Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش پارسینه، آیت‌الله احمد خاتمی امام جمعه موقت تهران ظهر امروز (۱۳ دی) در خطبه‌های نمازجمعه این هفته با تسلیت شهادت جانگداز سپهبد سلیمانی، گفت: او سردار رشیدی بود که فدایی ابی عبدالله و حضرت زهرا بود. من ۴ دهه با این مرد بزرگ آشنا بودم.

وی با بیان اینکه او متولد سال ۱۳۳۵ بود و دقیقا در سن ۶۳ سالگی به شهادت رسید، افزود: از ۲۴ سالگی رزمنده بود و ۴۰ سال مجاهد خستگی ناپذیر بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بزرگی بود که جای-جای جبهه او را می‌شناختند.

امام جمعه موقت تهران با بیان اینکه گویا نام «سلیمانی» با جنگ گره خورده بود، اظهار داشت: بار‌ها تا مرز شهادت پیش رفت، ولی خدا خواست زنده بماند تا در این مقطع بسیار حساس تاریخ اسلام، داعش را نابود کند، اما او به امید شهادت زنده بود.

آیت الله خاتمی گفت: روز‌های آخر هم مدام آرزوی شهادت داشت و به رهبر معظم انقلاب گفته بود: دعا کنید شهید شوم. آخر او سرباز علی بود؛ امیر المومنین هم به امید شهادت زنده بود.

خطیب موقت نماز جمعه تهران ادامه داد: بدون هیچگونه تردیدی راه او و کار او ادامه دارد. همرزمانش راه او را به فضل خدا ادامه می‌دهند و خواب راحت را از چشم ترامپ و اذنابش خواهند ربود. آمریکایی‌ها و به خصوص ترامپ مطمئن باشند که خون سردار سلیمانی خواهد جوشید و انتقامی از آنان خواهیم گرفت که روزشان را به شب سیاه تبدیل خواهد کرد. آمریکایی‌ها بدانند که فتح نکردند، بلکه روز به روز به سقوط نزدیک‌تر می‌شوند و اعلام می‌کنم که آمریکایی‌ها دیگر در تمام دنیا آرامش نخواهند داشت.

وی تصریح کرد: آمریکایی ها و به خصوص «ترامپ» مطمئن باشند، خون شهید سلیمانی خواهد جوشید و اقدامی خواهیم کرد که روزشان را به شام سیاه تبدیل خواهیم کرد.

خاتمی در بخش دوم خطبه‌های نماز جمعه با اشاره به برگزاری مراسم نهم دی در کشور، اظهار کرد: آفرین بر مردم و به ویژه مردم تهران که به صحنه آمدند و بار دیگر با ولایت تجدید میثاق کردند.

خطیب موقت نمازجمعه تهران با اشاره به حوادث عراق اظهار کرد: آنچه انجام شد تجاوز به یک ملت و به خطر انداختن امنیت یک ملت است که سبب شهادت بزرگان شده و ما این موضوع را به مردم ایران و عراق تسلیت میگویم. جریان حزب الشیطان که آمریکا سردمدار آن است و رژیم صهیونسیتی، عربستان و امارات حامی آن هستند در این اتفاقات نقش داشته اند و از آن سو حزب‌الله جهان اسلام که رهبری انقلاب سردمدار آن است جانانه این جنایت را محکوم کردند و لبنان، یمن و حشدالشعبی از این موضع حمایت کردند.

خاتمی با بیان اینکه آمریکایی ها بدانند فتح نکردند بلکه گام به گام به سقوط نزدیک شدند، بیان کرد: اعلام می کنم آمریکایی ها دیگر در دنیا آرامش نخواهند داشت. امروز جریان مقاومت در عراق سوریه و لبنان داغ دار و خونخواه سلیمانی هستند و حال به فضل خدا وقت آن رسیده است که منطقه از لوث وجود این جانورهای موزی قطع شود.

وی با بیان اینکه حمله مردم عراق به سفارت آمریکا به دلیل تجاوز آنان به این کشور است، گفت: عدو سبب خیر شده است و وقتش است که الان ریشه امریکا در عراق کنده شود و زمینه اخراج آنان از این کشور فراهم شود و تا خروج آخرین نیروی آمریکایی از عراق ادامه یابد.

خطیب موقت نمازجمعه تهران با بیان اینکه ترامپ تا روزی یک دروغ نگوید نشئه نمی‌شود، تصریح کرد: این آدم‌نما مثل مرغ نجاست‌خوار می‌ماند که تا نجاست نخورد نشئه نمی‌شود، گفت که ایران در ماجرای حمله به سفارت آمریکا در عراق نقش داشته است، اما رهبری با صراحت حرف او را رد کردند و امروز هم در پیام خود تاکید کردند که زمامداران آمریکا بی‌خرد هستند. این درست است و باید دشمن را تحقیر کرد چرا که شایسته آن است.

