدیه امید زمانی:به سفارش برخی دوستان، و به دنبال سر و صدا و هیاهوی یک مستند جنجالی با موضوعی تابو شکن، بالاخره فرصت شد تا به تماشای ایکسونامی بنشینم، همچنین یکی دیگر از انگیزه‌های بنده برای تماشای این فیلم، خبر استقبال بی نظیر جماعت حزب اللهی از این مستند با عنوان خاص بود! این که چرا مستند “ایکسونامی، خاطرات یک پورن استار” باید این قدر برای این قشر خاص جذاب باشد، البته شاید رز‌ومه قبلی تولیدکنندگان مستند بی تاثیر نباشد، اما باز هم سوالات در ذهن من رژه میرفت، علی الخصوص با تبلیغات و پوستر‌های کذایی، تا این تماشای این مستند برای بنده محقق شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ایکسونامی، مستندی درباره انقلاب جنسی و تحلیل و تفسیر قسمتی مهم از تاریخ امریکاست با پژوهشی بسیار قوی و غنی و‌دقیق، مستندی که علاوه بر پختگی لازم، از فرم عالی، جذابیت‌های بصری بالایی برخوردار است، و بی شک مشاهده ان بر همگان توصیه می‌شود، لکن هدف از این یادداشت نه اعتراض به تایم طولانی این مستند، و‌گلایه از این که کاش خانم میشل مارل خود به روایت اینکار می‌پرداخت و نه این که بگویم کاش اقلا بازیگر کار می‌توانست کامل حضور داشته باشد، یا این که چرا دست کم بازیگر منتخب شبیه خود خانم میشل نبود، بله، هیچ کدام از این موارد منظور این یادداشت بنده نیست. بلکه صرفا طرح یک‌سوال است از سازندگان این مستند، و ان سول این است که:
شما که در حین کار خود مدام متذکر شده اید که غرب فقط به دنبال لذتجویی است، شما مگر شکایت نداشتید از نگاه ابزاری به زنان، نگاهی به عنوان وسیله‌ای برای جذب مخاطب خاصتا اقایان، و‌به تعبیر خود افراد فیلم نگاهی مثل یه تکه گوشت؟! مگر مقصود شما از این مستند احیا نگاه دین به زنان و‌انجام دستورات خداوند نبود؟! مگر هدف این نبود که نظر به زنان باید فرا جنسیتی باشد، که ارزش زن به انسانیت اوست نه بدنش؟! مگر شما نخواستید از مخاطب خود که در ساحلی قدم بر ندارد، که موج سونامی اش از غرب گذشته؟!
حالا چرا، همین خود شما! برای تبلیغات و اصلا روایت کار، از یک بانوی موبلوند زیبا استفاده کردید؟! زنی که حتی شبیه به قول خودتان سوژه اصلی نیز نبود که قابل توجیه باشد؟! همه این‌ها به کنار! چرا در پوستر تبلیغاتی خود از پوزیشن نامتعارف
ایستاده یک خانم استفاده کرده اید که اگرچه با خطوطی بدن ایشان پوشانده شده، اما خب از جذابیت ان برای مخاطب نکاسته است، و همه اینا درصورتی بود که اصلا فحوای این مستند فقط خاطرات یک پورن استار بخصوص نبود ک. شما اینقدر همه جا در تبلیغات و پوستر‌های تان، اعلام کردید که ایکسونامی، خاطرات یک‌پورن استار؟! اری جنجال بپا کردید و از همین جنجال هم بهره بردید برای جلب مخاطب، این‌ها اگر نگاه ابزاری به زن نیست، پس چیست؟! از پروپاگاندای برپا شده توسط شما که بگذریم از این پاردوکس ایا می‌توان گذشت؟! بی شک اگر قصد شما نهی از یک‌منکر بزرگ بود، خوب بود در ابعاد کوچکی که دست شماست خود به ان پایبند می‌بودید، چرا که التزام به عمل خود شرط تاثیر است و گویی شما از ان غفلت کردید.
اری ما معتقدیم به این که در دین مبین اسلام، زن ارزشی والا دارد، حرمت و شرافت انسانی او فرای نگاه جنسیتی به اوست، حتی دستور به حجاب و پوشش برای این ریحانه غیر قهرمانه، به منظور حفظ او و نگاه برابر برای حضور در جامعه است، نه این که ذره‌ای نگاه ابزاری و وسیله گرایی به او شود، ما از شما ممنونیم برای یاداوری این امر مهم و هشدار برای دوری از سونامی که عن قریب موجش به ساحل ما خواهد رسید.
اما‌ای کاش خود نیز در این ساحل ممنوعه قدم نمی‌زدید...
هدیه امیدزمانی-دانشجو دکتری فلسفه تطبیقی دانشگاه قم انتشار یادداشت‌های دانشجویی به معنای تأیید تمامی محتوای آن توسط «خبرگزاری دانشجو» نیست و صرفاً منعکس کننده نظرات گروه‌ها و فعالین دانشجویی است.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: ایکسونامی یادداشت دانشجویی مستند

