Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا- وزیر دفاع آمریکا در اظهاراتی عنوان داشت که احتمال می‌دهد که حملات بیشتری از سوی ایران یا گروه‌های مورد حمایت ایران در عراق علیه منافع آمریکا صورت گیرد.
به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری آریا به نقل از راشاتودی، «مارک اسپر» وزیر دفاع ایالات متحده می‌گوید آمریکا احتمال می‌دهد که حملات بیشتری از سوی ایران یا گروه‌های شبه‌نظامی مورد حمایت ایران در عراق صورت گیرد و آنها به خاطر این کارشان متاسف خواهند شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وزیر دفاع آمریکا در این اظهارت بار دیگر دولت عراق را متهم کرد که اقدام کافی برای مقابله با حملات هواداران این گروه به سفارت ایالات متحده انجام نداده است.
وی خطاب به خبرنگاران مدعی شد: «شواهدی در دست است که ایران یا گروه‌های شبه نظامی مورد حمایت آن به‌ دنبال انجام حملات بیشتری هستند. اگر این اتفاق بیفتد به آن واکنش نشان می‌دهیم و اگر کوچک‌ترین حمله یا شواهدی دال بر آن ببینیم، دست به اقدام پیشگیرانه برای حفاظت از نیروهای آمریکایی می‌زنیم تا از جان آمریکایی‌ها مراقبت کنیم».
وزیر دفاع آمریکا گفت: «این رفتار تحریک‌آمیز ماهها است که ادامه دارد اینکه آیا ممکن است کاری انجام بدهند؟ بله. و آنها احتمالاً از این بابت متاسف خواهند شد».
اسپر تصریح کرد: «ما آماده دفاع از خود هستیم و آماده‌ایم که رفتار بد از سوی این گروه‌ها را دفع کنیم؛ گروه‌هایی که مورد حمایت ایران بوده و از سوی این کشور هدایت و تغذیه می‌شوند.

آماده باش فوق العاده ارتش تروریست آمریکا در پی شهادت سردار سلیمانی
شبکه فاکس نیوز گزارش داد که نظامیان تروریست آمریکا در منطقه غرب آسیا به بالاترین سطح آماده باش درآمدند.
به دنبال ترور سپهبد شهد قاسم سلیمانی به دست نیروهای آمریکایی، مقامات عالی ایران از جمله رهبر معظم انقلاب اسلامی و رئیس جمهور ایران تاکید کرده‌اند که انتقام سختی در راه خواهد بود.
صبح امروز نیز جنگنده‌های ارتش جمهوری اسلامی ایران در مناطق مرزی غربی به پرواز در آمدند.
پنتاگون اعلام کرده است که دستور ترور سردار سلیمانی از سوی دونالد ترامپ مورد تایید قرار گرفته بود.
وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) مسئولیت ترور شهید سلیمانی و ابومهدی المهندس را بر عهده گرفت و در بیانیه‌ای اذعان کرد که این ترور به دستور رئیس جمهور آمریکا صورت گرفته است.
در بیانیه پنتاگون آمده است: «ارتش آمریکا به دستور رئیس‌جمهور با کشتن قاسم سلیمانی، فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی اقدام دفاعی قاطعی برای حراست از پرسنل آمریکا در خارج از کشور انجام داده است.»
پنتاگون در ادامه این بیانیه در ادعایی بی‌اساس گفت، سردار سلیمانی در حال طراحی برنامه‌هایی برای حمله به دیپلمات‌ها و نیروهای آمریکا در عراق و سراسر منطقه بود.

اعلام آماده باش در نیویورک
شهردار نیویورک از اعلام آماده باش در این شهر از بیم حملات انتقام جویانه ایران خبر داد.
به گزارش بولتن نیوز، شهردار نیویورک از اعلام آماده باش در این شهر از بیم حملات انتقام جویانه ایران خبر داد.
او ادعا کرد از مدتها پیش خود را برای چنین تهدیدی آماده کرده بودند.

درخواست وزارت خارجه آمریکا از اتباع آمریکایی برای ترک عراق
وزارت خارجه آمریکا از اتباع این کشور خواست تا هر چه سریعتر خاک عراق را ترک کنند.
وزارت امور خارجه آمریکا در پی شهادت سردار سلیمانی در بغداد در بیانیه‌ای از اتباع خود خواست فوراً عراق را ترک کنند.

تشدید تدابیر امنیتی در اطراف سفارت آمریکا در بغداد
تدابیر امنیتی در اطراف سفارت آمریکا در بغداد به منظور مقابله با هر نوع اقدام پیش بینی نشده شدت گرفته است.
آمریکا پس از ارتکاب جنایت ترور سردار سرافراز اسلام شهید حاج قاسم سلیمانی، تدابیر امنیتی گسترده ای را در اطراف سفارت خود در بغداد به مرحله اجرا درآورده است.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: ترور شهید قاسم سلیمانی آمریکا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۳۵۰۹۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سنگ‌اندازی واشنگتن در توافق راهبردی عراق و ترکیه

سیاست های ابهام برانگیز و دوپهلوی آمریکا علیه گروه‌های تروریستی در سال‌های اخیر به ترکیه انگیزه داده تا با نادیده گرفتن آمریکا، به اقناع بغداد برای همکاری در این زمینه بپردازد. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم، به نقل از پایگاه خبری الجزیره، «صالحه علام»، نویسنده و پژوهشگر مسائل ترکیه در یادداشتی از سنگ اندازی آمریکا در توافق راهبردی عراق و ترکیه پرده برداشت.