خاتمی با اشاره به انتخابات مجلس اظهار کرد: فضای کشور انتخاباتی شده است و انتخابات نماد جمهوریت نظام و مردم سالاری دینی است، اما هرکه از راه رسید و گفت: کاندیدا است که نمی‌گویند بفرما! ما هم حساب و کتابی داریم. هیئت‌های نظارت باید فقط و فقط قانونمداری را پیشه کنند.

وی تأکید کرد: تأییدصلاحیت‌شدگان نیز قانونی عمل کنند، نه دروغ بگویند نه باغ سبز دروغین به مردم نشان دهند و نه پیش از شروع تبلیغات دست به تبلیغ بزنند. همه این کار‌ها ممنوع است و شورای نگهبان هم تا آخرین لحظه حق ردصلاحیت دارد، پس خواهشم این است که به خوبی رفتار‌های تایید صلاحیت شدگان را کنترل کنند و نظارت داشته باشند.

خاتمی در پایان اظهار کرد: البته کسانی که ردصلاحیت شدند بدانند که معنایش این نیست که اگر به درد مجلس نمی‌خوردند جای دیگری نمی‌توانند فعالیت کنند بلکه ممکن است در سطح دیگری و در جایگاه دیگری بتوانند حاضر شوند.

منبع: پارسینه

کلیدواژه: سردار سلیمانی قاسم سلیمانی شهادت سردار سلیمانی آیت الله خاتمی نماز جمعه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۳۵۱۲۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پژوهشگر فلسطینی: اعتراضات دانشجویی، نتانیاهو، بایدن و حتی ترامپ را سردرگم کرده است

«محمد جرادات» نویسنده و پژوهشگر سیاسی فلسطینی درباره تظاهرات اخیر دانشجویان دانشگاه‌های آمریکایی که در حمایت از ملت فلسطین به ویژه غزه در برابر جنایات رژیم صهیونیستی و در اعتراض به سیاست‌های آمریکا در حمایت از این رژیم برگزار شد، گفت: این اعتراضات که دانشگاه‌های آمریکا شاهد آن است به دانشگاه‌های اروپایی، استرالیایی و دانشگاه‌هایی در آسیا، جهان عرب و اسلام از جمله ایران و لبنان و حتی دانشگاه بیرزیت در کرانه باختری فلسطین گسترش یافت

وی اظهار داشت، این دانشگاه‌ها در خیزش جهانی خود حامل پیامی بسیار قوی برای آمریکا و سیاست‌های استعماری و استکباری آن در مقابله با مظلومان جهان به ویژه مردم فلسطین و غزه هستند که از زمان حمله هفتم اکتبر مقاومت فلسطین در معرض کشتار جمعی از سوی اسرائیل قرار گرفتند؛ حمله‌ای که هدف آن دفاع و پیروزی ملت فلسطین در برابر هفتاد و پنج سال مظلومیت و مقابله با اشغالگری رژیمی بود که موجودیت خود را بر فراز تپه های فلسطین اشغالی بنا کرد.

جرادات عنوان داشت، این اعتراضات و این جنبش‌ها در دانشگاه‌های آمریکا از سوی دانشجویان متعلق به نسل دهه بیست هستند؛ نسلی که به نظر می‌رسد به نخبگان و گروه سیاسی حاکم آمریکا در سنا و کنگره و احزاب دموکرات و جمهوری‌خواه و این نخبگان سیاسی که اسیر لابی صهیونیستی شده‌اند اعتقادی ندارند.

وی ادامه داد: یکی از این سیاستمداران فاقد اراده آمریکایی را دیدیم که به «نعمت شفیق»، رئیس دانشگاه کلمبیا می‌گوید «آیا می‌دانید اسرائیل موهبتی از جانب خداست و وقتی در مقابل اسرائیل می‌ایستید نفرین می‌شوید». این سیاستمدار آمریکایی به این طرز عجیب و وحشتناک درباره پرستش اسرائیل صحبت می‌کند.

اعتراضات دانشجویی در آمریکا

پژوهشگر فلسطینی تصریح کرد: بنابراین، این جنبش دانشجویی آمریکایی که علیه سیاست‌های آمریکا شورش کرده، انتظار ندارد که این نخبگان سیاسی موضع خود را تغییر دهند، زیرا آن‌ها با اسرائیل به عنوان یک معبود برخورد می‌کنند و آن را فراتر از منافع آمریکا می‌دانند. این افراد به اسرائیل به عنوان مروارید تاج تمدن غرب می‌نگرند. بنابراین، این بیگانگی فرهنگی و بیگانگی سیاسی که نخبگان سیاسی در آمریکا، بخش‌هایی از اروپا، در آلمان و در انگلیس از آن رنج می‌برند، در بینش و فرهنگ غرب علیه ملت عربی و اسلامی ریشه دوانده است. بنابراین آنها به عنوان مثال با ایران به عنوان یک اشتباه موجودیتی برخورد می‌کنند. چرا؟ چون تسلیم سیاست اسرائیل در منطقه نمی‌شود و در مقابل سیاست آمریکا ایستاده است که می‌خواهد اسرائیل مقصد و قبله همه سازشکاران و عادی‌سازان روابط و کسانی باشد که منافع آن‌ها و منافع اسرائیل را تامین می‌کنند.