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۳۴۸۱۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امضای تفاهم‌نامه و رونمایی از پوستر برگزاری آیین نکوداشت دانش‌آموختگان بین‌المللی

تفاهم‌نامه همکاری سازمان امور دانشجویان و دانشگاه شیراز برای برگزاری «آیین نکوداشت دانش‌آموختگان بین‌المللی» در خردادماه ۱۴۰۳، طی مراسمی به امضای دکتر هاشم داداش‌پور، معاون وزیر علوم و رئیس سازمان امور دانشجویان و دکتر محمد مؤذنی، رئیس دانشگاه شیراز رسید.

همچنین در ادامه‌ی این مراسم، باحضور جمعی از دانشجویان غیرایرانی و مدیران دانشگاه شیراز در سالن آمفی تئاتر پردیس بین‌الملل دانشگاه شیراز، از پوستر برگزاری «آیین نکوداشت دانش‌آموختگان بین‌المللی» در سال جاری رونمایی شد.

براساس تفاهم‌نامه منعقدشده، دانشگاه شیراز در خردادماه ۱۴۰۳، میزبان برگزاری مراسم نکوداشت دانش‌آموختگان بین‌المللی است که با حضور بیش‌از ۴۰۰ نفر از دانش‌آموختگان غیرایرانی دانشگاه‌های سراسر کشور برگزار خواهد شد.

رونمایی از نخستین ماهنامه ملل دانشجویان غیرایرانی دانشگاه شیراز

گفتنی است، در ادامه‌ی این مراسم، دانشجویان غیرایرانی دانشگاه شیراز در نشست صمیمانه‌ای با معاون وزیرعلوم و رئیس سازمان امور دانشجویان و مسؤولان دانشگاه شیراز به گفتگو و تبادل‌نظر پرداختند و مهم‌ترین دغدغه‌ها و پیشنهادات خود را مطرح کردند.

همچنین در این مراسم از نخستین شماره «ماهنامه ملل» که ازسوی دانشجویان غیرایرانی برای معرفی هرچه بیش‌تر و شایسته‌تر فرهنگ‌ها، آداب و رسوم، ظرفیت‌ها و جاذبه‌های کشور‌های مختلف تهیه می‌شود، رونمایی شد.

باشگاه خبرنگاران جوان فارس شیراز

دیگر خبرها

  • امضای تفاهم‌نامه و رونمایی از پوستر برگزاری آیین نکوداشت دانش‌آموختگان بین‌المللی
  • نقش بازاریابی محتوا در ساخت یک حضور آنلاین پرقدرت
  • نقشی از شخصیت‌های قصه‌های ایرانی بر روی پوستر نمایشگاه کتاب
  • نگاه خلاقانه در ساخت مستند رادیویی تاثیرگذار است
  • معناهای آشکار و پنهان در پوستر نمایشگاه امسال کتاب تهران
  • یوتیوب روی توسعه ابزار جدید هوش‌مصنوعی کار می‌کند
  • روز یادبود آتش‌نشانان ۱۴۰۳ +تاریخچه و پوستر Firefighters’ Memorial Day
  • فیلم کوتاه «چوپان» در جشنواره شورت شورتز ژاپن/ رونمایی از پوستر فیلم
  • تولید محتوا با هوش مصنوعی جایگزین تولید محتوای انسانی شده است؟
  • پوستر/ فلسطین؛ دانشگاه انسانیت