روز دوشنبه سوم اردیبهشت ماه، محمد شیاع السودانی، نخست وزیر عراق پس از بازگشت از آمریکا، میزبان رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه بود. در این سفر، 26 توافقنامه در زمینه های مختلف سیاسی، اقتصادی، اجتماعی و توریستی به امضا رسید. پنج توافقنامه از 26 توافقنامه امضا شده، روابط راهبردی، همکاری بر سر مسائل نظامی، امنیتی، مبارزه با تروریسم و ساخت ابزارآلات جنگی را در بر می‌گیرد.

مذاکرات ترکیه و آمریکا

آمریکا در مذاکرات اخیر با مقامات امنیتی و دیپلماتیک ترکیه پیشنهاد مقابله مستقیم و غیرمستقیم با گروه‌های تروریستی مشترک (داعش و پ ک ک) را مطرح کرد. این پیشنهاد با مخالفت قاطع ترکیه روبرو شد.

آنکارا اعلام کرده همکاری با یک سازمان تروریستی برای مبارزه با یک سازمان تروریستی دیگر و یا همکاری موردی کشورهای هم‌پیمان با سازمان‌های تروریستی را نمی‌پذیرد. تضاد شدید میان آنکارا و پ.ک.ک که سال‌هاست جنگ شدیدی علیه ترکیه را از درون اردوگاه‌هایش در سوریه و عراق اداره می‌کند، باعث شده آنکارا استدلال‌های آمریکا را نپذیرد.

توافقات امنیتی و نظامی عراق و ترکیه نگرانی گروه‌های مختلف کردی از جمله گروه تروریستی پ.ک.ک و یگان‌های مدافع خلق (ی.پ.گ) را برانگیخته و باعث شده آمریکا نیز برای جلوگیری از مقابله جدی با این گروه ها به میدان بیاید. با این وجود آمریکا نگران پیامدهای احتمالی همکاری نظامی و امنیتی میان بغداد و آنکارا است که می‌تواند به حضور ی.پ.گ و پ.ک.ک در مرزهای عراق، سوریه و ترکیه پایان دهد.

در بهمن ماه سال گذشته «یاشار گولر»، وزیر دفاع و «متین گوراک»، رئیس ستاد کل ارتش ترکیه در سفر به بغداد، موفق به کسب رضایت مسئولان عراقی در رابطه با اعلام منع فعالیت پ.ک.ک در مرزهای عراق شدند. به همین دلیل روابط عراق و ترکیه از منظر امنیتی و نظامی بهبود یافت.

بنا بر ادعای رسانه های ترکیه، مطابق توافق دو کشور، به زودی عملیات نظامی به رهبری نیروهای نظامی ترکیه در عمق 30 الی 40 کیلومتری خاک عراق علیه نیروهای تروریستی مخالف دولت ترکیه آغاز خواهد شد؛ این موضوع مخالفت شدید آمریکایی ها را به همراه داشته است.

نگاهی به توافق‌های جدید بین ترکیه و عراق

دلایلی که بایدن حاضر نشد با اردوغان دیدار کند

 

در همین راستا آنکارا اخیراً ابتکار جدیدی را آغاز کرده که عبارت از حل و فصل کردن پرونده تروریسم بدون مداخله واشنگتن است. سیاست دو پهلو و ابهام برانگیز آمریکا علیه گروه‌های تروریستی در سال‌های اخیر به ترکیه انگیزه داده تا با نادیده گرفتن آمریکا، به اقناع بغداد برای همکاری در این زمینه بپردازد. به نظر می‌رسد این تحولات سرآغاز تغییراتی مهم در سیاست های کشورهای عراق، سوریه و ترکیه در قبال گروه‌های کُردی فعال در این سه کشور خواهد بود.

انتهای پیام/

 

دیگر خبرها

  • درخواست آمریکا پس از کمک به اوکراین چیست؟
  • درخواست دوباره زلنسکی برای دریافت تسلیحات
  • مسئول «پلیس اسلامی داعش» در عراق به دام افتاد
  • سنگ‌اندازی واشنگتن در توافق راهبردی عراق و ترکیه
  • خشونت نظامیان آمریکایی در مقابل دانشجویان + عکس و فیلم
  • نتیجه حمایت آمریکا از تروریست‌ها، عملیات آنان در ایران و روسیه است
  • حملات تروریستی در روسیه و ایران نتیجه حمایت کشور‌های غربی به ویژه آمریکا از گروه‌های تروریستی است
  • امیر سرتیپ آشتیانی: حملات تروریستی در روسیه و ایران نتیجه حمایت کشور‌های غربی به ویژه آمریکا از گروه‌های تروریستی است
  • حملات تروریست نتیجه حمایت کشورهای غربی از تروریست‌ها است
  • هراس افسران صهیونیست از پاسخ تنبیهی ایران (فیلم)