نویسنده فلسطینی درباره آثار و نتایج این انتفاضه دانشجویی آمریکایی عنوان داشت، جنبش آمریکایی امروز در چندین سطوح فوایدی داشته و اگر تشدید شود، ممکن است نتایج بیشتری محقق کند. این جنبش، نتانیاهو و تیمش در تل‌آویو، بایدن و حتی ترامپِ کاندیدای انتخابات را سردرگم کرده و همه را در مظان اتهام قرار می‌دهد.  اکثریت این نسل جدی می‌خواهند سیاست آمریکا را از خدمت کردن مطلق به منافع رژیم اسرائیل دور نگه دارند و جلوی جنایات را در غزه بگیرند.

جرادات تصریح کرد: این دانشجویان در ابتدای جنبش خود مطالبات ساده‌ای را مطرح کردند، به طور مثال، از دانشگاه کلمبیا خواستند تمام تحقیقاتی را که برخی از دانشجویان به نفع وزارت جنگ رژیم اسرائیل انجام می‌دهند  و در زمینه هواپیماهای بدون سرنشین و توسعه برخی موشک‌ها است متوقف کند. آن‌ها می‌خواستند دانشگاهشان از شرکت‌هایی که با ارتش اشغالگر سر و کار دارند فاصله بگیرد، اما رئیس دانشگاه با وجود اینکه اصالتا عرب است، به پلیس مجوز ورود به حریم دانشگاه را داد  و از ارتش آمریکا خواست به دانشگاه‌ها حمله‌ور شود.

محمد جرادات، تحلیلگر فلسطینی

وی افزود: ۴۰ دانشگاه آمریکایی درگیر چیزی شبیه انقلاب و جنبش هستند. این امر نمی‌تواند سیاست آمریکا را تغییر دهد، مگر اینکه وارد حوزه قضایی شود و دستگاه قضایی آمریکا نسبت به این خیزش دانشجویی جانبدارانه وارد عمل شود و یا اینکه تبدیل به یک جریان سیاسی انتخاباتی شود که وضعیت سیاسی انتخاباتی را علیه حزب دموکرات و حزب جمهوری‌خواه تغییر دهد.

نویسنده فلسطینی در پاسخ به میزان اثرگذاری جنبش‌هایی از این دست بر سیاست‌های آمریکا گفت: بله این جنبش‌ها می‌تواند تاثیرگذار باشند. اما کسانی که دنیا را فقط با عینک اسرائیل می‌بینند، خواه بایدن و یا ترامپ و احزابشان، این افراد قطعا به این نسل جدید اهمیت نمی‌دهند و بایدن دانشجویان دانشگاه خود را اینگونه خطاب قرار می‌دهد که شما متوجه نیستید و این مربوط به مرحله ناپختگی سیاسی است. بنابراین یک انفصال و جدایی ذهنی و شکاف بزرگ در این نسل وجود دارد؛ نسل پیر در آمریکا و این نسل جوان. اما اگر این نسل جوان بتواند ابتکار عمل را در دست بگیرد و واقعیت را تحمیل کند، اوضاع می‌تواند تغییر کند، اما این امر نیازمند زمان، افزایش تحرکات و تحولات بسیاری است که چه بسا فراتر از جنبش سیاسی دانشجویی می‌رود.

انتهای پیام

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • عجیب ترین فرمانده جنگ ایران و عراق /جانشین سپاه خرمشهر و دوست نزدیک سردار سلیمانی را بیشتر بشناسید
  • پیشتازی ترامپ در مقابل بایدن در مهمترین موضوع برای آمریکایی‌ها
  • دست پر «مکتب حاج قاسم» در نمایشگاه کتاب تهران
  • امید برای یافتن حیات در زیر مریخ زنده شد 
  • تاتنهام در جهنم آنفیلد سوخت / امید شاگردان کلوپ برای قهرمانی زنده ماند +فیلم
  • شهدا برکت مجموعه انتظامی هستند
  • مذاکرات مهدی کروبی با شورای نگهبان به روایت آیت الله هاشمی /سردار سلیمانی و ناطق نوری مهمانم بودند /آقای حجازی از بهزاد نبوی دلخور بود
  • حضورآگاهانه مردم در انتخابات و انتخاب اصلح
  • پژوهشگر فلسطینی: اعتراضات دانشجویی، نتانیاهو، بایدن و حتی ترامپ را سردرگم کرده است
  • وعده صادق، آغاز تحول در منطقه